Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Kaikkien on syytä kokea yksin elämisen ihanuudet. Mutta sitten taas myös toisen kanssa. Kuka tekee kahvit aamulla sänkyyn. Kuka hakee autolla kotiin, kuka muu käy ostoksilla...

Ja sitten tietysti lapset. Mukava kokea elämä uudelleen. Ja vanhuus, kuka tulee kylään...

Kelle voi antaa lakanat, isoäidin keittokirjan, työkalut, kesämökin, veneen...

Vierailija

Sinkun pitää olla todella vahva ja omata terve itsetunto tässä yhteiskunnassa, jossa parisuhdetta pidetään edelleen ainoana vaihtoehtona, jos haluaa elää onnellisen ja mielekkään elämän. Sinkkuutta pidetään välivaiheena ihmisen elämänkaaressa, josta pitäisi mahdollisimman pian päästä parisuhteeseen. Kuitenkin se on erittäin tärkeä vaihe, jos haluaa todella oppia tuntemaan itsensä ja koska meidän tärkein suhteemme on kuitenkin meihin itseemme on se myös hyvä tilaisuus oppia tervettä itsetuntoa, hyväksyntää ja rakkautta itseä kohtaan. Sitten kun se oikea löytyy on terve tasapainoinen pohja mille suhdetta lähtee rakentamaan ja kun rakastaa ja hyväksyy itsensä on helpompi rakastaa ja hyväksy myös toinen.Ulkopuolelta tuleva rakkaus ja hyväksyntä eivät ikinä riitä, jos ei rakasta ja hyväksy ensin itseään.  Ne sinkut ystäväpiirissäni kiukuttelevat, jotka eivät osaa nauttia sinkkuajastaan, koska kokevat itsensä puutteellisiksi ilman vastakkaisen sukupuolen "rakkautta" ja huomiota  ja sitten kun löytävät kumppanin sama kiukuttelu jatkuu ensi ihastuksen haihduttua. Kysymys on lopultakin persoonallisuudesta ei elämäntilanteesta.

Vierailija

Todentotta! Sinkkuelämä on ihanaa. Olen oppinut itsestäni todella paljon kun on vaan täytynyt pärjätä yksin ja katsoa itseen, sen tekee helpommin kuin on yksin, eikä mitkään olot tai mielialat johdu toisen tekemisistä/sanomisista tai tekemättä jättämisistä. Olen oppinut arvostamaan itseäni enemmän kuin nuorempana ja tiedän mitä haluan. Hoidan asiani, kannan henkiset paineet yksin, kun kotona ei ole vastassa ketään, arkiset korjaamiset, kodinkoneostokset, autohuollot etc. ja suunnittelen uusia muutoksia työelämän/opiskelun saralta. En ole tilivelvollinen kenellekään ja voin todellakin muuttaa unelmien perässä minne vaan. :) Muutama läheinen ja rakas ystävä ja monta upeaa kaveria on jakamassa elämää. Tulevaisuus on avoin ja elän mieluista elämää. Omaa aikaa on kun sitä haluaa.

Ulkopuolelta tulee ainoastaan odotuksia ja asenteita, että ainoa vaihtoehto on elää parisuhteessa. Aika surullista. Sallittakoon jokaiselle mielipiteensä. Minä teen kuitenkin kuin parhaaksi katson, on vain tämä yksi elämä elettävänä. :)

Vierailija

Elän sinkkuna. Olisin heti valmis luopumaan kaikesta tuosta, jos löytäisin rinnalle hyvän puolison. Kaukosäädin on minulle yhdentekevä, yhdessä nukkuminen on oikeasti minun (ja monen ystävänikin) mielestä paljon parempaa kuin yksin. Noista nettideittien suunnattomista mahdollisuuksista en viitsi edes sanoa mitään... Jos jotakuta se kiinnostaa, niin lisää löytyy Loppukiri-nimisestä blogista http://loppukiri.wordpress.com) jota kirjoittelen ystäväni kanssa. Ja Loppukiri on meille viimeinen puristus löytää se elämän mies, jonka kanssa olisi ihana jakaa oma arki. Olisin tosi kiitollinen siitä. Voi olla, että olen asennevikainen, mutta edellämainitussa listassa olevat asiat eivät minun sinkkuarkeani saa tuntumaan yhtään paremmalta. (http://loppukiri.wordpress.com)

P.S. Vastentahtoisesti sinkkuna elävän mielestä nuo edellämainitut kohdat kuulostavat kovasti keksityiltä tai huonossa suhteessa elävän kirjoittamilta... Valitettavasti

Vierailija

Minulla on kokemusta molemmista, olen aikanaan mennyt naimisiin, saanut lapset ja eronnut. Nyt olen elänyt vapaaehtoisesti yksin toistakymmentä vuotta ja hyvin menee. Rehellisesti en keksi yhtään syytä miksi vaihtaisin, mutta en ole koskaan päättänyt että loppuelämäni olen yksin. Jos vastaan "kävelee" mies, jonka kanssa haluan elämäni jakaa, niin sitten teen niin. Jos ei, niin hyvä näinkin.

Ehkä minua ei lueta sinkuksi kun olen naimisissa ollut, en tiedä. Kun seuraan ystävieni ja tuttavieni avioelämää, aika usein tyytymättömyyttä näyttää olevan. Monissa liitoissa on pettämistä, moni nainen elää yksinhuoltajan arkea naimisissa ollessaan.

Lasten saaminen on varmaan tässä tyytyväisyydessäni merkittävää, ymmärrän, että jos lapsia haluaa, mutta ei kumppania aisan hoitamiseksi, se ahdistaa.

Kävin katomassa tuota mainostettua blogia, ja huh, täytyy sanoa, että hiukan pelottaisi miehenä moinen. Aika paljon lastaat vastuuta hyvinvoinnistasi mahdolliselle kumppanille. Uskon, että kannattaa lukea yllä olevat tekstit omaan minään tutustumisesta. Kun luotat itseesi, sinusta huokuu hyvää energiaa.

Vierailija

Haluan vielä hieman kommentoida aiempaa kommenttiani halustani löytää hyvä parisuhde. Olen sinkku, koska haluan nimenomaan löytää sen hyvän parisuhteen. En sitä huonoa, sinkkuelämä kyllä voittaa sellaisen. Eihän siitä takuuta ole, mutta itse tunnen useita parisuhteeseensa tyytyväisiä naisia, jotka eivät mistään hinnasta haluaisi olla sinkkuja.

Meitä on siis kaksi kirjoittajaa tuossa blogissa, enkä oikein tiedä mihin viittaat tuolla kommentilla vastuun lastaamisesta? Kumpikaan meistä ei oleta miehen tekevän meitä onnelliseksi, mutta kokemuksesta molemmat tiedämme, että olemme paljon tyytyväisempiä elämäämme kun olemme parisuhteessa. Se sopii meille vaikkei ehkä kaikille muille sovikaan. Omat vanhempani ovat muuten olleet yli 40 vuotta onnellisesti yhdessä, minäkin haluaisin samaa itselleni.

Vierailija

Mikä minusta on surullista on se, että on ihmisiä jotka eivät oivalla, että elämä on harmaan sävyjä, ei ole vain mustaa tai valkoista. Molemmissa parisuhteessa ja sinkkuna olossa on hyviä ja huonoja puolia ja niiden suhde riippuu varmasti hyvin monesta muuttuvasta tekijästä. Liian moni tuntemani sinkku elää "sitten kun olen parisuhteessa olen onnellinen " -elämää ja eivät osaa nauttia mitä hyvää sinkkuna olemisessa on. Eihän se parisuhdekkaan automaattisesti onnea takaa, koska niin monet ihmiset pettävä, harkitsevat eroa ja eroavat.

Vierailija

No en kyllä allekirjoita sitten yhtään. Yksikään noista ei millään tavalla ole tekemisissä sen kanssa, että onko sinkku vai ei. Paitsi nyt ehkä tuo nettideittailu. Itse olen sinkku ja esimerkiksi tuo "saa enemmän aikaan" on ihan päinvastaista. Yksin ollessa unohtuu facettamaan tuntikausiksi, kun taas muuten voisi ehkä vähän yrittää edes tehdä jotain hyödyllistä. Myöskään koskaan parisuhteessa yksikään ei ole minulle sanellut, että mitä pitäisi päälleen pukea. Vibraattoria voi käyttää parisuhteessakin jos siltä tuntuu. Tämä voisi ennemminkin olla "huono parisuhde vs. sinkkuus" niin olisi jo lähempänä totuutta. + nukun kaiken lisäksi sohvalla.

King Diamond

Mää en allekirjoita vierailijoiden kommentteja mut allekirjoitan että sinkkuna olo on helpompaa ja paljon, totta saa tehdä mitä tykkää ja seksiä iteltä millon haluaa, vaikka lähteä huoriin jos mielii!

King Diamond

Mää en allekirjoita vierailijoiden kommentteja mut allekirjoitan että sinkkuna olo on helpompaa ja paljon, totta saa tehdä mitä tykkää ja seksiä iteltä millon haluaa, vaikka lähteä huoriin jos mielii!

King Diamond

Se on täydellisesti totta, saa itse valitun hiustyylin ja pukeutumistyylin kuten ei tarvitse pukuun koskaan pukeutua jos ei halua, mää en perusta siitä.. kaukosäätimen yksinoikeus on kans totta.. listassa on enemmän totta ku luuliska.. ulkomaille voi lähtee koska tahansa, totta.. ite oon pitkä letti ja tykkään valinnastani täysin!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat