Kommentit (7)

Vierailija

Ei ole urbaanilegendaa.

Ite olin käymässä lääkärissä 2 vuotta sitten. Oli kädessä haava, joka oli tulehtunut pahasti ja olin tosi huonossa kunnossa. Lääkäri tutki ja teki diagnoosin, masennus!!

Määrättiin masennuslääkkeet ja särkyyn Triptyl 25mg, joka on myöskin vanha masennuslääke, mutta auttaa kuulemma myös krooniseen särkyyn.

Ei minulla mitään kroonista kipua ollut, vaan tulehduksen aiheuttama särky ja polte kädessä.

Nyt olen sitten merkitty mielenterveyspotilas täällä Kanta-Hämeen kaupungissa. Enpä enää mene täälläpäin lääkäriin ollenkaan vaikka olisi pää kainalossa.

Vierailija

Resurssipulan voi ratkaista tähän malliin:

pitkiä terapioita ei enää anneta (kaikille vain 20 käyntiä max - paranit tai et), psykiatriset osastopaikat ajetaan minimiin (eli samalla osatolla psykoottiset, anorektikot, ensikertalaiset ja kroonikot), mielenterveyspotilaat ja päihdeongelmaiset laitetaan samaan nippuun, lopetetaan päiväosastotoiminta, supistetaan ryhmätoiminnot, nuorison suljettu osastohoito ostetaan 250 km päästä jne..

Tämä malli Suomessa on saanut arvostetun kehittämispalkinnon.

Vierailija

Aloittajan kommentti melkoisen yleinen missä tahansa lääkäri ja lääkintää koskevissa keskusteluissa. Yleenä valitetaan väsymystä (syynä oikeasti esim. kilpirauhasen toiminta häiriö) niin lääkäri toteaa minuutin tutkimuksen perusteella "sinulla on masennus ota näitä lääkkeitä" Loput tutkimukset sivuutetaan seuraavaan kertaan.

Hengissä EI:stä huolimatta

Kävin Erkki Isometsän terapiassa monta vuotta ennen kuin hänestä tuli tunnettu professori. Itsemurhayritykseni jälkeen hän katkaisi hoitosuhteen armotta ja välittömästi. Jäin täysin tyhjän päälle, ja vielä tänäänkin muistan tuon nöyryyttävän kokemuksen kuin eilisen päivän. Selvisin oman sisukkuuteni ansiosta tuosta traumaattisesta kokemuksesta ja masennuksestani. Varmaankin ymmärrätte että en hänen puheitaan usko enkä palkintojaan arvosta. Hän heitti syvästi masentuneen ihmisen ulos vastaanotoltaan ilman minkäänlaisia neuvoja tai ohjeita.

mies49

hoitava lääkäri ja terapeutti 'lyövät lyötyä', hoito kuin liukuhihnalla; ainut toimiva 3 vuodessa reseptit, joita vaihdeltu. osataan sentään kirjoittaa b-lausunto; 49 vuotiaana loppuunajettu ja eläkepaperit taskussa. loppuelämä 800e eläkkeellä. onko tämä elämää? hoitokantelut tehty: vastauksena ettei mitään moitittavaa, mutta eiväthän lääkärit ja terapeutit kirjaakaan omia loukkauksia ja solvauksia sairaskertomukseen=sana sanaa vastaan. psykiatrisessa hoidossa toimii paljon loppuun uupuneita ihmisiä, eivät he enää jaksa hoitaa 'hyvästä palkasta huolimatta'. ilman hoitoa on parempi olla, erakkona ja syrjäytyneenä.

pikkukalle

mistä yleensä johtuu että kaikki lievimmin sairaat saavat parhainta hoitoa ja esim. skitsofreniapotilaat

eivät saa läheskään heille kuuluvaa hoitoa. ennemmin tälle ryhmälle annetaan vuodesta toiseen potkut munille ja yritetään pakkointregoida suomalaiseen yhteiskuntaan kun muut "vaikeammin sairaat" saavat

huseerata miten lystäävät. en ymmärrä tätä ja tämä suomalainen mielenterveyssysteemi on niin eriarvoinen

täysin ja läpimätä ettei edes isaac newtonkaan ymmärrä tätä vaikka käyttäisi aivoistaan 110% täysin.

Vierailija

Tämä mies ei ajattele muuta kuin rahaa. Valitettavasti herra on käypähoitosuositusten takana ja näitä suosituksia noudattavat lääkärit tässä maassa. Mies on hyvin lääkemyönteinen, ilmeisesti tuottaa hänelle hyvät rahat. Toivoisin hänen ottavan itse ssri-lääkkeitä jotta tietäisi mistä puhuu! PUOSKARI.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat