Kommentit (5)

Vierailija

Isäni tukisti minua (niin että päänahassa oli muistutus koko päivän), siitä huolimatta meillä on aina ollut todella hyvät välit.

Äidiltä en koskaan saanut ruumiillista rangaistusta, mutta en sitten mitään muutakaan.

Isäni siis arvosti minua sellaisena kuin olen, mutta rankaisi jos tein tyhmiä. Äiti sätti sanallisesti kaikesta mitä tein väärin, mitä olikin kaikki mitä tein. Mikään ei hänelle kelvannut. Äidin vuoksi käyn terapiassa, isääni rakastan yli kaiken.

Tämän oman kokemukseni vuoksi en vain kykene olemaan täysin ruumiillista kuritusta vastaan.

Vierailija

Olen täysin samaa mieltä Merjan kanssa. Muutoinkin olen aina pitänyt häntä aitona, maalaisjärkisenä ihmisenä. Harmi, että ministerin paikalta jää nyt pois.

Vierailija

Kuten ministeri Kyllönenkin toteaa, on ruumiillinen kuritus jo kauan ollut Suomessa lainvastaista. Lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen, ja oma lapsuus halutaan muistaa onnellisena aikana. Mutta miten voi pahalla teolla - väkivallalla - muka opettaa hyviä asioita?

Ne pari kertaa, jolloin vähän piiskaa sain, ovat jääneet ikävinä mieleeni. Varsinkin, kun kummallakaan kerralla en ollut tehnyt mitään tahallista pahaa.

Minun mielestäni ei ole hyvä juttu, että ministeri tässä tavallaan ymmärtää ja puolustaa ruumiillista kuritusta. Yhä vielä ovat monet vanhemmat tässä asiassa lain rikkomisen kannalla; uskomatonta!

Vierailija
Vierailija

Kuten ministeri Kyllönenkin toteaa, on ruumiillinen kuritus jo kauan ollut Suomessa lainvastaista. Lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen, ja oma lapsuus halutaan muistaa onnellisena aikana. Mutta miten voi pahalla teolla - väkivallalla - muka opettaa hyviä asioita?

Ne pari kertaa, jolloin vähän piiskaa sain, ovat jääneet ikävinä mieleeni. Varsinkin, kun kummallakaan kerralla en ollut tehnyt mitään tahallista pahaa.

Minun mielestäni ei ole hyvä juttu, että ministeri tässä tavallaan ymmärtää ja puolustaa ruumiillista kuritusta. Yhä vielä ovat monet vanhemmat tässä asiassa lain rikkomisen kannalla; uskomatonta!

Samaa mieltä. Minua ei ole koskaan lyöty enkä ole koskaan lapsiani kohtaan ollut väkivaltainen. Kaikki me olemme ihan kunnollisiksi ihmisiksi kasvaneet. 

En ymmärrä keinottomuutta, jota lyömisen takana täytyy olla. Sen sijaan ymmärrän hyvin lapsen lojaliteetin vanhempiaan kohtaan. Jos myöntäisi väkivallalla kasvattamisen olevan väärin, joutuisi näkemään, että on ollut uhri ja vanhemmat väärässä. Tämä on monelle liian kova pala.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat