Kommentit (15)

Vierailija

Nyt ehkä noin 15v työelämässä koko muu elinikä aiheutettu jumalatonta laskua ja mielipahaa yhteiskunnalle! Ei saa minulta sympatiaa. Se on tietoinen elämäntapavalinta huumeiden käyttö, turha yrittää hakea anteeksiantoa muilta.

Vierailija

Kukas sinulta anteeksiantoa tai sympatiaa on pyytämässä? Clown.

Vierailija

Nyt ehkä noin 15v työelämässä koko muu elinikä aiheutettu jumalatonta laskua ja mielipahaa yhteiskunnalle! Ei saa minulta sympatiaa. Se on tietoinen elämäntapavalinta huumeiden käyttö, turha yrittää hakea anteeksiantoa muilta.

Vierailija

jos kerrotaan huumeidenkäytöstä olisi hyvä tarkentaa mitä huumetta on tullut käytettyä. tuskin ainakaan kannabis on naista kadulle ajanut.

Vierailija

Jokaikinen huumeiden orjaksi joutunut saa minun sympatiani.Joka siitä helvetistä on selviytynyt, on kärsinyt aivan tarpeeksi ja ansaitsee vain ja ainoastaan kannustusta ja onnittelut. Katkerat ,itseriittoiset,aina elämässään oikeintehneet onnistujat ilkeine kommentteineen pysykööt kaukana!

Vierailija

Ei tämä narkkari ja elämäntaparikollinen minulta mitään säälipisteitä saa eikä kunnioitusta. Kannustusta ja kunnioitusta ansaitsevar kaikki ne ihmiset, jotka ovat joutuneet narkkarin tekemien rikosten uhreiksi ja siitä huolimatta kyenneet pitämään oman elämänsä kunnossa.

Vierailija
Vierailija

Rohkeaa kertoa selvitymistarinansa omalla nimellään ja kasvoillaan. Nostan hattua!

Samaa mieltä, itse en varmaankaan pystyisi siihen.

On hyvä, että tällaisista kohtaloista kerrotaan. Jos siten voidaan estää joku kokeilemasta huumeita, on se suuri asia. Voin vain aavistella miten onnellinen Anita on tyttärensä pelastumisesta. Kaikkea hyvää molemmille!

Vierailija
Vierailija

Jokaikinen huumeiden orjaksi joutunut saa minun sympatiani.Joka siitä helvetistä on selviytynyt, on kärsinyt aivan tarpeeksi ja ansaitsee vain ja ainoastaan kannustusta ja onnittelut. Katkerat ,itseriittoiset,aina elämässään oikeintehneet onnistujat ilkeine kommentteineen pysykööt kaukana

Jokainen ihminen  joka pysyy huumeista erossa saa minun sympaatiani,ikävä että juuri he joutuvat maksamaan huumeiden käyttäjien laskun mihin verovaroista menee suuren suuri osa.! Sinun mainitsemat  katkerat itseriittoiset ihmiset maksavat tämän laskun ja mielelläni pysysin tuon laskun maksamisesta hyviin hyvin kaukana!Toivoisin että meille  saataisiin  laki jossa itse aiheutettu viina ja mömmejen käyttö maksetataan itsellä ei verovaroin..

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Jokaikinen huumeiden orjaksi joutunut saa minun sympatiani.Joka siitä helvetistä on selviytynyt, on kärsinyt aivan tarpeeksi ja ansaitsee vain ja ainoastaan kannustusta ja onnittelut. Katkerat ,itseriittoiset,aina elämässään oikeintehneet onnistujat ilkeine kommentteineen pysykööt kaukana

Jokainen ihminen  joka pysyy huumeista erossa saa minun sympaatiani,ikävä että juuri he joutuvat maksamaan huumeiden käyttäjien laskun mihin verovaroista menee suuren suuri osa.! Sinun mainitsemat  katkerat itseriittoiset ihmiset maksavat tämän laskun ja mielelläni pysysin tuon laskun maksamisesta hyviin hyvin kaukana!Toivoisin että meille  saataisiin  laki jossa itse aiheutettu viina ja mömmejen käyttö maksetataan itsellä ei verovaroin..

Olen saanut sellaisen käsityksen, että toisilla meistä on syntymästä asti suurempi riski päihteiden käyttöön. Lisäksi tulee erilainen tausta ja elämän kolhut.

Mutta mielestäni kaikki päihdeongelmaiset pitäisi pakottaa vieroitushoitoon, sekä yhteiskunnan että ongelmakäyttäjien edun takia.

Vierailija

Olen lukenut Anita Korhosen kaksi aikaisempaa kirjaa ja niistä käy ilmi miten vaikeaa ja kamalaa aikaa äiti ja tytär ovat eläneet. On todellinen ihme, että he ovat selvinneet näin hienosti. Äiti on ollut tyttärelleen mahtavana tukena ja apuna. Hänellä on ollut aivan uskomaton kärsivällisyys ja usko lapseensa. Olen onnellinen heidän puolestaan nyt kun asiat ovat hyvin.

Vierailija

Huumeiden käyttäjät ja päihdeongelmaiset yleensäkään eivät ole uhreja, vaihtoehtoja on useimmilla ollut. Hoitoa ja apua on saatavilla, myös omaiset jaksavat hämmästyttävän pitkään uskoa ja toivoa. Mutta itsekäs ja vastuuton elämäntapa koukuttaa yhtä lailla kuin huumeet. Tämän moni päihdeongelmaisten parissa työtä tehnyt tietää. Asioista ei vain sovi puhua niiden oikeilla nimillä.

Vierailija

Olen todella iloinen Tiinan ja Anitan puolesta. Olen lukenut kirjan Kirjeitä Tiinalle ja jäin miettimään Tiinan kohtaloa ja toivomaan parasta. Kaikkea hyvää heille!

Vierailija
Vierailija

Huumeiden käyttäjät ja päihdeongelmaiset yleensäkään eivät ole uhreja, vaihtoehtoja on useimmilla ollut. Hoitoa ja apua on saatavilla, myös omaiset jaksavat hämmästyttävän pitkään uskoa ja toivoa. Mutta itsekäs ja vastuuton elämäntapa koukuttaa yhtä lailla kuin huumeet. Tämän moni päihdeongelmaisten parissa työtä tehnyt tietää. Asioista ei vain sovi puhua niiden oikeilla nimillä.

Jokainen päihdetyötä tehnyt tietää myös sen, että vieroitushoitoon ei todellakaan pääse kaikki halukkaat. Lisäksi vieroitushoidot kestävät liian lyhyen aikaa, jotta päihteetön elämäntapa todella tulisi identiteetiksi. Päihdeongelma on sairaus, ei kukaan aloita päihteiden käyttöä ajatuksella, että hankkisi itselleen ongelman. Samalla ajatuksella voitaisiin tehdä myös linjaus, että tupakoitsijoille ei makseta terveydenhoidosta, koska tupakointi on oma valinta tai että ylipainoisille ei tarjota terveyspalveluita koska sekin on oma itsekäs valinta.

Vierailija

"Vain kaksi prosenttia huumeriippuvaisista pelastuu, loput joutuvat joko vankilaan, tulevat hulluiksi tai kuolevat."

Mistähän tämä luku on saatu? Kuulostaa siltä, että lähde ei ole ollut kovin luotettava - entä ne huumeriippuvaiset, jotka ovat joutuneet vankilaan ja sen jälkeen päässeet kuiville? Mikä tilasto tässä on taustalla?

Jutun kirjoittajan olisi syytä vastata.

Milsa

Vierailija kirjoitti:
"Vain kaksi prosenttia huumeriippuvaisista pelastuu, loput joutuvat joko vankilaan, tulevat hulluiksi tai kuolevat."
Mistähän tämä luku on saatu? Kuulostaa siltä, että lähde ei ole ollut kovin luotettava - entä ne huumeriippuvaiset, jotka ovat joutuneet vankilaan ja sen jälkeen päässeet kuiville? Mikä tilasto tässä on taustalla?
Jutun kirjoittajan olisi syytä vastata.

Luin saman daamin tarinan jostain toisesta lähteestä, siinä tätä lukua avattiin siten, että noin paljon noin kovia huumeita käyttäneistä 2% on se, joka ei a) delaa b) jää loppuelämäkseen koukkuun ja c) saa vakavia aivovaurioita, eli pystyy aineista eroon pääsyn jälkeen vaikkapa juuri opiskelemaan maisteriksi. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat