Kommentit (11)

Vierailija

Ei se ihan niinkään mene. Itselläni ei ole ollut flunssaa vuosiin. Käsiä en pese edes joka päivä saippualla. Ja jos pesen, niin en kahta kertaa enempää päivässä. Samassa taloudessakin voi olla flunssaa, mutta se ei minuun tartu.

Vierailija

Itselläkään ei ole flunssaa, mahatautia tai muutakaan *koputtaa puuta* ollut kahdeksaan vuoteen. Intissä vuonna 2006 oli viimeisen kerran flunssa ja mahatauti. Itse taas noudatan sitä, että pesen kyllä kädet, mutta saippuaa käytän hyvin harvoin, käsidesiä en koskaan. Sopivissa rajoissa hygienia auttaa, mutta liiallisuuksiin vietynä se tuhoaa vastustuskyvyn, jonka jälkeen jokainen pikkupöpö saa aikaan sairastumisen.

Vierailija

Käyt wc:ssä etkä pese käsiäsi saippualla sen jälkeen? NO huhhuh! Minä taas pesen aina, enkä edes muista milloin olen ollut viimeksi flunssan kourissa. Tai muutenkaan sairaana.

Vierailija

Käsidesi tappaa hyvätkin bakteerit, joten sen käyttöä pitäisi kohtuullistaa. Mieto saippua ja vesipesu riittää aivan hyvin. Auringonhattutippoja kehiin, kun on syksy.

Vierailija

Sikataudin jälkeen meillä otettiin tavaksi pestä kädet aina kun käy kaupassa tai muuten vieraassa ihmisjoukossa, heti ensitöikseen ovesta sisälle tullessa. On selvästi kyllä vaikuttanut sairastuvuuteen.

Vierailija

Pestävä ensisijaisesti sormenpäät ja kynnenaluset. Moni pesee huolella vain kämmenpohjat. Kahvoja ja kaiteita kaupungilla pitää vältellä. Avaamiset ranteilla tai jalkaterillä. Varmuuden vuoksi vielä oltava koskematta silmiin korviin kasvoihin jne

mummi

Kyllä käsienpesu auttaa ja C-vitamiini. Hyvä yleiskunto! On jopa hyvin räkäiset kummilapset sylissä hieroneet nenänsä minuun eikä flunssa ole tarttunut. Pitää lääkitä heti vaikka lepäämällä jos tuntuu tulevan flunsss

SamiKetonen

Itse en pese käsiä kuin korkeintaan wc käyntien yhteydessä.

Syön päivittäin:

-125-250mg d-vitamiinia (talvella enemmän, kesällä hieman vähemmän)

-C-vitamiinia 500mg (luonnollisista lähteistä, esim. camu camu, kuivattu tyrni jne.). 

-Sinkki 25mg/päivä (pikolinaatti muoto)

-Vihreä tee

-Lisäksi laadukas monivitamiini

5 vuotta ilman mitään tauteja mennyt ja meno jatkuu. Ennen noita tuotteita, sairastin kuumeflunssan vähintään 2 x vuodessa.

Ei liikaa pesua

En käytä saippuaa muuta kuin harvoin;ihottumaiset kädet eivät tykkää mutten myöskään sairasta flunssaa joka vuosi vaikkakin kaupassa töissä josta sen kyllä saa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat