Kommentit (11)

Vierailija

Haha ihan oikein:) Asiakkaat osaavat olla todellä idiootteja aivottomia vajakkeja. Onneksi kuitenkin suurin osa osaa käyttäytyä sivistyneesti olkootkin maksavia asiakkaita niin käytöstavat asiakkaillakin oltava.

Vierailija

Tiedän muutaman miestarjoilijan, pikkuisen, virtsanneen törkyilevän julkkis asiakkaan paukkuun. Parasta on se ettei känniset ämmä reppanat edes tajunneet juovansa, osittain, kusta

Vierailija

Itsekin pitkän linjan ammattilaisena olen nähnyt vaikka mitä.Mieleenikään ei ole tullut sylkeä, kusta tai tuhota asiakkaan annos tai juoma.Hyvin epäammattimaista ja tunnen häpeää näiden kolleegojen puolesta!

Sakke, hovina 25 vuotta

Vierailija

Vaikeita asiakkaita löytyy joka alalla, ja ihan perusammattitaitoon kuuluu asiallinen asiakaspalvelu. Asiakkaan nolaaminen tai haukkuminen ei kuulu henkilökunnan toimenkuvaan. Jos ei tätä käsitä, pitää pikaisesti vaihtaa alaa ja ruveta esim. siivoojaksi tai perhosten lisääntymisen tutkijaksi. 

Huonosta asiakaspalvelukokemuksesta on ihan turha mitään tippiä odottaa. Valitettavan usein ravintoloissa asiakaspalvelu on surkeaa tai erittäin surkeaa. Myös ruoka on surkeaa, erityisesti ketjuravintoloissa. Erityisen hyvästä palvelusta palkitaan tipillä , se ei ole mikään automaatti.

Vierailija

Eikö näille tarjoilijoille ole tullut mieleen, että kohtelemalla huonosti asiakasta tai viivyttelemällä tarjoilua karkotatte loputkin asiakkaat? Ettekö typerykset tajua, että kaivatte hautaa omalle työnantajalle, ja siinä samalla omalle työpaikalle? Huonoa tarjoilijaa ei mikään ravintola tarvitse, joten alan vaihto lienee paikallaan.

Aika hauskaa sinänsä, miten korkeat käsitykset tarjoilijoilla on omasta arvostaan ja ammattitaidostaan. Ravintoloissa sitä harvoin näkee. Usein ihmettelenkin mitä niissä ravintola-alan oppilaitoksissa oikein puuhastellaan vuosikausia, kun ihan perusasiat ja alkeetkin tuntuvat olevan hukassa.

Vierailija
Vierailija

Vaikeita asiakkaita löytyy joka alalla, ja ihan perusammattitaitoon kuuluu asiallinen asiakaspalvelu. Asiakkaan nolaaminen tai haukkuminen ei kuulu henkilökunnan toimenkuvaan. Jos ei tätä käsitä, pitää pikaisesti vaihtaa alaa ja ruveta esim. siivoojaksi tai perhosten lisääntymisen tutkijaksi. 

Huonosta asiakaspalvelukokemuksesta on ihan turha mitään tippiä odottaa. Valitettavan usein ravintoloissa asiakaspalvelu on surkeaa tai erittäin surkeaa. Myös ruoka on surkeaa, erityisesti ketjuravintoloissa. Erityisen hyvästä palvelusta palkitaan tipillä , se ei ole mikään automaatti.

Veikkaan, että annoksessasi on ollut sylkeä useammin kuin kerran.

Vierailija

15 vuotta ravintola-alalla tyota tehneena en ole kovin useasti naihin juttuihin tormannyt. Tottakai  jos on ollut asiakas joka on ollut torkea tai taynna itseaan, siita juttelee tyokavereiden kanssa. Mutta mitaan sylkemista tai muuta en ole kokenut, en itseltani enka myoskaan duunikavereiltani. Olen tehnyt tata duunia ympari maailmaa ja yleensa vain hyvissa ja tasokkaissa ravintoloissa. Joten ehka sillakin on vaikutusta siihen ettei tallaista lapsellista kaytosta ole joutunut todistamaan. Eiko tama vain kerro myos siita etta jos asiakas on torkea ja tarjoilija/kokki tekee jotain inhottavaa annokselle/juomalle, han alentuu sille samalle typeryyden/tietamattomyyden tasolle josta kaikki alunperin alkoikin? Tama tutkimushan oli alunperin tehty jenkeissa ja voisin  epailla  etta (valitettavasti) siella tilanne voisi todella olla tallainen. Itse en ole siella tyoskennellyt, mutta asiakkaan nakokulmasta katsottuna hyvin harva tarjoilija oli oikeasti kiinnostunut meista asiakkaana, eika vain siita kuinka paljon jatamme tippia. Siella kun se on pakollista, sen huomaa tarjoilijoiden kaytoksesta ja asenteesta.  Ei kovin montaa aitoa hymya nakynyt. Mutta tamakin pati omalla kokemuksellani vain keski/alempiluokkaisiin ravintoloihin. Michelin-tahden rafloihin, not so much. 

Ja joku kommentoi etta jos esim. peruna putoaa lattialle, se nostetaan takaisin lautaselle ja annetaan asiakkaan syoda se hymyissa suin!!?! Come on!!! Itse en ole koskaan, missaan tallaiseenkaan tormannyt, en suomessa enka ulkomailla. Eiko tamakin myos kerro vain kyseisen ihmisen omasta olemuksesta. Jos pitaa kayttaytya nain lapsellisesti ehka ei pitaisi edes tehda duunia vaan menna takaisin paivakotiin ja aloittaa uudelleen! Kuka oikeasti alentuu tallaiseen kaytokseen? No matter how rude the customer's been! Ja monet raflat missa olen itse tyoskennellyt, jos keittiomestarille menisi sanomaan "ala panosta tahan annokseen niin paljoa" , han varmaan nauraisi ja pyytaisi minua menemaan takaisin salin puolelle. Ja jos keittiomestari sattuisi olemaan myos ravintolan omistaja, you might get FIRED! Se on vahan eri asia rafloissa missa keittiomestarit/muut tyontekijat tekevat tata duunia OIKEASTI AMMATIKSEEN ja kyseessa on myos heidan maineensa. 

Tottakai sita tulee vastaan asiakkaita joiden kanssa ei vaan tule toimeen. Silla kaikkien kanssa se vaan ei aina ole edes mahdollista tulla toimeen. Ja yes, toiset ihmiset vaan arsyttaa. Heidan nakemys maailmasta voi olla eri kuin sinun. Silti uskoisin etta jokainen AMMATTILAINEN pysyy ammattilaisena, eika lahde mukaan lapsellisuuksiin. Meita on niin moneen junaan ja joskus on kyseessa myos ihan yksinkertainen vaarinkasitys. 

Anyway, tallainen kaytos ja "kostaminen" on typeraa ja lapsellista. Toivotaan etta ne "tarjoilijat" keta nain kayttaytyvat joko vaihtavat alaa tai oppivat olemaan hapaisematta meita oikeita ammattilaisia, ketka rakastavat tata alaa ja ovat ylpeita ja intohimoisia siita etta saamme tarjota ihanaa ja maistuvaa ruokaa ihmisille keta osaavat sita arvostaa. Ja muistetaan myos etta ne asiakkaat ketka kayttaytyvat huonosti, yleensa myoskin vain peilaavat hyvin omia tunteitaan ja omaa pahaa oloaan huonolla kayttaytymisellaan ja aliarvostuksellaan. Kohtelias hymy ja hyva kaytos on tarttuvaa, so let's spread the things we wish more for, not the shit that we don't. 

At the end of the day, KARMA is a great guy and will always find a way to make itself present ;)

Love and happiness

Vierailija

Edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Itse ollut yli 30 vuotta ravintola-alalla, tasokkaissa ravintoloissa ja edustuspaikoissa. Vieläkin jaksaa innostua alasta ja pitää työstänsä ja olla siitä jopa ylpeä!

Oma asenne ja sosiaalisuus ja taito nähdä kokonaisuus on tärkeää.Myös tietty nöyryys on tarpeen. Vuosien varrella on monia  tilanteita, joissa on saanut käännettyä asiakkaan ensikielteisyyden positiiviseksi ja lopputulos on ollut kaikille hyvä!

Vierailija

Tahallinen huono palvelu on ihan vakiojuttu hosuville, etuileville ja möliseville öykkäreille.  Siis näille, jotka huutaa visa kourassa, että heiiiii täällä on maksavia asiakkaita.

Katsokaas, kun lähtökohta on se, että asiakas maksaa.  Jos ei maksa, ei ole asiakas, VAAN PUMMI!!!  Se, että maksaa, ei ole meriitti vaan itsestäänselvyys, mölisevät pukumiespaviaanit!!!

Mitä enemmän hosut baaritiskillä, sitä huonompi palvelu.  Saatan jopa vittuilla suoraan: mene kaappihomo jonnekin hinttibaariin.  Onkos poju saanut äidin luottokortin lainaksi.  Nyt on tullut vedettyä pojalla vähän liikaa lääkkeitä viinan sekaan... meneppä nyt kotiin niin ettei tarvitse putkaan lähteä.

Kusipäille vittuillaan ja seuraavalla kerralla ei oteta asiakkaaksi.  Jos ei muu auta niin juomat kaatuu tarjoiltaessa pöydälle, syliin tai tarjottimellinen niskaan.  Sekin on tullut tehtyä terassilla urpolle.  Sitten totesin, että eipäs olekaan ennen tullut setämiehen pöksyjä noin nopeasti kostutettua! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat