Kommentit (4)

Vierailija

"Jos vyötärönympärys on naisella yli 80 senttiä, hänellä todennäköisesti on haitallista sisäelinrasvaa."

Nää on vaan niin raastavia tekstejä. 145cm pitkällä naisella jolla on x kokoinen vyötärökin voi olla haitallista sisäelinrasvaa, ja taas 185cm pitkällä naisella 80cm vyötärö on jo sairaalloisen pieni. Voisiko näihin heittää edes läpällä että kaikki tämmöiset mittausmeiningit ovat tottakai suhteessa kehon kokoon? Aina lukiessa tällaisten uutisten kommentteja, huomaa, etteivät 90% ihmisistä tätä tajua. Itselläni (olen mies) on painoindeksi lähemmäs 30, joka on jo lievää ylipainoa, mutta rasvaprosenttini on alle 9, eli olen todella revitty. Voisi jo dumpata pois tuon painoindeksikäsitteen kokonaan.

Vierailija

185 cm pitkä nainen on kuitenkin harvinaisuus. Suomalaisen naisen keskipituus on 165 cm eli pidetään faktat mielessä.

Painoindeksi ei todellakaan kerro kehonkoostumuksesta mitään ja ihmettelenkin, miksi se on niin suuressa käytössä nykyäänkin.

Vierailija

Olen 164cm pituinen nainen ja painoindeksi n. 20. Hoikka siis.

Silti mittojen mukaan olen toisinaan vyötärölihava. Niinpä!! Kyse kohdallani on siitä, että minulla on leveä selkä. En ole vatsan kohdalta läski ja vaikka kuinka vedän vatsaa sisään, kun mittaan vyötäröä, niin se on lähempänä 80cm. Toisinaan mitta ylittääkin jopa 80cm. Olenko siis riskiryhmään kuuluva nainen? Oi voi..

Vierailija

Minä nainen, 170cm/70kg ja vyötärönympärys ollut koko aikuisiän yli 80cm. Kun olen vartaloltani suora eli miesmäinen, ei ampiaisvyötäröä, niin miten sitä vyötäröä saa pienennettyä. Minä kaiketi olen riskiryhmässä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat