Kommentit (6)

Vierailija

Etkö lukenut kunnolla, tuosta jutustahan kävi selvästi ilmi, että kovasti oli yritetty opetella ja epäonnistuttu kerta toisensa jälkeen. Se on vain joillekin niin tiukassa, että muiden on sitä vaikea ymmärtää. Turha ulkopuolisen on viisastella toisen tekemiä ratkaisuja. Itse en menisi leikkaukseen, mutta ymmärrän, että joillekin se on todella se ainoa vaihtoehto.

Vierailija

Kumpa tässä lehdessä olisi kymmeniä kiloja laihduttaneiden sijaan (kansi)juttuja naisista, jotka ovat pelastaneet tai muuttaneet kymmenien ihmisten elämiä oikeilla saavutuksillaan.

Vierailija

Tässä taas yksi syy, miksi ihmiset eivät uskalla kertoa käyneensä leikkauksessa, vaan yrittävät peitellä asiaa. Kunnon ihminen laihduttaa kunnolla (tai ei siis koskaan edes liho). Ja sitähän ei tiedä, jos Sari pelastaa tai muuttaa kymmenien ihmisten elämän tällä jutullaan, tulevalla kirjallaan tai edellisillä kirjoillaan? Kuka sen tietää?

Vierailija

Tässä taas yksi syy, miksi ihmiset eivät uskalla kertoa käyneensä leikkauksessa, vaan yrittävät peitellä asiaa. Kunnon ihminen laihduttaa kunnolla (tai ei siis koskaan edes liho). Ja sitähän ei tiedä, jos Sari pelastaa tai muuttaa kymmenien ihmisten elämän tällä jutullaan, tulevalla kirjallaan tai edellisillä kirjoillaan? Kuka sen tietää?

Vierailija

Onko sillä loppujen lopuksi niin väliä, millä tavalla se onnistunut lopputulos saadaan? Itselläni on pari tuttavaa, jotka ovat käyneet tämän saman lävitse. Elämänlaatu on parantunut, vaikkei itse lihavuus ollut kummallekaan ongelma.

Itse olen pudottanut painoa ruokavalioremontilla n. 30 kiloa kuuntelemalla omaa kehoani, että mikä sille sopii ja mikä ei. Voin itse hyvin laktoosittomalla, vehnättömällä ja välttäen E450 ja E451 lisäaineita. Vielä paremmin voisin gluteenittomalla, sokerittomalla ja maidottomalla. Ja miksi lihoin, niin ruoka-annokset olivat liian suuret. Vaihdoin sokerilimsan aspartaamilla makeutettuun, ja sitten seurasi ongelmat. Se aiheutti aineenvaihdunnan tukkeutumisen, seurauksena ihmeellisiä oireita ja masennus, lääkitys ja reilu kilojen nousu entisestäänkin.

Painonpudotuksen aikana en kyennyt liikkumaan juuri lainkaan, koska liikunta lihavana olisi ollut varsin inhottavaa ja nivelten kanssa oli ongelmia. Elämäntilannekin muuttui matkan varrella, ero ja työtilanteen muutos, ja seurauksena aktiiviseksi puhjennut nivelpsoriasis Lähes pyörätuoliin joutuneena käänsin suuntaani.

Päätin näyttää lääkärille, etten todellakaan aio mennä pyörätuoliin. Ruokasooda putsasi happaman kehoni ja nivelet alkoivat toimimaan. Löysin liikkumisen ilon koiran myötä. Vielä on matkaa jäljelllä kilojen pudottamisessa, tärkeintä on ollut hyvä uni ja omalle keholleni sopiva ruoka. Sallien myös poikkeamat ja erityishetket.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat