Kommentit (11)

Vierailija

Paljon vakavampiakin sairauksia on ja halkio on korjattavissa..mutta varman ollut järkyttävä tieto uskoisin noin itsekkin ajattelevan.alkujärkytys menee ohi! Onnea perheellee,vauvat on ihania voi pientä!

Vierailija

Itse olen 35-vuotias nainen, jolla on synnynnäinen huuli- ja suulakihalkio. Koskaan en ole ajatellut etten ole "aivan terve". Minua loukkaa suuresti että tämä perhe puhuu halkiolapsestaan näin rumasti ja kokee lapsen rasitteena. Leikkauksia, kontrolleja ja esimerkiksi puheterapiaa lapsuusvuosiin tulee kuulumaan, mutta ihan tavallinen, onnellinen, terve lapsi hän on! Vanhempien asenne voi aiheuttaa lapselle vaikeuksia tulevaisuudessa. Maailmassa on todellakin vakavampiakin sairauksia. Itse olen todellakin elänyt aivan normaalia elämää ja nykyään olen naimisissa ja 3 ihanan lapsen äiti. Alkujärkytys on ymmärrettävää, mutta silti....

Vierailija

"Halkiot muodostuvat sikiöaikana ja ne voivat johtua esimerkiksi perinnöllisyystekijöistä tai odottajan epäterveellisistä elämäntavoista" kertoi joku lehdessänne kirjoitettavan. Anteeksi nyt vain, mutta halkio ei voi johtua "epäterveellisistä elämäntavoista". Kiitos kun pilasitte juuri halkiovanhempien maineen ja leimasitte heidät ja heidän lapsensa. Lisää ennakkoluuloja heitä kohtaan, hyvä Me naiset! 

"Halkio johtuu sikiökautisesta kehityshäiriöstä, ja sen syntyyn voivat vaikuttaa sekä perintötekijät että ulkoiset häiriötekijät", sanotaan Wikipediassa. Missään tieteellisissä tutkimuksissa ei ole vielä osattu selvittää, mitä nuo ulkoiset häiriötekijät ovat, joten on rohkeaa väittää niitä epäterveellisistä elämäntavoista johtuviksi. 

Vierailija

Kuulehan nyt 35-vuotias kommentoija. Ylireagoit koko juttuun, ja johtuuko taas siitä, että ovat menestyneitä muutenkin elämässä. Missään kohtaa eivät kyllä puhu lapsestaan rumasti tai että hän olisi peräti vaivana heille. Ovat onnellisia myös toisesta lapsestaan.

Taisit loukkaantui ihan muista syistä kuin pienestä syntymävirheestä. Olisit onnellinen ettei asia ole kiusana eikä vaivana omassa elämässäsi.

Vierailija

Mistä kohtaa tekstiä he puhuvat lapsestaan rumasti? Ei ainakaan minulle tullut sellaista oloa, mutta jokainenhan tulkitsee tietysti omalla tavallaan...  

Päinvastoin nämä vanhemmathan ovat ylpeitä molemmista lapsistaan ja antavat heille varmasti parhaan mahdollisen elämän alun ja tuen. Minusta on todella ihanaa ja ihailtavaa, että ihmiset pystyvät puhumaan avoimesti näistä asioista, jotta ihmisten ennakkoluuloja voitaisiin murtaa. Sillä pahintahan on se, että vanhemmat eivät puhu siitä tai muuten vain häpeävät ulkoista anomaliaa. Ja tämä teksti osoittaa minusta sen, että nämä vanhemmat rakastavat molempia poikiaan ylikaiken. Mikä onkin tärkeintä. <3 

Vierailija

Taas asiat tärkeysjärjestykseen..Ei vietetä äityislomaa, alle 2v lapsi päiväkodissa ja pientä vauvaa hoitaa hoitaja..Mikä elämässä tärkeintä??

Vierailija

On olemassa tieteellistä tutkimusnäyttöä, jonka mukaan muun muassa äidin alkoholinkäytön tiedetään voivan myötävaikuttaa halkioiden syntyyn. Husukelta voi pyytää ko. artikkelin luettavaksi.

Vierailija

Noo, kyllä tulevan äidin pitäisi olla sitten aikamoinen lutraaja.. Niin suorastaan ihme, ettei suomessa sitten synny paljon enemmän huulihalkiolapsia, kun alkoholin käyttö on nykyään naisilla (kin) niin runsasta.

Tässä tapauksessa tuo tieteisarvo ei tuo juttuun mitään lisäarvoa. Varsinkaan, kun se kerrotaan nimettömänä!

Vierailija

Jutun luettuani jäi minulle kirkas mielikuva siitä mikä on tämän perheen arvojärjestys. Selkeästi bisneksen teko on ensimmäisenä ja vasta sitten tulevat lapsiin liittyvät asiat. Valitettavasti.

Toki elämää helpottaa kun on varaa palkata lapsenhoitaja, mutta silti tuntuu pahalta, että bisnes menee 3 kuukautta vanhan lapsen edelle. Pitäisiköhän tällaista jotenkin ihailla?

Vierailija

En jaksa uskoa, että juttuja kirjoitetaan ihailun takia. Jokainen valitsee perheelleen sopivamman tavan hoitaa lapsensa. Ja miksei hoitaja ole siihen yhtä hyvä vastaus. Jos ovat lapsirakkaita luonteeltaan; vaipanvaihto, syöttäminen, nukuttaminen ja sylissäpitäminen hoituu luonnekkaasti. Ja tuskin edes tässä tapauksessa, äiti tekee töitä kellon ympäri.. Ei minulla ole tarvetta arvostella bisnesihmisiä heidän valintojensa takia.

Kun saa lukea niistäkin tapauksista, että vaikka äiti on kotona, niin lapset eivät silloinkaan kokeneet saavansa rakkautta eikä hellään sylissäpitoon ollut koskaan aikaa. Nykyää sormi on liian helposti liipasimella hakemaan muista äideistä "huono-äiti -teemoja. Johtuuko sekin yksinomaan rahasta..?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat