Kommentit (2)

Vierailija

Ihana, rohkea puheenvuoro ja kivaa kun Me Naisetkin nosti aiheen esille. Itse vapaaehtoisesti lapsettomana koen välillä uuvuttavaksi yhteiskunnan ja yhteisön paineet ja naisen roolin. Lasten hankkiminen tai hankkimatta jättäminen ja etenkin TAHATON lapsettomuus ovat kaikki hyvin hekilökohtaisia asioita, jotka ei muille kuulu. Siis ei vaan kuulu. Annetaanhan kaikkien kulkea omia polkujaan. Toivon vaan, että voisin jotenkin siirtää hedelmällisyyteni sellaiselle, joka kovasti haluaisi oman lapsen, mutta ei onnistu. Minä en tee sillä mitään ja odotan vaan, että 30 täytettyäni pääsen siitä kokonaan eroon (steriliasaation ikäraja Suomessa).

Vierailija

Ihmettelen usein miten voimakkaasti perinteiset roolit ohjaavat valintoja elämässä sukupolvelta toiseen. On niin tavanomaista hankkia lapsia, ettei edes kyseenalaisteta onko se mitä todella haluaa, onnenlähde tai mitä lapsiperhe-elämä todellisuudessa on ja mitä se rajaa pois verrattuna elämään lapsettomana. Kaikki ei voi haaveilla perhe-elämästäja asuntolainasta. ;)

Itse en ole haaveillut omista lapsista ja alan kallistua sen puolelle etten niitä koskaan hanki, jos tällaista verbiä asiasta voi edes käyttää. Vastuu ja huolenpito toisen ihmisen elämästä on kovaa työtä, ja haluan käyttää tuon tarmon muuhun elämässäni ja ennenkaikkea olla vapaa.

On aina yhtä huvittavaa, yllättävää ja jopa outoa, kun kysytään joko sinulla on vauvakuume tai koska tulee lapsia. Miksi se on itsestäänselvyys, tuntuu kuuluvan kaikille ja sopii jonkun mielestä sukujuhlien kahvipöytäkeskusteluun?? Ja loppujen lopuksi kysyjä vaivautuu tai hölmistyy, kun tällaista meni kysymään tai kuulee vastauksen.

Kiitos Cameron Diaz!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat