Kommentit (11)

Vierailija

Uskoisin, etteivät useita eri töitä tekevät olleet tuntematon käsite ennenkään. Ainakin oma äidinäitini teki kolmea työtä yhtä aikaa 60-luvulla leskeksi jäätyään, jotta oli varaa asua ja kouluttaa perheen nuorimmainen lapsi. Klo 16 siivoamaan toimistoa, sieltä hotellin yörespaksi ja aamupala vastaavaksi, minkä jälkeen lähettämään erään paikallisen perheen lapset kouluun ja siivoamaan koti. Unta muutama tunti ennen koululaisen kotitumista ja sama uudelleen useamman vuoden ajan. Koen itseni varsin onnekkaaksi kun voin elättää itseni yhden työpaikan palkalla.

Vierailija

Barbara Ehrenreich on kirjoittanut v 2001 tästä ilmiöstä, matalapalkkatöistä, joilla ei elä,  hienon kirjan Nickel and dimed: On (Not) Getting By in America. On todella huono juttu, jos Suomen työllisyyspolitiikassa mennään tuohon suuntaan.  

Vierailija

Miksi tämä olisi jotenkin "hirveää ja tavatonta" muka ??? Jostain syystä nykyajan nuoret ihmiset luulevat ja odottavat että elämässä pitäisi päästä jotenkin helpolla ??? Sitäpaitsi itsehän ovat valinneet kouluttautua korkeasti!

Itse tein aikoinaan 80- ja 90 luvulla KOLMEA eri työtä jotta sain talouteni pyörimään. Ja nytkään vielä en omista autoa = KÄVELEN töihin ym. koska säästän siinä niin paljon rahaa.

Eipä ole velkaakaan enää 46-vuotiaana!

Vierailija
Vierailija

Miksi tämä olisi jotenkin "hirveää ja tavatonta" muka ??? Jostain syystä nykyajan nuoret ihmiset luulevat ja odottavat että elämässä pitäisi päästä jotenkin helpolla ??? Sitäpaitsi itsehän ovat valinneet kouluttautua korkeasti!

Itse tein aikoinaan 80- ja 90 luvulla KOLMEA eri työtä jotta sain talouteni pyörimään. Ja nytkään vielä en omista autoa = KÄVELEN töihin ym. koska säästän siinä niin paljon rahaa.

Eipä ole velkaakaan enää 46-vuotiaana!

Niin ja ennen  oli suo, kuokka ja savupirtti. Kummasti ihmiset halusivat parempaa eivätkä jäädä tuleen makaamaan.

Vierailija

No miksi hankkia lapsia jos ei ole aikaa lapsille ikinä??

ja antaa toisten hoitaa omat lapset,  jotta olisi enemmän luxusta lasten kustannuksella!

Vierailija

Minäkin tein 80-luvun puolivälissä kahta työtä kolmisen vuotta silloisessa Pukevassa. Veroja meni 50 % kakkosduunista. Palkkaa siita jäi käteen 400 markkaa. Olin todella kireällä ja vâlillä jouduin miettimään ostanko hammastahnaa vai vessapaperia. Maksoin asuntolainaa 25 m2 "lukaalista" johon vanhemmat antoivat kolmasosan. Oli sitä aikaa kun lainojen korot nousivat koko ajan ja laskin että olen mummu siinä vaiheessa kun asunto on maksettu...Myin rotankolon pois ja muutin vuokralle!

Vierailija

Uskomatonta. Mielestäni tuo on ihan oma valinta että haluaa tehdä kahta työtä. Oikeasti, kannattaisi miettiä myös sitä mikä elämässä on oikeasti tärkeää. Se oma asunto ja rahako? Yhdelläkin osa-aikaisella työllä pärjäisi kun saahan siihen päälle peruspäivärahaa. Lapsen kannalta tuli kyllä surku.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat