Kommentit (12)

Vierailija

Minua mietityttää tällainen että ihmiset kertovat ihan tavallisia kotiasioita suurelle yleisölle. En tiedä,miksi tällainen tuntuu vähän nololtakin, kun kuitenkin aika moni elää samanlaisissa tilanteissa tai oikeasti vaikeissa tilanteissa. Koko suvusta tehdään julkisia henkilöitä tai ainakin niille jotka lukevat näitä lehtiä. Mietin aina julkisuudessa elämästään tarkasti  kertovia tavallisia ihmisiä (en tarkoita nyt pahalla ollenkaan mutta on eri elää ihan julkimona esim. viihdetähtenä kuin tavallisena työläisenä) heidän lastensa näkökulmasta, heillä kun ei ole osaa eikä arpaa siihen kuinka paljon haluavat olla esillä. 

Vierailija

Mediahan se on, joka nykyään näitä "taviksiakin" nostaa esiin. Äkkiseltään käy sitten niin, ettei kaikesta huomiosta huumaantuneena enää osaakaan/haluakaan rajoittaa esillä oloaan. Enkä tarkoita nyt erityisesti Johannaa, vaan näitä esimerkkejä löytyy ikan kotimaasta pilvin pimein.

Vierailija

Lasten näkökulmaa minäkin olen monta kertaa miettinyt. Johanna jopa siteeraa lastensa sanomisia ja kuvailee näiden tekemisiä. Mulle tuli erityisen epämiellyttävä olo noin viikon takaisesta valokuvasta, jossa lapset olivat sängyssä lukemassa iltasatua. Äiti oli tässäkin, hyvin intiimissä hetkessä päättänyt kaivaa kameran esiin ja laittaa valokuvan blogiin kaiken kansan pällisteltäväksi. Mietin olisiko hän ihan vaan voinut olla läsnä siinä hetkessä lastensa kanssa.

Vierailija
Vierailija

Minua mietityttää tällainen että ihmiset kertovat ihan tavallisia kotiasioita suurelle yleisölle. En tiedä,miksi tällainen tuntuu vähän nololtakin, kun kuitenkin aika moni elää samanlaisissa tilanteissa tai oikeasti vaikeissa tilanteissa. Koko suvusta tehdään julkisia henkilöitä tai ainakin niille jotka lukevat näitä lehtiä. Mietin aina julkisuudessa elämästään tarkasti  kertovia tavallisia ihmisiä (en tarkoita nyt pahalla ollenkaan mutta on eri elää ihan julkimona esim. viihdetähtenä kuin tavallisena työläisenä) heidän lastensa näkökulmasta, heillä kun ei ole osaa eikä arpaa siihen kuinka paljon haluavat olla esillä. 

Mitäs tuossa on  jos kaipaa läheisiään niin minäkin  asun kaukana  suvustani joka on tärkein  asia ..Ihan  blogi en seura muuta kun palomies Samin:)   teini iskän.) ja kalastaja vaimon  kirjoituksia  kaikki ihanasti kirjoitettu semmoisia miun maun mukkaa kiitos ja Hyvää Joulu ja tervetuloa ihanaan koitmaahasi  jossa vietämme tänään Itsenäisyyspäivää kakkukahvien ja hyvän ruuan jälkenn netti kutsui ja päätimpä suorasuuna karjalaisena kirjoitta niinkuin asiat on..:)1

Vierailija

Miksi te pidätte yllä kuvaa jostain julkkiksesta joka Johanna sentään EI ole. Hänelle on noussut kyllä jollain tasolla neste päähän tämän bloginsa tiimoilta, naivit postaukset ovat välillä nolostuttavan julistavia, ylhäältä alas: kuulkaa kuinka olen Hyvä Ihminen ja kerron teille kuinka asiat ovat. Kääk. Puhumattakaan poseerauksista joihin hän vääntäytyy täysin totuuden vastaisiin ilmeisiin ja asentoihin. Luonnossa häntä ei ole samaksi tunnistaa.

Jo toinen pitkä artikkeli hänestä pienen ajan sisällä, en ymmärrä.

Vierailija

Johannalla on kaunis ja kekseliäs blogi, mutta tuota lapsinäkökulmaa olen minäkin joskus miettinyt (myös muiden blogien osalta). Tämä olisi ihan mielenkiintoinen juttuaihekin, vinkiksi vaan toimittajalle. Onko ok, että lapsista tulee blogimaailman pikkujulkkiksia siinä vaiheessa, kun heiltä itseltään ei voi siihen mielipidettä kysyä? Onko ok, että lapsen nimi ja kuvat löytyvät netin rajattomasta aarrearkusta vielä vuosikymmenten kuluttuakin? MItä jos asia vaivaa lasta myöhemmin? Pitäisikö lasten bloginäkyvyydelle luoda jotain pelisääntöjä?

Vierailija

Minua nimenomaan kiinnostaa tavallisten ihmisten ajatukset ja arjen kertomukset. Nyt etenkin kalastajan vaimon, koska asun itsekin ulkomailla. Hyva Johanna, blogisi on tosi kiva!

Vierailija
Vierailija

Minua nimenomaan kiinnostaa tavallisten ihmisten ajatukset ja arjen kertomukset. Nyt etenkin kalastajan vaimon, koska asun itsekin ulkomailla. Hyva Johanna, blogisi on tosi kiva!Samoin pidän hänen tyylistään ja tavastaan kirjoitella..kaikkein ihanaa on kun hän tuo kotimaataan niin kivasti esiin...ihana blogi kiitos siintä!

Vierailija

"Kuten suurimmalla osalla pienten lasten äitejä Norjassa, Johannankin työviikko on vain kolmipäiväinen". - Ei ole totta, olen Norjassa syntynyt ja kasvanut suomalainen. Suurin osa pienten lasten äideillä on 100% työviikko (äitiysloman jälkeen).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Johannalla on kaunis ja kekseliäs blogi, mutta tuota lapsinäkökulmaa olen minäkin joskus miettinyt (myös muiden blogien osalta). Tämä olisi ihan mielenkiintoinen juttuaihekin, vinkiksi vaan toimittajalle. Onko ok, että lapsista tulee blogimaailman pikkujulkkiksia siinä vaiheessa, kun heiltä itseltään ei voi siihen mielipidettä kysyä? Onko ok, että lapsen nimi ja kuvat löytyvät netin rajattomasta aarrearkusta vielä vuosikymmenten kuluttuakin? MItä jos asia vaivaa lasta myöhemmin? Pitäisikö lasten bloginäkyvyydelle luoda jotain pelisääntöjä?

Ihan samaa olen miettinyt. Johannakin julkaisee blogissaan tunnistettavia kuvia niin lapsistaan kuin ystävänsäkin lapsista silloin tällöin. Lapset jopa mainostavat Johannan blogissa (esim lämpökerrastoja). Olen huomannut ettei kaikissa blogeissa lasten kasvokuvia kuitenkaan julkaista vaikka lapsi muuten näkyisikin osittain kuvassa. Vaikka en turhia sääntöjä kannatakaan, tässä tapauksessa olisi kuitenkin varmasti ihan lasten omaksi parhaaksi, että olisi jonkinnäköiset pelisäännöt lasten bloginäkyvyydelle. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat