Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Turvallista on myös ampua toista aseistamatonta ihmistä pistoolilla päähän.

Näissä asioissa ei ole keskenään mitään muuta eroa, kuin tekotapa ja tapettavan henkilön ikä..

Vierailija

me ollaan kaikki oltu ensiksi kasa soluja, jotka eivät kyllä ajattele. Ensimmäiset muistotkin syntyvät jossain parin-kolmen vuoden kieppeillä. Jos abortti tehdään ajoissa niin en todellakaan lähtisi vertaamaan sitä jo syntyneen, kaiken ajatustoiminnan omaavan ihmisen ampumiseen. Mielestäni maailman on menossa todella pelottavaan suuntaan. Syntymättömän sikiön henki tuntuu olevan monelle äidin teveyttä ja henkeä kalliimpia (vrt. tapahtumat irlannissa). Abortti ei ole ehkäisykeino, mutta naisen elämä ja terveys tulee turvata!

Vierailija

Mitäs ihmeellistä tässä on? Abortti on hyväksyttävä toimenpide laillisesti ja eettisesti, kunhan se tehdään riittävän ajoissa. Itseäni huolestuttaa enemmän nuo isän oikeudet. Lapsi on kuitenkin vanhempien yhteinen, mutta silti äiti voi tehdä tai olla tekemättä abortti isän toiveista piittaamatta. Samaan aikaan isältä vaaditaan 18 vuoden elatusvelvollisuus lapseen jota hän ei välttämättä olisi halunnut. Tämä mahdollistaa mielivaltaisen kiristyksen äidin toimesta.

Vierailija
Vierailija

Näissä asioissa ei ole keskenään mitään muuta eroa, kuin tekotapa ja tapettavan henkilön ikä..

Ja siemensyöksy on massamurha, eikös niin? Eihän siittiön ja syntyneen ihmisen välillä ole muuta eroa, kuin henkilön ikä...

Vierailija

Ihana nainen <3  Ei abortti sen kummempi toimenpide ole, suosittelen kaikille jotka vähänkään epäröivät onko lapsi sittenkään hyvä idea. 

Vierailija

Rohkea teko, jolla Letts halusi varmasti hälventää aborttiin liittyviä ennakkoluuloja. Siinä vaiheessa, kun lapsi selviää naisen kehon ulkopuolella itsenäisesti, voidaan vasta alkaa käsitellä isän oikeuksia. Miehellä ei voi eikä saa olla oikeutta päättää naisen lisääntymiselimistä, jotka ovat täysin naisen omassa omistuksessa. Valtiokaan ei omista kenenkään kohtua, vaikka ääriliikkeiden kannattajat kuinka toisin ajattelisivat. Summasummarum: Jos vastustat aborttia, älä teetä itsellesi sellaista. Älä kuitenkaan kuvittele, että sinulla on jonkinlainen kiero määräämisvalta toisen naisen kohtuun.

Vierailija

Jos ajatellaan siten, että ihmisarvon mittarina on kyky ajatella, sittenhän pitäisi olla oikeus tappaa myös vaikeasti vammaiset ihmiset tai koomassa makaavat! Mitä eroa on murhata pieni ihmisen alku, jonka sydän lyö äitinsä kohdussa jo viikolla 6 (siis paljon ennen abortin tekoa) ja joka pystyy aistimaan valoa ja kipua???

"Abortti ei ole ehkäisykeino, mutta naisen elämä ja terveys tulee turvata." No, tämän kyseisen naisen terveys ja elämä ei ainakaan ollut vaarassa...

Miksei kukaan kysy, entä pienen ihmisen alun terveys ja elämä? Eikö se paina mitään! Luulisi painavan suurimmassa (99,99%) osassa aborttitapauksia, joissa syyt ovat itsekkäitä.

asiaa tutkineena kuulen jatkuvasti kaameita kertomuksia abortoiduista kehitysvammaisista lapsista, jotka kuolevat kituen yksin abortoinnin jälkeen, kun samaan aikaan viereisessä huoneessa elvytetään saman ikäistä keskosta.

Ihmiset kauhistelevat mm. keskitysleirien joukkomurhia, unohtaen ne miljoonat abortoidut pikkuiset joita kuolee tässäkin "sivistysvaltiossa" päivittäin. Tämä se vasta pahinta jeesustelua on!

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Ja siemensyöksy on massamurha, eikös niin? Eihän siittiön ja syntyneen ihmisen välillä ole muuta eroa, kuin henkilön ikä...

Hohhoijaa luulet kai olevasi kovinkin nokkela kun vetoat tuohon siittiöiden joukkomurhaan? Mitäpä jos järkijättöisten vitsiesi sijasta miettisit että mikä olisi loogisin hetki uuden homo sapiens yksilön olemassaolon aluksi. Onko se hedelmöittyminen? Onko se alkion kiinnittyminen kohtuun? Vaiko sittenkin 12. viikko? Muista että nykyään 30. viikkoisiakin keskosia on pystytty pelastamaan. Onko sinusta ylipäänsä hyväksyttävää tappaa ihminen? Vaikkapa vauva jonka aivotoiminta ei ole vielä kehittynyt aikuisen tasolle? Entä onko ok lahdata muistisairas vanhus kun senkin aivotoiminnassa on jotain häikkää. Kenellä on ylipäänsä oikeus olla olemassa. Vain terveillä ja kauniilla yli-ihmisilläkö? Kuulostaa eugeniikalta ja sen jäljet ovat veriset ja pelottavat.

Vierailija

kyllä abortti on selvä murha, jos se tehdään vain mukavuussyistä. Jokainen nainen jos hän on oikea nainen (eikä vain pelkkä narttu) kokee syyllisyyttä abortista. Myös mies kokee syyllisyyttä, jos hänellä on jonkinlainen omatunto. Itse olen mies ja koemme edelleen syyllisyyttä kun teetimme laillisen abortin kymmeniä vuosia sitten vaimoni kanssa, vaikka sen jälkeen saimme vielä lapsen. En oikein usko että tämä "nainen" joka hehkuttaa abortin onnea on sisimmässään onnellinen, kyllä syyllisyyden tunne tulee jos hän on ihminen.

Vierailija

"Ihmiset kauhistelevat mm. keskitysleirien joukkomurhia, unohtaen ne miljoonat abortoidut pikkuiset joita kuolee tässäkin "sivistysvaltiossa" päivittäin. Tämä se vasta pahinta jeesustelua on!"

Sinä varmaan sitten rahoitat niiden lasten elämän, joiden äiti sitten sinun ihannemaailmassasi olisi pakotettu kantamaan lasta ja synnyttämään vasten tahtoaan. Pahimmat jeesustelijat ovat juuri sellaisia, jotka kovaan ääneen lastaavat toisten harteille taakkoja, joihin eivät itse tikullakaan koske. Itse muuten olen kristitty uskovainen ja on kyllä tullut ihan liian tutuksi tämän maailman raamatulla päähän lyöjät. Aborttiin on erilaisia syitä, eikä ne kuulu kenellekään muulle kuin sille naiselle, joka päättää teettää itselleen abortin.

Vierailija
Vierailija

"Ihmiset kauhistelevat mm. keskitysleirien joukkomurhia, unohtaen ne miljoonat abortoidut pikkuiset joita kuolee tässäkin "sivistysvaltiossa" päivittäin. Tämä se vasta pahinta jeesustelua on!"

Sinä varmaan sitten rahoitat niiden lasten elämän, joiden äiti sitten sinun ihannemaailmassasi olisi pakotettu kantamaan lasta ja synnyttämään vasten tahtoaan. Pahimmat jeesustelijat ovat juuri sellaisia, jotka kovaan ääneen lastaavat toisten harteille taakkoja, joihin eivät itse tikullakaan koske. Itse muuten olen kristitty uskovainen ja on kyllä tullut ihan liian tutuksi tämän maailman raamatulla päähän lyöjät. Aborttiin on erilaisia syitä, eikä ne kuulu kenellekään muulle kuin sille naiselle, joka päättää teettää itselleen abortin.

Niin olen minäkin kristitty, joka tosin sinusta poiketen puolustan elämää sen kaikissa vaiheissa. Maailma on synnin takia täynnä pahuutta; moni nainen hylätään raskauden alkuvaiheessa, tulee raskaaksi raiskaamisen yhteydessä, tai yksinkertaisesti vain tulee raskaaksi mutta kokee lapsen olevan rasite elämälle. Pitäisikö siltikään tappaa mistään näistä syistä pikkuinen ihminen? Myönnän että tuo raiskauksen jälkeen raskaaksi tulo on aika paha puheenaihe. Mutta on mulla siitä omakohtaista kokemusta. Jouduin itse raiskatuksi ja tapauksen jälkeen oli raskausepäily. Meni varmaan kesken. Käyn edelleen terapiassa.. asia on vaikea. Kerron tämän siksi, koska haluan sun tietävän etten puhu mistään "korkealta", tietämättömänä. En olisi kuitenkaan kyennyt tekemään aborttia. Raiskaus on pahinta mitä elämässä  voi kokea... mutta että asia vielä pahenisi ja joku kaiken lisäksi tapettaisiin sen takia? joku syytön?

Ei me eletä missään ihannemaailmassa ei, mutta en vaan voi käsittää mikä siinä käskyssä on niin vaikeaa tajuta? "Älä tapa?" Milloin sitten alkaa ihmisarvoinen elämä? Kerro mulle se! Alkaako se viikolla 20? Vai myöhemmin? Sanot olevasi kristitty, eli siksi on pakko kysyä SINULTA... Mitä luulet Jumalan ajattelevan abortista? Kaikki eivät tietysti usko Jumalaan eikä silloin kiinnosta mitä  mieltä Jumala on mistään. Vetoan siinä tapauksessa pikkuisen lapsen ihmisarvoon, joka ihmisellä on jo siinä hetkessä kun hedelmöitys tapahtuu. Se on joko siinä hetkessä tai sitten sitä ei ole koskaan! Vai alkaako se, kuten aiemmin kysyin, viikolla 20? vai kuka sen sitten mielivaltaisesti päättää? Taitaa tämä darvinistinen ja äärifeministinen hapatus jo sokaista monet kaltaisesi uskovaiset. Siinä ei paljon ihmisarvo paina!

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Niin olen minäkin kristitty, joka tosin sinusta poiketen puolustan elämää sen kaikissa vaiheissa. Maailma on synnin takia täynnä pahuutta; moni nainen hylätään raskauden alkuvaiheessa, tulee raskaaksi raiskaamisen yhteydessä, tai yksinkertaisesti vain tulee raskaaksi mutta kokee lapsen olevan rasite elämälle. Pitäisikö siltikään tappaa mistään näistä syistä pikkuinen ihminen? Myönnän että tuo raiskauksen jälkeen raskaaksi tulo on aika paha puheenaihe. Mutta on mulla siitä omakohtaista kokemusta. Jouduin itse raiskatuksi ja tapauksen jälkeen oli raskausepäily. Meni varmaan kesken. Käyn edelleen terapiassa.. asia on vaikea. Kerron tämän siksi, koska haluan sun tietävän etten puhu mistään "korkealta", tietämättömänä. En olisi kuitenkaan kyennyt tekemään aborttia. Raiskaus on pahinta mitä elämässä  voi kokea... mutta että asia vielä pahenisi ja joku kaiken lisäksi tapettaisiin sen takia? joku syytön?

Ei me eletä missään ihannemaailmassa ei, mutta en vaan voi käsittää mikä siinä käskyssä on niin vaikeaa tajuta? "Älä tapa?" Milloin sitten alkaa ihmisarvoinen elämä? Kerro mulle se! Alkaako se viikolla 20? Vai myöhemmin? Sanot olevasi kristitty, eli siksi on pakko kysyä SINULTA... Mitä luulet Jumalan ajattelevan abortista? Kaikki eivät tietysti usko Jumalaan eikä silloin kiinnosta mitä  mieltä Jumala on mistään. Vetoan siinä tapauksessa pikkuisen lapsen ihmisarvoon, joka ihmisellä on jo siinä hetkessä kun hedelmöitys tapahtuu. Se on joko siinä hetkessä tai sitten sitä ei ole koskaan! Vai alkaako se, kuten aiemmin kysyin, viikolla 20? vai kuka sen sitten mielivaltaisesti päättää? Taitaa tämä darvinistinen ja äärifeministinen hapatus jo sokaista monet kaltaisesi uskovaiset. Siinä ei paljon ihmisarvo paina!

Olen pahoillani, että olet joutunut käymään läpi noin traumaattisen tapahtuman. Et kuitenkaan tullut raskaaksi eli et joutunut lopulta siihen pisteeseen, missä olisit joutunut oikeasti päättämään olisitko kantanut ja synnyttänyt lapsen, jota et halua.

Sen kuitenkin sanon, että vaikka sinä et voinut kuvitella aborttia teettäväsi ei vielä tarkoita etteikö toisilla naisilla olisi siihen syynsä ja oikeus. Kyllä, minä uskon Jumalaan. Uskon myös, että vain Jumalalla on valta tuomita ihminen, ei toisilla ihmisillä. Uskon myös tietoon ja tieteeseen ja minulle solurykelmä raskauden alkuvaiheessa ei ole ihminen.

Minä luulen, että Jumalalta riittää paljon enemmän armoa ja rakkautta abortin teettänyttä naista kohtaan kuin monella kristityllä. Uskon myös, että syntymättömien elämä ei voi olla pyhempää kuin jo syntyneiden. Uskon, että Jumala on luonut naisen kehon ja nainen omistaa sen eli toisten ihmisten uskomukset eivät saa vaikuttaa naisen kehon määräämisvaltaan. Jumala ei pakota ketään mihinkään, monet uskovaiset sen sijaan olisivat valmiita pakottamaan muut hyväksymään omat uskomuksensa ja luovuttamaan omaan kehoonsa määräämisvallan muille.

Kyllä, kristityilläkin on tästä asiasta eri mielipiteitä ja tämä on oma mielipiteeni. Olen muuten myös feministi niin kuin varmasti epäilit, mutta en pidä itseäni äärifeministinä. Sen sijaan pidän ääriuskovaisia, jotka haluavat kieltää abortin, vaarallisina naisten itsemääräämisoikeudelle. Mitä ajattelet niistä naisista, jotka ovat kuolleet laittomien aborttien seurauksena tai joutuneet yhteisöissään hylkiöiksi synnyttäessään aviottoman lapsen? Mitä ajattelet kohdun ulkopuolisista raskauksista? Mitä ajattelet siitä, että raskauden aikana seulotaan ettei sikiö ole vammainen? Mitä luulet Jumalan ajattelevan fariseuksista, jotka kasaavat taakkoja naisten harteille, jotka eivät pysty tai halua niitä taakkoja kantamaan?

Vierailija

Ihana nainen? Sanoisin, että yhtä typerä kuin ex-ystävättäreni, joka sortui samaan tapaan.  Tyhmät leikkii eikä käytä ehkäisyä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat