Lihansyöjä, opettele nämä tavat vegaaneilta!

Lihansyöjä, opettele nämä tavat vegaaneilta!

Lukittu
Nam! Kuva: <span class="photographer">Shutterstock</span>

Vaikka et aikoisikaan luopua eläinperäisistä tuotteista, voit silti oppia monta hyvää ruokavinkkiä vegaaneilta. Saatat vaikka laihtua ja voida paremmin.Lue koko juttu

Kommentit (3)

Miksi sanotaan, että majoneesi on epäterveellistä? Kyllä joku kevytmajoneesi onkin, kun siinä on niin paljon lisäaineita, mutta kotitekoisessa tai luomumajoneesissa ei ole muuta kuin kananmunaa, öljyä ja mausteita. Jos öljy on laadukasta, niin majoneesi on suorastaan tervellistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Edelleen kyse on sekasyöjistä, ei pelkistä lihansyöjistä. Ihan hyviä vinkkejä, vaikka kasvissyöjä (ei vegaani) olen. Sekasyöjäaikoina söin kalan ja kanan lisäksi paljon kasviksia. Riisiä, perunaa, leipää yms. ihminen ei tarvitse, vaan enemmänkin rasvoja ja kasviksia.

Nykyään on olemassa eineksiä vegaaneille ja silloin siinä astuu samaan ansaan kuin eineksillä ja mäkkiruoalla elävät sekasyöjät. Jonakin päivänä tulee ylipainoa, diebetesta ja sydän- ja verisuonisairauksia.

Vegaaninen ruoka voi lihottaa, jos elelee sipsikaljavegaani-linjalla. Minä taas kasvissyöjänä otan mieluummin vihersmoothien kuin vihiksen. Monet vegaaniset tuotteet ovat järkyttävän prosessoituja kuten erilaiset lihankorvikkeet ja kasvijuomaa, joihin on saatettu lisätä karrageenia. Ihan jo siitä syystä pysyn lakto-ovovegetaarisella linjalla ja lihaa korvaavina vaihtoehtoina minulla lähinnä toimii luomutofu ja - tempe. Joitain luomulaatuisia kasvisnakkeja olen maistanut, mutta enpä sisällytä niitä joka päiväiseksi ravinnoksi vaan ne on sellaista ylelellisyyttä hinnan vuoksi, ja niitäkin vain tyyliin mökillä tai juhliessa nautin. Pärjään ilman niitäkin ja teen mielelläni arkiruoaksi aasialaisia kasvisruokia.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat