Kommentit (5)

Vierailija

Mikäli M72:n suhteesta löytyy edellä mainittuja asioita, lapsi saa kasvaakin avioliiton suojissa yhteisen asuntolainan kodissa. 

Muussa tapauksessa ei.

Em

Vaikka tämä onkin vanha artikkeli, jäin pohtimaan kommenttia pinnallisuudesta. Mietin aluksi, oliko ensimmäinen kommentoija trolli, koska niin outo kommentti oli.

Asuntolaina ja raha-asiat yleensä ovat aika pinnallisia syitä pitää yhteiselämä koossa. Ei auttane pitemmän päälle edes silloin, vaikka elämä pyörisi vain rahan ja aseman ympärillä. 

Ja jos avioliitto olisi yhteiselämän tae, niin ei tässä maailmassa erottaisi.

Ja valitettavasti lapsetkaan - niin tärkeitä kuin ovatkaan - eivät ole mikään onnen tae. Erinäiset on ne liitot, jotka ovat lapsille perustuneet ja siihen hajonneet, kaikista hyvistä aikomuksista huolimatta.

Kyllä noin yleensä ollaan sitä mieltä, että perheen aikuisten suhde on se johon liitto nojaa ja jonka myötä se kaatuu. Siitä on syytä pitää huolta. Sen kannalta minusta nämä eivät olleet mitenkään pinnallisia. 

Itse kiteyttäisin suhteen pikemminkin: luottamus, avoin kommunikaatio ja molemminpuolinen lempeys.

Riidattomuus on ihanaa

Olen niin samaa mieltä! Olen ollut mieheni kanssa 25v eikä ole vielä tarvinnut riidellä.

"2. USKALLATTE MYÖS RIIDELLÄ

Parisuhteessa kuuluu välillä riidellä. Ristiriidat ja erimielisyydet ovat normaaleja asioita. Turvallisessa ja tasa-arvoisessa suhteessa kumpikin voi ja uskaltaa ilmaista itseään ja puolustaa omia mielipiteitään. Turvallisessa suhteessa kummankaan osapuolen ei tarvitse pelätä riidan riistäytyvän käsistä."

Ei riitelyssä ole kyse mistään uskaltamisesta, vaan siitä ettei osaa hillitä itseänsä. Kuka tahansa osaa riidellä, mutta kuka tahansa ei osaa olla riitelemättä.

Parisuhteessa EI KUULU riidellä. Tämä motto on heille, jotka eivät osaa käsitellä asioita riitelemättä. Tuolla motolla ikäänkuin oikeutetaan riitely ja uskotellaan itselleen, että kaikki (muka) riitelevät.

En ymmärrä, että miten lainatun tekstin sisemmät lauseet liittyvät riitelyyn. Emme me ole todellakaan kaikista asioista samaa mieltä, mutta me osaamme KESKUSTELLA. Riitelijöiden kannattaisi joskus kokeilla sitäkin toimintatapaa...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat