Pitkäaikaistyöttömät mummo, äiti ja poika: "Aluksi ruuan hakeminen jonosta oli vaikeaa"

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Kuvat kämpästä kuinka on tiptop ja niiden kanssa siivousfirmaan töitä hakemaan, jos kämppä on oikeasti niin siisti kuin jutussa väitetään niin varmasti saa töitä. Ei ehkä hohdokkain homma ikinä, mutta jos minäkin ilman sen kummempaa kokemusta olen saanut alan töitä marssimalla suoraan ovesta sisään ja pyytämällä tavata johtajan ja sanonnut, että töitä tarvitsis... sen jälkeen kysyttiin onko kokemusta, johon vastaus olen nuorempien sisarusten sotkuja siivonnut viimeiset 10 vuotta ja heti sai paikan... Jos ei saa duunia johtuu se siitä, ettei yritä tarpeeksi/ei kaikki duuni kelpaa.

-That's the truth and you know it!

Vierailija

"Ei kannata tehdä mitään, jos ei pääse kunnon hommiin.

Häntä harmittaa, ettei oikeita töitä löydy, vaikka hän olisi kova paiskimaan hommia."

Ihan pieni ristiriita

Vierailija

Aikuisetkin ovat tervetulleita opiskelemaan ammattioppilaitoksiin nuorten koulutusohjelmiin. Aikuiskoulutuskeskukset ovat myös toinen kanava koulutukseen. Ei ne ulkomaalaiset kaikkia paikkoa vie.

Vierailija

Sosiaalituet ovat Suomessa liian hyvät, kun kotona velttoilu maittaa työllistämistöitä paremmin. On se kiva tietää, minne verorahani menevät. Kiitos MeNaiset.

Vierailija

Mutta hei, Marjatta on 69v - ja "aamuisin aina miettii, mihin menee". Eiväthän tuon ikäiset muutenkaan ole enää työelämässä. Sama miettiminen jokaisella.

Vierailija

Nyt yhtään henkilöiden kohtaloa väheksymättä, niin tuo viimeinen kohta ulkomaalaisten viemistä opiskelupaikoista on kyllä aivan täyttä roskaa. Pyörrän kantani, jos joku väitteen pystyy todistamaan todeksi. En halua kommenteillani aiheuttaa mielipahaa ja perustan havaintoni omakohtaisiin kokemuksiin. Olen jatko-opiskellut (työn ohessa) jo vuosia ja opiskelupaikkoja suorastaan tyrkytetään aikusille. Ainakin täällä pk-seudulla.

Aikuiskoulutustarjontaan voi tutustua vaikka täällä: http://www.aikuis-koulutus.fi

Jos vaatimuksena on hyvät rahat ilman koulutusta, niin sitten käteen jää todennäköisesti Musta-Pekka.

Vierailija

"– Ulkomaalaiset vievät koulutus­paikat. Se on väärin."

Ja höpö höpö. Itseään voi kouluttaa niin montaa eri väylää pitkin, että takuulla löytyy paikka jos sitä oikeasti haluaa - suomalaisellekin hakijalle...

Vierailija

Ettekö osaa LUKEA,minä opiskelen (Seija),Marjatta eläkkeellä. Menkää itse töihin 9e/PÄIVÄ,ei paljon kiinnosta,toinen vetää samasta hommasta toista tonnia. Toni on TAAS kerran hakenut koulutukseen,pidetään peukkuja että pääsee.Jos ette osaa LUKEA,katelkaa mieluummin vaan kuvat!!!! Siivoile sinä vaan nurkkia,kun et muuhun pysty,lukutaidoton.Ei me ittseämme tyrkytetty lehteen,toimittaja otti yhteyttä.Ei tää köyhyys ja työttömyys oo kivaa,kun on töitä oppinu tekemään 15-vuotiaasta asti.

Vierailija

SEIJA taas täällä,unohdin kertoa että KUKAAN MEISTÄ ei saa SOSSUSTA penniäkään!!! Nuorempi poikani opiskelee (18.v)hitsaajaksi,opintotuki 96e/kk,ei saa sossusta,koska sossu laskee 300e opintolainaa/kk VAIKKA lainaa ei oteta.Minä maksan vuokran,sähkön ym.koska pojalla ei SOSSUN mukaan ole ASUMISKULUJA eikä SÄHKÖKULUJA.Ottakaa asioista ensin selvää ennen kun kommentoitte täyttä paskaa,kiitos.Minun on täytynyt selvittää nämä asiat ja tiedän että ne on FAKTAA.

Vierailija

"Kun tuki loppuu, työntekijä saa usein lähteä. Niin on käynyt Sarille ja Seijallekin. Monta kertaa.Siskokset ovat olleet töissä muun muassa sairaalassa, hoitoapulaisina päiväkodeissa"

Kannattaisi varmaan harkita kouluttautumista esim lähihoitajaksi... Ei noihin paikkoihin "oikeisiin" töihin pääsekään, jos ei omaa alalle soveltuvaa koulutusta!!! 

Vierailija

Ymmärrän hyvin. Meidän maatilalle sanottiin että eu tulee ei kannata, pois vaan ja meitä jäi 5 henkeä työttömäksi. Suomen maatalous ajettiin alas vaikka oisi työllistänyt varmasti meistä ainakin kaksi. No vanhemmat ei sitten pätkätöitä parempaa saaneet. Minä olin 13 vuotta työttömänä ennekö vakkari paikka lohkes. Olin liian koulutettu hampurilaispaikkaan tai cittarin kassalle sanoi haastattelija tai sitten olin kahdesta parhaasta se joka jäi rannalle. Vihdoin joku uskoi muhun ja ei ole katunut sillä olen nyt firman parhainpia työntekijöitä. Olenkin sitä mieltä että suurin osa työttömistä on parempi työntekijöitä kuin ne yrityksessä ikuisuuden olevat työntekijät jotka myös asenteellaan juoksuttavat väliaikaisia työntekijöitä ja aliarvioivat

Vierailija

Nyt on jutun kirjoittajalla hieman käsitteet hakusessa. Ensinnäkin, jos työtön PALKATAAN PALKKATUELLA, työssäoleva saa PALKKAA, tässä jutussa puhutaan nyt TYÖHARJOITTELUSTA/TYÖELÄMÄVALMENNUKSESTA/TYÖKOKEILUSTA, josta saa TYÖTTÖMYYSKORVAUSTA ja KULUKORVAUSTA 9€/pvä. En haluaisi olla pilkunviilaaja, mutta silloin kun tällaisista asioista puhutaan, niin pitäisi puhua niiden oikeilla nimillä. Missään nimessä (oli palkkatukityö tai työ ilman palkkatukea), kenenkään päiväansio ei voi olla 9€, koska myös palkkatukityössä työnantajan on maksettava TESin mukainen palkka. Kukas tämän jutun on muuten kirjoittanut?

Vierailija

Nimenomaan,olemme siskoni kanssa olleet työharjoittelussa 9e/päivä.Palkkatuella,joka on norm.palkasta 85%,mutta siskoni oli silloin kelan päivärahalla ja kun hänen tulonsa nousivat 300e/kk,menetti asumistuen.Hän teki ILMAISEKSI töitä,sai vähemmän rahaa kun ennen töihin menoa.Minulle se hyödytti n. 200e/kk,koska sain liiton päivärahaa,ennen palkkatukea.

PALKKATUELLA ET SAA TEHDÄ KUN 6,5h/päivä!!!!!! Turha minulle on sanoa etten tiedä näistä asioista. Vielä kehoitan:JOS ETTE OSAA LUKEA juttua oikein,jättäkää kommentoimatta tai katelkaa vaan kuvat kaikista lehdistä.

KÖYHÄ MUTTEI TYHMÄ

Ystävällisin terveisin SEIJA HEISKANEN-MAKKONEN

Vierailija

OPISKELEN TÄLLÄ  HETKELLÄ, JOS SINÄ LUKUTAIDOTON ET YMMÄRTÄNYT!!!

POIKANI ODOTTAA TIETOA OPISKELUUN PÄÄSYSTÄ!!!

ÄITINI ON ELÄKKEELLÄ!!!(tehnyt ikänsä töitä)

EMME ole JOUTILAITA,otsikko oli ihan pe....tä!

T: SEIJA

Vierailija
Vierailija

"Ei kannata tehdä mitään, jos ei pääse kunnon hommiin.

Häntä harmittaa, ettei oikeita töitä löydy, vaikka hän olisi kova paiskimaan hommia."

Ihan pieni ristiriita

Ihan aikuisten oikeasti, menisitkö itse esim rakennukselle töihin 9e päivä? Huom; PÄIVÄ, ei tunti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat