Kommentit (4)

Vierailija

Miksi minä ?  Miksi et sinä tai minä, kun  niin moni muukin?

Miksi nämä syöpää sairastaneeet tekevät itsestään sankarin ? 

Vierailija
Vierailija

Miksi minä ?  Miksi et sinä tai minä, kun  niin moni muukin?

Miksi nämä syöpää sairastaneeet tekevät itsestään sankarin ? 

Oletko ihan täysillä mukana? Syöpähoidot ovat rankkoja ja kyllä jokainen ihminen, joka syöpään sairastuu miettii sitä, miksi se sattui omalle kohdalle. Huolimatta siitä, että vastausta ei aina ole. Ystäväni sairastui yllättäen aggressiiviseen syöpään, vaikka hänellä on todella terveet elämäntavat eikä hän ole esimerkiksi koskaan polttanut tupakkaa. Puhuminen lievittää ahdistusta, joka monille tulee rankoista hoidoista ja kuolemanpelosta. Onko se sinulta pois, jos joku pitäisikin itseään sankarina selviydyttyään syöpähoidoista hengissä?

Vierailija

Aggressiivinen syopa ei tee sankaria vaan haviajan.

Tuollaiset ajattelematttomat kommentit ovat syy miksi en ole puhunut omasta syovasta monellekkaan , sairaalan ulkopuolella. Ei ole helppoa kuulla arviota jaljella olevasta ajasta. Olen kaynyt lapi kaksi, jo levinnytta ja kolmatta odotan. Olen itse tehnyt kaikkeni terveyteni eteen, aina. Surullisinta on itkea yksin.

nimimerkki, BRCA-2

Vierailija
Vierailija

Aggressiivinen syopa ei tee sankaria vaan haviajan.

Tuollaiset ajattelematttomat kommentit ovat syy miksi en ole puhunut omasta syovasta monellekkaan , sairaalan ulkopuolella. Ei ole helppoa kuulla arviota jaljella olevasta ajasta. Olen kaynyt lapi kaksi, jo levinnytta ja kolmatta odotan. Olen itse tehnyt kaikkeni terveyteni eteen, aina. Surullisinta on itkea yksin.

nimimerkki, BRCA-2

No, minulta on kuollut ja on kuolemassa läheisiä syöpään, joten en kommentoinut ilman pohdintaa. En ajattele syöpäsairaita tai muita sairaita ihmisiä häviäjinä. En myöskään näe mitään väärää siinä, jos syöpäsairas ihminen haluaa itse ajatella itseään sankarina, kun on jaksanut toivoa parasta ja läpikäydä rankkoja hoitoja. Se ei ole keneltäkään pois, ei edes muilta sairastuneilta. Jokainen läpikäy omat kamppailunsa ja reagoi niihin omalla tavallaan. Toisille sairastuneille tai edes heidän läheisilleen ei kuitenkaan kukaan muu voi sanella, miten oma tai läheisen sairaus pitäisi kokea - ei edes toinen sairastunut.

T: 2. kommentoija

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat