Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Uskomatonta vatvomista!  Kelaakohan tämä muija joka hetki omaa olemistaan ja oloaan? 

Joskus vuosia sitten luin hänen haastattelunsa ja narsisminsa aiheutti hyvin voimakasta vastenmielisyyttä.

Elämä ilman tällaisia ihmisiä lähellä on paljon helpompaa.

Vierailija

Hah, vierailija yksi -- en kelaa, mutta olen todellakin kelannut ja ollut aivan varmasti sietämättömän rasittava -- ja näin ollen vierailija kaksi on ainakin jossain määrin oikeassa. :-D T. Katri Manninen

Vierailija

Mullakin on mielikuva, että Mannista ei kamalasti kiinnosta täällä maailmankaikkeudessa muu kuin hänen oma olemuksensa. Melko puberteettista keski-ikäiseltä naiselta. Huoh. Mun naiseus ei ainakaan ole jotain reisimakkaroiden mittaamista tai miesten miellyttämistä. Se on ihan ihmisyyttä siinä missä miehilläkin. Ja myös mielipiteitä, politiikkaa, tiedostamista, älyä, perhe- ja tunne-elämää, harrastamista, työntekoa...Mutta ehkä Me naiset ei olekaan kohdennettu juuri minulle, melko suppeat ja väsyneet on näkökulmat.

Vierailija

Tunteet ja keho, psyko ja fyysinen. Minä kun luulin että ihminen on näiden molempien kokonaisuus. Melko dualistinen ihmiskäsitys Katrilla?

Vierailija

Manninen siis istuu koneen vieressä kyttäämässä, mitä hänestä nyt kommentoidaan. Voi luoja. Kommentissaan sitten paistaa melko normaali persoonallisuushäiriö, jossa oma tekeminen tulkitaan koko sukupuolta kuvaavaksi toiminnaksi.

Se, että patologisesti ”mittaa omaa yöunensa laatua” (siis miten ja millä asteikolla), laskee askeleitaan ja kuvaa pakonomaisesti ruokaansa kertoo synkkää kieltä siitä, että oman elämän hallinnassa on sen verran paljon haasteita, ettei kannattaisi hirvittävän paljon muille ohjeita jaella.

Ehdottaisin Mannista hävittämään peilit, sulkemaan kännykän ja keskittymään lapsiinsa ja puolisona oloon. Kyllä se itseinho siitä helpottaa.

Yhdessä Manninen on oikeassa. Hän ei todellakaan ollut nymfomaani, vaan vain kuvitteli olevansa. Ja loppuun vinkki: väline, jolla itsekuria on harjoitettu syntisten ajatusten karkottamiseksi on keksitty ajat sitten; http://en.wikipedia.org/wiki/Cilice

t. Hombre

Vierailija

hmmm...tällanen ajankohtaiseen aiheeseen, laihdutukseen ja sitä kautta elämänhallintaan keskittyvä artikkeli teemoineen on helppo ymmärtää väärin ja syyttää haastateltua oman navan kaivelusta - kun Katrin laajempana teesinä nimenomaan on tuoda sanomaa, että keskittykää oikeisiin asioihin niiden mielen syövereiden kaivelun sijasta. Pakko todeta myös, että ihan empiirisenä havaintona voin todeta, että laihdutus näyttäisi olevan monelle naiselle vaikea ja nimenomaan "henkisen" puolen asia.

Hombre, mitäs jos itse menisit sinne feodaaliajan nyrkin ja hellan väliin, sulkisit kännykän ja pitäisit turpasi kiinni myös mielipidepalstoilla.

Vierailija

Hei taas. Juu ei, en kirjoittanut 15:03 kommenttia ja "olet oikeassa" -viittasi poistettuun viestiin, jossa todettiin että olen luuseri.

Ja joo, edellisen kommentin kirjoitin kun tulin katsomaan että miltä lyhennetty juttu näyttää ja nyt tulin uteliaisuuttani katsomaan oliko tullut lisää kommentteja. Jos se tekee minusta narsistin, niin tehköön.

Harmi jos jutusta tuli vaikutelma, että naiseus on minulle jotain reisimakkaroiden kyttäämistä tms. kun koko sen pointti oli juuri se ettei ole. Seksikkyys on vain ajatus ja siksi voin kokea olevani seksikäs vaikkapa pari päivää synnytyksen jälkeen kun painoin 20 kg enemmän kuin normaalisti enkä fyysisesti ollut todellakaan hehkeimmilläni. 

Jos kamppailet jutussa mainittujen asioiden kanssa, joiden kanssa olen itse jossain vaiheessa 39-vuotisen elämäni aikana kamppaillut, niin toivon että tulet lueskelemaan sivujani ja katsomaan videoitani ja oivallat mahdollisimman pian, että kaikenlainen oman navan kaivelu, tuskailu ja itsensä kehittäminen on turhaa.

Lue esim. tämä: http://kutri.net/blog/2014/01/miksi-hyvaa-oloa-haetaan-valmentajilta-ja-vaihtoehtohoidoista/

Sen jälkeen voit käyttää turhasta murehtimisesta vapautuneen ajan johonkin hyödyllisempään, kuten toisten ihmisten auttamiseen. 

T. Katri

Vierailija

Mielestäni vartalonsa kanssa tasapainossa olevan ihminen ei tunne tarvetta selitellä syömisiään ja liikkumisiaan kenellekkään, varsinkaan aikakauslehdessä. Artikkeli tuntuu Mannisen mainokselta palveluistaan uuden vuoden lupauksensa sössineille. Hoh hoi, en ikinä voisi ottaa neuvoja tällaiselta elämäntapaneuvojalta.

Vierailija

Katrilla tuntuu aina olevan se ainoa oikea totuus hallussa. Totuus vaihtuu vuodesta toiseen, mutta Katri on kyllä innokas sen kertomaan. Katsotaanpa muutaman vuoden päästä uusiksi (jos jotakuta kiinnostaa). Uusi saarna ja uudet ainoat totuudet...

P.s. Miten voi ihminen ajatella, että ulkoilu meni hukkaan, kun ei ollut se värkki ranteessa mittaamassa? 

Vierailija

Katrin itsensä linkkaama juttu vain vahvistaa käsitystä hänen persoonallisuushäiriöstään. Kuka normaali terapeutti kirjoittaa repeävänsä nauramaan luettuaan jonkun toisen ihmisen tavoista energisoitua&lohduttautua vielä mainiten nimeltä kenelle nauraa. Kun Katri kerran opettaa meidän aikuisten olevan pohjimmiltaan lapsia, niin silloin hän varmasti on huomannut, että esimerkiksi unilelu, tyyny tai riepu tuo lapselle ihan oikeaa lohtua. Eikö kovia kokenut Manuelakin saisi pitää energiakivensä ja enkelinsä ihan ilman ilkkumista ja hihhuliksi nimittelyä?

Katri voisi myös pikkusen opiskella meditaatiosta ennen kun väittää, että menetelmällä etsitään jotain oman itsen ulkopuolelta. Meditaatiolla nimenomaan haetaan syvintä yhteyttä omaan itseen, kasvatetaan intuition ääntä ja siivotaan ylimääräistä ajattelua ja myös tuota Katrin mainitsemaa itsensä ympärillä pyörimistä.

Katri mainitsee artikkelissa tavoitteekseen tehdä itsensä tarpeettomaksi. Taitaa olla onnittelun paikka - siinä hän nimittäin on jo onnistunut!

Vierailija

Joskus aikoinaan vietin pitkiä aikoja maissa, joissa poltettiin opiumia. Kyseessä on lääke, joka kiillottaa sielun nokeentuneet ikkunat ja auttaa näkemään maailman paremmin. Selväähän se onkin, että likaisesta ikkunasta ei näe yhtä hyvin kuin kirkkaasta. 90-luvulla ikkunoiden puhdistaminen helpottui, sillä sillion yleistyi välinen nimeltä internet. Netti on minulle opiumpiippu. Katri Manninen on minulle opiumia, ollut aina. Jo lähes parikymmentä vuotta olen hengittänyt Katria, eivätkä ikkunani ole olleet näin puhtaita milloinkaan.

Näen Katria mollaavien ihmisten olevan ikkunoiden puhdistamisen tarpeessa. Te kärsitte vieroitusoireista, vaikka te ette sitä kenties tiedäkään. Te yritätte formuloida kirjoituksenne nokkeliksi. Te yritätte epätoivon vimmalla lukea sivistyssanakirjaa, vain löytääksenne jonkin sanan, joka toimisi verbaalisen ohjuksen tavoin. Vihassanne te ette kuitenkaan näe sitä, että Katria suojaa hienostunut ohjustentorjuntajärjestelmä. Useimmat niistä tuhoutuvat tarkalla laserilla kauan ennenkuin ne edes ovat vaarassa osua maaliinsa. Toisaalta nekin ohjukset, jotka pääsevät laserien ohitse, osoittautuvat suutareiksi. Te noki-ikkunaiset mielet omaavat kirjoittelivat olette kuin Mariaanien haudan syvimmässä kohdassa uiskenteleva outo ja väritön olento. Siellä te uitte, eikä teitä kukaan näe. Te heräätte liikehtimään silloin kun jokin sukelluslaite on lähellä, silloin kuin teidän elämässänne tapahtuu jotakin uutta ja yllättävää - kuten Me Naiset -lehden ilmestyminen.

Katri on siis opiumia ja internet on piippu. Tämänhän minä jo sanoinkin. Suokaa anteeksi, mutta minä toistelen itseäni silloin, kun minä olen huumaantunut. Ja nyt minä totta vieköön olen huumaantunut. Silmäni vetistyvät kun katselen opiumistani otettuja kuvia. Voi hyvä luoja sentään, kuinka kukaan voi olla noin säteilevä? Entäpä hänen tekninen suuntautuneisuutensa? Hän käyttää huomispäivän teknologiaa jo nyt, kun te - Mariaanien haudan omituiset otukset - vielä tuskailette sitä, että miksi Rytsölän veljesten DLC -Datalinkin ilmaisen internetyhteyden soittosarja ei toimi. Aika on ajanut ohitsenne.

Älkää olko katkeria! Iloitkaa tästä elämästä. Ja vielä erityismainita teille, jotka kerroitte, että Katri on narsissi. Se hän onkin. Kevään ensimmäinen narsissi, Me Naiset lehden kannessa. Sitä ei kukaan voi ottaa minulta pois. Siirrän lehden aivan nenääni kiinni. Hengitä syvään. Huumaannun. Kiitos.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat