Kommentit (4)

Vierailija

Tasapainolaudan päällä ei kyllä tehdä mitään voimaa kehittävää treeniä. Jos haluaa kauniin muodokkaat ja vahvat reidet ja pakarat, kannattaa tuo tasapainoiluliike vaihtaa jalkakyykkyyn - samalla pienentää loukkaantumisriskiä treenatessa. Kyykyssä tulisi työtä sekä etu- että takareisille, pakaroille ja keskivartalolle. Nythän nuo esitellyt liikkeet ovat hyvin takapainotteisia.

Vierailija

Onkohan edellinen kommentoija koskaan edes testannut tasapainolautaa treeneissä..? Ja loukkaantumisriski ei jalkakyykkyyn siirryttäessä pienene lainkaan, kun on kyse esim. nivelvammoista. Itselläni on molemmissa polvissa vammat ja tasapainolaudalla tehtävät liikkeet ovat osoittautuneet melkeinpä parhaiksi harjoitteiksi, joita fysioterapeuttikin erityisesti suositteli. Lujassa on ollut löytää turvallisia liikkeitä, kun joka tuutista yritetään tyrkyttää nimenomaan kyykkyjä eri muodoissa. Tästä artikkelista olen melkoisen kiitollinen, hyvässä lykyssä pystyn ottamaan harjoitusohjelmaani kaikki kolme liikettä.

Että eipä yleistetä ja aseteta kaikkien ihmisten fysiikkaa samalle linjalle.

Vierailija

Kannattaa varovasti aloitella tuon suorin jaloin tehtävän MAVEn kanssa. Tekniikka ensin kuntoon ja pienet painot. Ottaa alaselkään mukavasti ja jos liian kovilla painoilla aloittaa, on alaselkä mukavan kipeä pari päivää. Muuten on todella mahtava liike pelkällä lattiallakin tehtynä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat