Kommentit (5)

Vierailija

En ymmärrä miksi taustaansa täytyisi hävetä se on mikä on?Siskoni on ikänsä  asunut Ruotsissa eikä koskaan ole  hävennyt juuriaan on ylpeä mihin Suomi on pystynyt Venäjän varjossa aikoinaan !Itse olin  muutaman vuoden siivoamassa sairaalassa  nuorena tyttönä koskaan en ole kokenut sellaista  rasismia kun siellä koin aina  moittia oli kanta Ruotsalainen  en uskaltanut sanoa vastaan vaikka ymmärrsin kaiken mitä meistä puhuttiin  olin kiltti ja kielitaitoni oli heikko silloin  päätin että koskana sorru ketään kohtaan rasismiin ja päätös on pitänyt ! Enkä myöskään  ymmärrtänyt  tekeväisiä Suomalaisia  jotka häpesivät juuriaan  olivat kuitenkin  nostamassa Ruotsia hyvinvointi  yhteiskunnaksi!..En ole matkustanut Ruotsiin sen jälkeen  enkä koskaan olen tajunnut   Ruotsin  hehkutusta silloin kukoisti kaksinaismoraali  ja varmaan vieläkin !Kokemus kasvatti minusta vahvan ja arvostavan isänmaana  ystävän! .Kokemukseni  hakee vertaistaan kauheudessaan ja toivon ettei nuorten tarvitse tuollaista rasismia kokea!Minulle on turha tulla sanomaan että vain Suomalainen on rasisti ei pidä paikkansa..ei ollenkaan!Tässäpä viestiä Ruotsiin kaikessa kauheudessaan!

Vierailija

Siitä on jo pitkä aika. Meidän perheemme olivat naapureita. Olen monesti miettinyt mitä teidän perheelle tapahtui sen jälkeen kun te muutitte Vaasasta Ystadiin. Jouko tapasi laulaa minulle, kun lapsina pyöräilimme Tiilitehtaankadulla pihassamme. Hän oli minun paras kaverini. Koiranne Tessu, jonka saimme teiltä, sai hyvän kodin mommani luota Laihialta. Susanna, om du läser mitt meddelande, kontakta mig om möjligt. Det skulle vara roligt att höra mer av Jouko och dig.  Hälsningar från grannflickan Päivi

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat