Kommentit (3)

Vierailija

Tämä nainen ei ole oppinut lapsuutensa "karusta elämästä" mitään. Sara Chafak on itsekäs ja lyhytnäköinen eikä yhtään häpeä sitä, että hän vaarantaa muiden ihmisten hengen. Sara Chafak menetti ajokorttinsa pari kuukautta sitte. Hän oli ajanut 105 kilometrin tuntinopeudella Vantaalla alueella, jossa on nopeusrajoituksena 50 km/t.

Ja sitten vielä kehtaa tulla lehteen kerjäämään huomiota itselleen. Tuollainen kaahaaminen on äärimmäisen itsekästä ja osoittaa, että Saran mielestä on "Ihan okei" vaarantaa muiden ihmisten henki ja elämä kun kaahailee pitkin kaupunkia. 

Vierailija

Olihan tosi tyly kommentti.  Ei se, että Sara on kaahannut autollaan huimaa ylinopeutta, poista sitä, mitä hän on joutunut kokemaan julmien lasten kiusaamisen kohteeksi joutumisella.  Ja se miten hänen veljensä on riistetty pois hänen elämästään ja mitä itse perhe-elämä on herkälle lapselle ollut.  Ja se, että Sara on antanut haastattelun tuosta kaikesta henkilökohtaisesta elämästään ei todellakaan ole huomion kerjäämistä.  Aika säälittävää jos asia nähdään niin.  Se, että hän on haastattelun antanut, pitäisi mielestäni saada kiusaajat viimeistään tässä vaiheessa häpeämään tekojaan ja viimeistään nyt lopettamaan muiden ihmisten kiusaamisen.  (Itse uskon, että nämä kiusaajat ovat ihmisiä jotka nauttivat siitä, että saavat kiusatun olon kurjaksi ja se jatkuu sitten valitettavasti myös työelämässäkin).  Ja vieläkin hän joutuu kestämään kaikki nuo ilkeät kommentit itsestään, kun vieraat ihmiset luulevat tuntevansa hänet ja tietävänsä minkälainen hän on. Miten teidän päänne sen kestäisi? En voi kuin ihailla Saraa, että hän on kaiken tuon kokemansa jälkeen pitänyt päänsä kasassa ja voi ylpeänä pitää päänsä pysytyssä, sillä kiusaajat eivät saaneet häntä nujertumaan (niin kuin valitettavasti monen muun).  Haastattelun pitäisi laittaa meidät kaikki muutkin miettimään sitä, että miten herkästi me tuomitsemme ihmiset tuntematta ihmistä sen paremmin.  Ei yksittäinen teko voi määritellä meitä ihmisenä. Emmeköhän me jokainen ole tehneet joskus jotain sellaista mikä ei ole lakien mukaista ja voimme silti olla hyviä ihmisiä jopa keskivertoa parempia. 

Vierailija

Onhan se nyt saatanan huomiohakuista mennä mediaan kertomaan "karuista oloistaan", Kattoo uutiset illalla, niin noi karut olot on kevyttä vielä. Ja nykyään vaikea uskoa, että yhdelläkään toimittajalla, saati sitä kautta välillisesti tienaavilla, olisi jotenkin altruistinen ote tuottamaansa. Tunnereaktioita haetaan, ne myy rahaa ja sieluja. 

Mutta ei se tarkoita, ettei olisi oppinut: onpas, käyttäytyy niin kuin muutkin, koska muuten jää jalkoihin. 

Toiselle kommentoijalle. Sua en palkkais ikinä ainakaan henkilöstöosastolle, jos sun ihmistenlukutaito on noin heikko ja ohjailtavissa. Onhan toi kommentti julma, niin on mediamaailma ja sokeasti altruististen (lue: sinä) hyväksikäyttö. Menit halpaan ja koet tukholmasyndroomaa, vaikka et sitä siksi tunnista. 

Ja, ei mulla, ei Teillä, kuuluisi olla valtaa tuomita. Oli perseestä tai ei, minkä voi? koetgtaa itse olla parempi, jäämättäö itse jalkoihin. Silmä silmästä, syytös syytöksestä. Kuka on hyvä tässä kentässä. Samoja mätiä sieluja olemme kaikki, näemme huonossa vain toisissa sen, mikä itsessä hyvänä korostyu, ja hyvänä sen, jossa olemme itse parempia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat