Kiinnostaako Kenia?

Vierailija

Tammikuussa elin todeksi matkan Afrikkaan päiväntasaajalle.

Televisiosta olin mielenkiinnolla katsellut ohjelmia eläinsafareilta,sekä elämää Afrikan maaseudulla.Mombasa oli kyllä ihan oma lukunsa valtavine ihmismäärineen ja lauttakuljetuksella edestakaisin seilaavine matkustajineen saarelta mantereelle ja päinvastoin.

Eläinsafari pitkin punaisia hiekkateitä oli vaikuttava.Kiraffeja,antilooppeja,pahkasikoja,norsuja,apinoita,seeproja ,kilpikonnia ja paljon muita eläimiä.Olen syöttänyt Afrikan villieläintä kiraffia kädestä.Ja silitellyt suurensuurta kilpikonnaa kauluksesta.Se oli vuoden 20004 tsunamissa rantautunut maihin ja ystävystynyt ensimäisen kohtaamansa eläimen,suuren virtahevon kanssa.

Joskus olin miettinyt,onko kaikki totta mitä telkkarista olin katsellut. .Mutta on.Naiset kantaa vesiastioita päänsä päällä,samoin risunippuja polttopuiksi.Kaivoja pikkukylissä on vain yksi.Taloja maaseudulla rakennetaan edelleenkin savesta. Vaimoja miehellä saa olla useita.Uudelle vaimolle rakennetaan savimajaan yksi huone lisää.

Pikkuiset pyllyilee ilman vaatteita majojen pihoilla.Tarkeneehan siellä.Lehmät ja kanat elää sulassa sovussa ihmisten kanssa samassa pihapiirissä.

Mombasa on kyllä hieman vaarallinen ja arvaamaton kaupunki. Mutta hotellit ovat hulppeita suurine uima-altaineen ja hyvine varustuksineen,ja niissä on ympärivuorokautinen vartiointi.Ehkä uskaltaudun sinne vielä joskus.Hilpukka

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat