Manila/Filippiinit

Vierailija

Tarkoituksena matkustaa Manilaan vuodenvaihteessa. Onko kokemusta hyvistä (jos Manilan seudulla niitä on) rantapaikoista kohtuumatkan (muutamia tunteja autolla) päässä Manilasta? Tiedän että Filippiinien parhaat rannat ovat etelämmillä saarilla, mutta nyt suunnitelmissa olla melko lähellä Manilaa tuon reissun aikana. Batangas- nimisestä alueesta olen lukenut jonkun verran, joka lähellä Manilaa ja rantapaikka kuulemma.

Kommentit (14)

Vierailija

Kuulostaapi ihan Mogadishulta sitten;) Eipä idioottiturvallisia paikkoja taida olla missään maailmassa. Tällä palstalla kun kyselee matkakohteista niin kaikkihan ne näköjään leimataan hengenvaarallisiksi näköjään jos ollaan Porvoota pidemmällä;)

Eipä täältä kyselemällä juuri apuja matkasuunnitelmiin ole ennenkään saanut joten parempi unohtaa tää palsta...

Vierailija

Mikset voi uskoa vastausta kun kerran kysyit? Tuo on todellakin todellinen tilanne alueella. Mogadishu on turvallinen paikka tuohon verrattuna. Maailmassa on suurin osa paikoista ihan turvallisia mutta Batangas on maailman vaarallisimpia paikkoja. Olet melkoinen hölmö jos sinne menet mutta omatpa ovat hautajaisesi.

Vierailija

No pitänee vaihtaa matkakohde sitten vaikka Mogadishuun, sielläkin lienee uudenvuoden aikaan ilotulitusta tai ainakin muuta tulitusta joka päivä:) Sen verran tiedoksi myös että olen melko kokenut matkailija myös vähän oudommissa paikoissa, että järki on aina mukana ja IHAN KAIKKI mitä sanotaan ei mene täysin läpi;) Luulenpa että tämän ketjun vastailijalla kaikki paikat muuttuvat maailman vaarallisimmaksi jos joku vaan sinne on menossa ja vinkkejä erehtyy kyselemään. Mutta omatpa ovat ajatuksesi:)

Vierailija

Itsepetos on petosta sekin. Ja olen kyllä käynyt yli 90 maassa ja myös vaarallisissa paikoissa. Myös Filippiineillä. Kyseinen paikka on oikeasti vaarallinen mutta koska yrität itsellesi uskotella muuta niin elä sitten kuvitelmissasi ;)

Vierailija

Hui Hai sinun  90 maatasi ! Miksi jankutat kuin pahainen kakara ? Jos olisit kosmopoliitti suhtautuisit toisten kysymyksiin asiallisesti, Loputtomiin jankuttaminen paljastaa tiettyjä asioita henkilöstä.....Kyseiseen paikkaan voi hyvin matkustaa, kuuluu ns. mielenkiintoisiin kohteisiin eikä ole mitenkään vaarallinen. Käyty on.

Vierailija

No, ensimmäinen asiallinen vastaus täällä, kiitoksia siitä:) Vaarallisiksi mainituista paikoista mm. Kapkaupunki ei ollut sellainen mitä monet siitäkin pelottelevat, selvähän se jos sielläkin ilta-aikaan meneen yksin tai pienellä ryhmällä väärään paikkaan, voi käydä huonosti. Omasta Aasian matkarepertuaarista löytyvät mm. Laos, Kambodzha, Myanmar ja Vietnam. Hirmuvaarallisia paikkoja nettipalstoilla nekin, mutta sielläkään ei ole ongelmia ollut kun järki on mukana. Ainahan se henki voi lähteä ns. 'vaarattomassakin' paikassa, ei tarvi muuta kuin auton alle jäädä tai muu onnettomuus sattua. Ulkoministeriön matkustustiedotteet lienevät sitä aineistoa netissä mihin voi uskoa parhaiten kun puhutaan ns. yleisestä turvallisuudesta. Tuollaiset virallisemmat nettiarviot pitävät Manilaa Bangkokin tasolla näköjään kun puhutaan turvallisuudesta, mutta itse kyllä Bangkokin olettaisin olevan hieman turvallisempi. Mutta huvittaa kyllä, kun aletaan Mogadishua pistämään Manilaa turvallisemmaksi;)

Kumma juttu myös se että tuo Filippiinit maailman vaarallisimmaksi paikaksi kertova sanoi aluksi ettei menisi edes henkivartjoitten kanssa sinne, mutta kuitenkin kertoo jatkossa käyneensä siellä. Varmaan reissulla tapahtui jotain kamaluuksia, mistä moinen kuva paikasta jäi, hengissä kuitenkin näyttää onnekis pysyneen kun tännekin kirjoitellut;)

Edelleen odottelen jos joku kommentoisi vielä niitä rantapaikkoja Manilan lähistöllä, riskit on jo kuultu, eli ihan vaan muuta kommenttia niistä jos jollain on niin kiitos! :)

Vierailija

Filippiinit maana kiinnostaa myös minua. Manilan alueesta on varoiteltu, ehkä haluaisin vierailla rauhallisimmalla saari-alueilla, missä rannat ovat upeat ja erityisesti vedenalainen maailma upea.

Olen matkustellut paljon maailmalla, aina luen maasta kerrotut viralliset varoitukset ja mielestäni asialliset varoitukset kannattaa  aina ottaa tosissaan.

Tuon tiedotteen löysin Suomen ulkoministeriön sivuilta. Suomen Konsulitoimisto Manilasta. Ei kuulosta ihan Bankokin tasoiselta paikalta.

http://www.finland.ph/Public/default.aspx?contentid=70635

Arja

Vierailija

Subic Bayn alue Manilasta pohjoiseen on hienoa aluetta, muutama tunti ajoa, riippuu ruuhkasta. Loytyy kaikenlaista majoitusta, todella kirkasta vetta, aktiviteetteja. Ja itsella ei ainakaan ollut ongelmia viime kevaana(tosin olen +30 jannu, eksyin tanne kun hain juttua Manilasta...). Itse Manilassa(Manila Metro area) suht rauhallinen mesta on Macati City, hieman ns. parempaa aluetta.

Joka puolella on vaarallista, jossain enemman, jossain vahemman, toisilla enemman, toisilla vahemman... ;)

Vierailija

Olen ollut kaikissa näissä paikoissa ja lisäksi useaan otteeseen mm. Sao Paolossa ja Kolumbiassa ja muissa "vaarallisissa" paikoissa. Mitään ei ole sattunut, pääasuia on pitää maalaisjärki tallella eikä lähteä mihinkään epämääräisiin paikkoihin eikä keskellä yötä yksin kaupungille kävelemään.

Kyllä raflaavia lehtiiotsokoita saa mylös Suomen lehdistä lukea melkein päivittäin joten jättäisin kohu-uutiset kyllä pois tällaisita jutuista.

Vierailija

Suurin osa ihmisistä selviää elävänä noista paikoista mutta on eri asia jos Turkin Alanyassa tapetaan pari turistia muutaman vuoden välein tai nuo mainitsemasi paikat joissa tapetaan pari turistia päivän mittaan ja muutama illalla lisää.

Kaikkialla voi selvitä jos on varovainen mutta toisissa paikoissa on vain monituhatkertainen riski tulla tapetuksi. Mutta jos on joku kuolemankaipuu niin Manila on paljon otollisempi paikka kuin Alanya.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat