Kommentit (7)

Vierailija

Olen itse joutunut aloittamaan e-pillereiden syönnin varhain "lääkkeenä" eli epäsäännöllisiin kuukautisiin ja vasta myöhemmin tuli ehkäsyn tarve mukaan. Yli 10 vuotta söin ja lopetin vasta kun ajatus lapsesta tuli ajankohtaiseksi. Kehon oma hormoonitoiminta ei ollutkaan ihan kunnossa, mutta sitähän ei ole huomattu koska pillerit tekivät kuukautiset joka tapauksessa. Lapsi puuttuu elämästäni edelleen ja parisuhdekin kariutui, mutta nyt vasta huomaan kuinka "tunteetonta" elämäni oli kun söin e-pillereitä. Tasapaksua puuroa, jossa ei positiiviset tai negatiiviset tunteet tuntuneet miltään. Ehkäisyn tarvetta tällä hetkellä ei ole, mutta sen olen päättänyt että yhtään e-pilleriä en enää suustani alas laita.

Vierailija

Kokeilin vuoden e-pillereitä, mutta ne kuivattivat limakalvot ja lihottivat. Koin myös vaikeaksi sen, että joka päivä piti samaan kellonaikaan ottaa pilleri ja vainoilin jatkuvasti muistinko varmasti ottaa sen pillerin. Yksi syy lopettaa pillereiden käyttö oli myös niiden vaatima gynegologireissu. Minä kun pelkään gynekologeja, enkä miesgynelle ole suostunut menemään. Sentään papakokeen kävin teetättämässä ja käyn vastakin, mutta pillereiden takia en halua yhtään ylimääräistä gynekäyntiä.

Olemme käyttäneet kumppanini kanssa kuusi vuotta kondomia ehkäisyyn ja olen tyytyväisempi tähän ratkaisuun kuin pillerien popsimiseen. Kondomejakin on erilaisia, myös ohuita joita hädin tuskin tuntee. Koin myös, että pillereitä popsiessani maksoin turhasta, koska eihäm sitä seksiä joka päivä ole.

Vierailija

olen syönyt pillereitä vuosta 2008. tasan kerran olen gynellä käynyt. olen yrittänyt kun muistaakseni yläasteella sanottiin että parin vuoden välein pitäisi käydä. aina vaan terkkarille ohjattu. papa koe otettiin 2008, kuinkahan usein se pitisi ottaa? ensin oli normi pillerit muutaman vuoden ja sitte terkkarin tarkastukses verenpaine niin korkea että normi pillerit ois voinu viedä hengen. sain sitten minipillerit, menkkoja ei oo ollu moneen vuoteen.

Vierailija

Eli heti maanantaina soitan ja pyydän gynelle ajan. Ei taas terkkarille. Kiitos vastauksesta.  Toki jos oisin ollu fiksu ni oisin itekki voinu ton kattoo :) mutta näin tällä kertaa. 

Vierailija

Teininä eli joskus 16-v(-82) aloitinpillerit ja popsein niitä joku 5-v, sain näköhäiriön ja "sokeuduin" hetkeksi siitä seurauksena aivan järkyttävä migreeni kesti kolme päivää(olin juurikin känkkäränkkä ja turvonnut pallo). Lääkärin käskystä lopetin pillerit siihen paikkaan ja kolme kuukautta olin raskaana ei vauva olisi haitannut elämääni,mutta sain spont.abortin(hormooni tasapaino oli epänormaali josta spont.abortti johtui). Meni n.13-v. lapsia tehden ja kortsujen kanssa  .Sitten menin eriasioissa lääkärille joka oli tekemässä tutkielmaa e-pillereistä ja tiesi kaiken ko.asiasta. Minulle ei sopinut minkäänlainen hormoonivalmiste pillerinä koska siinä oli sadasosa milligrammoja samaa jotain hormoonia jota oli ensimmäisissä pillereissäni.Lääkäri myös kertoi että monille 80-luvun teineille on tullut samanlaisia oireita ko.hormoonista. Joten siirryin hormoonikierukkaan ja toiminut hyvin ei tosin menkat mihinkään loppunut mutta kivun vei ja ei tarvitse kortsujen kanssa pelata. Tietysti auttaa jo vaihdevuosien hoitoonkin.

Vierailija

Papa kokeen rinnalle on tullut uusi Hpv kotitesti. Näytteen voi ottaa kotona ja lähettää se labraan tutkittavaksi. On huomattavasti mielyttävämpi ja helpompi ottaa itse näyte.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat