3 tarinaa suomalaisnaisen ja maahanmuuttajan suhteesta

Vierailija

Yksi ystävistäni meni naimisiin somali miehen kanssa. Heille tuli kaksoset. No mitäs teki mies? Tuhlasi kaikki perheen rahat itseensä ja hengaili siellä sun täällä eikä osallistunut kodin arkeen millään tavalla. Ero tuli.  Toinen ystäväni aloitti seurustelun algerilaisen miehen kanssa, joka kuukauden seurustelun jälkeen halusi mennä naimisiin ja lapsen. Varoitin ystävääni mutta hän suuttui ja haukkui minut rasistiksi. No ei mennyt hyvin tämäkään suhde. Kolmas ystäväni seurusteli vuoden muslimimiehen kanssa, joka pahoinpiteli ystävääni usein. Onneksi hän tuli järkiinsä ja erosi miehestä. Minä en usko suomalaisten naisten ja tietyistä kulttuureista tulevien yhteiseloon. Nämä miehet eivät arvosta naista millään lailla. He haluavat vain päästä naimisiin ja saada suomen kansalaisuuden. Joten siskot olkaa varovaisia ja älkää langetko hurmaaviin puheisiin. Minulla on tytär ja olen todella varoittanut häntä tekemästä tällaista virhettä. Onneksi oppi on mennyt perille!

Kommentit (1)

Vierailija

Hienoa että Me Naiset ei moderoinut keskustelun avausta pois. Vaikeista asioista on pystyttävä puhumaan avoimesti, koskipa se sitten suomalaisia tai ulkomaalaisia. Kulttuurierot ovat fakta ja tosiasioita on ihan turha laittaa heti rasismin piikkiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat