Kommentit (3)

Vierailija

Itse en ostaisi mitään Ikeasta.

Kaikille makunsa mukaisesti, mutta sen vaan sanon, että muoti-ilmiönä antiikin keräily oheisilmiöineen on todellakin kerska/roina/halpis virtausta terveellisempi vaihtoehto.

En itse myöskään ehkä täyttäisi omaa lemmikkiäni, koska elämä jatkuu kuitenkin, eikä lemmikin muisteleminen täytettynä oikein tunnu hyvältä, henkilökohtaisen suhteen vuoksi. Kallon ehkä saattaisin pitää, niiden olemus on henkisesti tarpeeksi arvokas, muistuttamatta kuitenkaan lihan katoavaisuudesta.

Täytetyt eläimet kuitenkin objekteina, ovat mielestäni urbaanissa yhteisössä hyvä tapa ylläpitää kosketusta luontoon. Monet taxidermisia esineitä keräilevät ihmiset, kuten minäkin, kunnioittavat suuresti esineissä myös sitä puolta, että kyseessä on jäänne elävästä olennosta.

Itse pidän rajana keräillä vain vanhoja ja teurastamolta tai luvallisesta metsästyksestä peräisin olevia kalloja tai täytettyjä eläimiä. Internetissä on myös paljon myytäviä kohteita, joita en itse ikinä ostaisi, nimittäin esineitä joilla on alkuperänä pelkät taxidermiset tarkoitukset luonnonsuojeluaspektia huomioimatta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat