Kap Verde

Vierailija

Hyviä rantoja,mukavia hotelleja ja ihanneilmasto.Tätä löytyy Kap Verdeltä,mutta onko ebola-vaara liian lähellä?Retkiä 500 km.päässä olevaan Senegaliin,siellä ebola jo on.Uskallatteko ottaa riskin ja mennä talvella Kap Verdelle lomalle?Mietin omaa lomakohdettani parhaillaan ensi talveksi.enpä tiedä uskallanko.Kertokaa jotka sinne aiotte matkustaa,mitä mietteitä kohde tuo mieleen.

Hilpukka

Kommentit (8)

Vierailija

Saarilla riehuu myös dengue-kuume sekä ajoittain malaria. HIV positiivisia on suuri osa väestöstä. Kap Verdellä on annettu ns. punainen ebola-hälytys mutta tapauksia siellä ei ole vielä todettu. Maan terveydenhoitojärjestelmä on tosin kehitysmaatasolla ja hyvin alkeellinen.

Simon

Vierailija

Kap Verden hallitus on kieltänyt niiden ulkomaalaisten matkustamisen saarilleen kaikista niistä maista, joissa Ebola-viruksesta johtuvat sairastumiset on virallisesti vahvistettu,  ml. Senegalin (Sierra Leonen, Liberian, Guinean ja Nigerian lisäksi) ja joissa matkustajat ovat olleet viimeisen 30 päivän aikana. 

Kap Verdellä esiintyy ajoittain denguekuumetta ja (harvemmin) malariaa. Syksyllä 2009 maassa rekisteröitiin ensimmäinen dengue-epidemia. Suurin riski on kostean kauden aikana heinäkuusta marraskuuhun saariryhmän eteläosissa, erityisesti Santiagon saarella. Hyönteiskarkotteiden ja hyttysten pistoilta suojaavan vaatetuksen käyttö on suositeltavaa.

HIV-tartuntojen määrä maassa on huomattava.

Ripulitautien ehkäisemiseksi on syytä noudattaa hyvää käsihygieniaa, juoda ainoastaan pullotettua vettä ilman jääpaloja sekä välttää kypsentämättömiä ruokia.
Itse en ehkä nyt menisi tuonne, mutta kunhan ebola saadaan kuriin, niin sitten.

Olimme viime jouluna tuolla ja ihanampaa paikkaa saa hakea! Upeat maisemat, kivat ihmiset yms.

Vierailija

Maailmassa on paljon kiellettyjä asioista mutta silti niitä tapahtuu. Leviää se ebola sinnekin väistämätä kielloista huolimatta.

Vierailija

Hei. Olemme lähdössä 4.11 Kap Verdelle. Luin ulkomiministeriön sivuilta että on turvallista matkustaa. Senegalissa on 1 saanut tartunnan. En osaa pelätä. Ihanat rannat odottavat...Tietenkin kannattaa seurata levinneisyyttä...

Vierailija

Tulin viimeyönä Kap Verden Boa Vistalta.Kausi vasta alkoi,joten hyvin hiljaista vielä oli.Eipä ebolasta ollut tietoakaan,enkä lähituttavuutta kenenkään paikallisen kanssa tehnyt,Boa Vistalla ei kyllä kannata sairastua vakavasti,sillä klinikka on hyvin alkeellinen,eikä leikkauksia voida saarella tehdä.

Aurinkoa ,ihania hiekkarantoja kyllä löytyy,mutta ei sitten paljon muuta.Vatsataudilta en välttynyt,vaikka käsihygieniasta pidin todella hyvää huolta.

Senegaliin ei retkiä tehty.Retket suuntautuivat vain Boa Vistalle,enkä edes yhdelläkään muulla saarella käynyt.Sal-saarella Fogolla ja Santiagossa olen joskus kauan sitten käväissyt.Nyt riitti tämä hiekkaerämaa,josta sieltäkin löytyy karua kauneutta.Santa Monican toistaiseksi rakentamaton ranta on ihana. t. Hilpukka

Vierailija

Lokakuisen Kap Verden matkani jälkeen kävin joululomalla Kuuban Varaderossa.Kentällä menomatkalla tuli ongelmia,kun minulle ,kuten muillekin tehtiin kysymys,"oletko käynyt viimeaikoina Afrikassa?"

Passissani näkyy Kap Verden leima,joten sanoin,että ainoastaan Kap Verden Boa Vista saarella,en Afrikan mantereella.

Siinäpä passiherra pitkään mietti,mitä minulle pitäisi tehdä.Vakuutin,ettei saarilla ollut ebolaa,enkä käynyt lähelläkään vaara-aluetta.Viimein pääsin jatkamaan matkaa,mutta tuskanhien se jo ennätti otsalle nostaa,niin kauan minua passikontrollissa kuulusteltiin.Lopulta jo taisi näyttääkin aika kuumeiselta,tosin jännityksestä,en ebolasta.

Hilpukka

Vierailija

Kap Verdellähän oli juuri verinen vallankaappausyritys ja uutta pelätään. Turisteja saatetaan teurastaa verisesti kun vanha valta kaatuu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat