Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Noh, itse sain toissa viikolla tietää odottavani lasta. Senpä näkkee sitten ens vuonna. Mutta sen voin kertoa työkaverista jolla ei ole eikä luultavasti saakaan lapsia että siinä on nainen jolla on todella surkea työmoraali. Itse sain istua monta vuotta kotona ennen kuin töitä löyty joten työmoraalikin on sitten ollut korkealla kun töihin vihdoin pääsi. Ei ole lapsia ollut tähän asti mutta mun mielestä töissä tehdään töitä ja kotona voidaan sitten pyöritellä peukaloita. Eli taidanpa kääntyä äitien puolesta puhujaksi.

Vierailija

Se, että ihmisellä on tai ei ole lapsia ei määritä pätevyyttä tai palkattavuutta. Jotkut äidit laistavat töistä lasten varjolla, toiset lapsettomat sluibailevat ties minkä varjolla.

Jotkut ihmiset ovat sitoutuneita töihinsä, toiset eivät. Voi tietysti olla, että usein lapsen saaminen muuttaa prioriteettijärjestystä töistä kotiin, mutta näin ei aina ole, eikä aina lapsettomankaan prioriteetti ole töissä ja urassa.

Vierailija

Tässäpä hieno tapa leventää taas kuilua naisten välille. Ei se töissä menestyminen ja toimiminen ole lapsista tai lapsettomuudesta, vaan persoonasta kiinni. Mitä kukaan voittaa tällaisella vastakkainasettelulla? Eikö olisi jo aika yhdistää ihmisiä, eikä luoda eroavaisuuksista kynnyskysymyksiä? Me Naiset... Pikemminkin Nuo Toiset Naiset.

Vierailija

Olen samaa mieltä edellisen kanssa. On varmaan lapsellisia ja lapsettomia loistavia työntekijöitä ja samoin huonoja, riippumatta siitä onko lapsia vai ei. Naisen elämä ja ominaisuudet eivät kai riipu vain lapsiluvusta?!

Vierailija

Oletteko ihan tosissanne tämän kyselyn kanssa? Komppaan edellisiä ja jos koskaan harkitsinkaan poimivani Me Naiset lehtihyllystä, niin jää seuraavilla kerroilla tekemättä.

Vierailija

On myytti, että lapsettomilla yksinasuvilla olisi työpäivän jälkein vain "omaa aikaa". Tosiasiassa lapsettomat eivät voi jakaa kaupassa käyntiä, auton renkaiden vaihtoa, siivousta, pyykkäämistä ym.toisen henkilön kanssa vaan tekevät nämä kaikki askareet yksin. Lisäksi usein juuri heitä pyydetään hoitamaan sisarusten ja ystävien lapsia sekä omia vanhempiaan ja isovanhempiaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että lapsettomat olisivat sen parempia tai huonompia työntekijöitä kuin pikkulasten vanhemmatkaan.

Vierailija

Samaa mieltä edellisen kanssa. lehden nimeksi voisi vaihtaa "me selkäänpuukkottelevat naiset". jätän irtonumerot hyllyyn jatkossa. tämän hienon tutkimuksen voisi myydä sitten työnantajille, jotka syrjii jo mukavasti lapsellisia naisia ja tulevia lapsellisia naisia ihan yhtä paljon.

Vierailija

Voi tsiisus, että tulinkin hyvälle tuulelle tätä lukiessani. Josko joku teistä opiskelisi ensin hieman henkilöstöjohtamista, jolloin ymmärtäisitte, että kysymys on täysin epärelevantti. Sitten voisitte tehdä hieman naisasiatutkimusta ja lopuksi perehtyisitte tuskaan, joka voi liittyä lapsettomuuteen - tai siihen, että on niitä lapsia, joita ei sittenkään halunnut. Uskomatonta, että lehti, joka kantaa nimeä "Me naiset" sortuu tällaiseen.. En osaa asiaa paremmin sanoa tuohtumeksaltani. En osta lehteänne enää koskaan.

Vierailija

Mikä loistava juttuidea! Parantaa varmasti upeasti naisten asemaa työelämässä. Hienoa, että MeNaiset kantaa kortensa kekoon naisten työhyvinvoinnin puolesta. Vai miten se nyt meni.

Vierailija

Kas kas, jälleen naiset itse kaivavat kuoppaa toisilleen! Miksi ihmeessä pitää tehdä tästäkin asiasta sota naisten kesken? Miten se että toisella on lapsia ja toisella ei, voi määrittää työntekijän kyvyn tehdä työnsä hyvin/huonosti?

Tiedän, että Me Naisissa on todella fiksua väkeä töissä. Miksi haluatte käyttää mediaanne tälläiseen tarpeettomaan huuhaahan?  Kyselyn kysymyksetkin ovat todella törkeän johdattelevia :

Lapsellisille: "Tuntuuko työ sinusta vähemmän tärkeältä kuin ennen lapsia?

Lapsettomille: "Oletko ollut kateellinen kollegallesi, jolla on lapsia?"

Ihan aikuisten oikeasti, se miten nainen kokee toisen naisen kolleganaan, ei ole riippuvainen siitä onko toisella lapsia vai ei. Mutta tätä kyllä käytetään "perusteluna" monessakin yhteydessä. Valitettavasti tällaiset perustelut ovat harhaanjohtavia, ja kysellynne on samoin hyvin törkeästi asenteellinen ja harhaanjohtava. Kysymykset eivät paljasta niitä todellisia syitä asenteiden taustalla - toiset vaan ovat työmoraaliltaan heikompia kuin toiset, riippumatta niistä lapsista.

Ja miehillähän ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, vai onko?

Vierailija

Olen kauhean iloinen siitä, etteivät lukijat ole lähteneet mukaan tähän MeNaiset-lehden julistamaan sotaan! Juuri tämä on sitä naisten välistä solidaarisuutta, jolla jokaisen naisen työmarkkina-asemaa korotetaan. Way to go sisters!!

Vierailija

Jos tämä on provo, niin teillä menee hyvin. Jos tämä on aito yritys herättää keskustelua, pieleen meni.

Tämä kysely on suunnilleen yhtä paikallaan ja asiallinen kuin työpaikkahaastattelussa esitetty kysymys siitä aikooko hakija hankkiutua raskaaksi. Pätevyys ei ole kiinni perheestä. Ja todellakin, tekee hallaa naisten asemalle työmarkkinoilla juuri tällainen asenne.

Koen että olen itse muuttunut tehokkaammaksi ja järjestelmälliseksi lasten myötä. Joku on siinä minua parempi jo valmiiksi, oli lapsia tai ei. Ammatin kannalta keskeinen osaaminen syntyy joka tapauksessa muuten kuin äitiyden kautta.

Vierailija

Olen täysin samaa mieltä edellisten kanssa: todella asiaton ja turha kysely. Jos teitä siellä toimituksessa tällaiset asiat oikeasti kiinnostavat, niin tutkikaa vaikka omienne keskuudessa, älkääkä päästäkö näin noloja juttuja julkisuuteen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat