Kommentit (3)

Vierailija

No nyt on kyllä "fyysikko" täysin täysin harhateillä. Saisiko jonku oikean vastauksen eikä mitään mututietoa. Vaikka päivän juo vettä ja ukkonen lähestyy saan aina päänsäryn.  

Vierailija

Kyseinen "fysiikko" (itsekin pistäisin lainasmerkkeihin, joten ei hätää) täällä. Toimittaja soitti ja piti näppituntumalta heittää jokin vastaus, vaikken mikään neurologi ole. Seison sen takana että ilman hiostavuus on *luultavasti* ainoa merkittävä ukonilmaan liittyvä oloa huonontava tekijä, mutta en väittänytkään, että veden juominen olisi takuuvarma lääke tälle ilmiölle (josta en ollut ennen kuullutkaan) :)

Vierailija

Vielä fyysikolle. Oletko kuullut meteopatiasta? Anyway. Oli tuo totta tai ei. Itse olen kärsinyt kovista päänsäryistä jotka on yleensä loppuneet kuin seinään kun ukkonen on riehunut. Oli sitten kyseessä aamu tai ilta. Voi olla että nestehukka edesauttaa asiaan mutta taas toisaalta miten selittyy päänsäryn poistuminen ukkosen jyllätessä? Itse maalaisjärjellä olen pohtinut juuri tuon ilmanpaineen muutoksen ja jännitteen lisääntymisen vaikuttavan verenpaineeseen joka taas on suoraan verrannollinen päänsärkyyn. Yksi päänsäryn aiheuttajistahan on pään verisuonten supistuminen ja laajentuminen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat