Uuden maailman seitsemän uutta ihmettä...

Vierailija

Maailma on täynnä ihmeitä ja ihmettelemistä.Uusia tulee entisten tilalle ja nämä uudet ihmeet ovat nimettykin.

Oletko käynyt niissä joissakin ja mitä ajatuksia ne Sinussa herätti?

Itse olen omin silmin nähnyt vain Petran Jordaniassa ja Chichen Itzan Jukatanin niemimaalla Meksikossa.

Petra on vaikuttava vanha kalliokaupunki Jordaniassa punaisen eri sävyissä hehkuvine kallioineen.

Maya intiaanien pyramidit tulivat tutuiksi viime jouluna ollessani Meksikossa viettämässä erilaista joulua.

Viidakosta on raivattu vapaaksi melkoinen alue Mayojen ikivanhaa rauniokaupunkia.Hyvin kiinnostava paikka sekin.Mayoilla on ollut oma kalenteri ja vuodessa on ollut viisi epäonnen päivää ja niinä päivinä syntyneet pienokaiset ovat heitetty alueella olevaan lampeen.Viimeaikoina lampi on siivottu ja sieltä on löytynyt valtava määrä lesten luita.

Kiinan muuri ja Rio de Janeiron Kristus-patsas ,myös ne kolme muuta uutta ihmettä minulla on vielä näkemättä.Hilpukka

Kommentit (1)

Vierailija

Kaikissa on tullut käytyä ja kieltämättä ne kaikki olivat vaikuttavia! Äänestyksessä tuli valituiksi hyvät kohteet!

Rio de Janeiron Kristus-patsaalle junalla matkaaminen on jo elämys, patsaasta puhumattakaan.

Colosseum on ulkoapäin näyttävä, sisältä ei niinkään. 

Taj Mahal ja Kiinan muuri ovat häikäiseviä.

Machu Picchu on jo ympäristönsä puolesta lumoava.

Kaikissa kannattaa siis ehdottomasti käydä! Ne jäävät varmasti mieleen loppuelämäksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat