Kaipaan vinkkejä onnellisuuteen ja kaamossynkkyyden voittamiseen!

Vierailija

Hei siskot!

Olen hieman masentunut, enkä oikein tiedä, miten tulisin onnellisemmaksi. Haluaisin kuulla vinkkejä itseni ilahduttamiseen (mieluusti myös ei-kamalan-kalliita sellaisia), tuntuu että kun pimeys ja kylmyys saapuvat niin jotenkin mieliala vaan väistämättä laskee ja sitä jämähtää vaan tällaiseen harmaaseen arkeen, eikä jotenkin saa itseään sohvalta ylös. Olen muuttanut 8 kuukautta sitten avomieheni perässä uudelle paikkakunnalle, joka on melko pieni. Minulla ei ole täällä ystäviä (muutamia on jotka asuvat isommassa kaupungissa 30 kilometrin päässä), ja olen löytänyt osa-aikatöitä, mutta olen useita päiviä viikossa kotona. Minulla ei ole ajokorttia, mutta yritän käydä tapaamassa ystäviäni junalla niin usein kuin jaksan, ja käyn myös junalla samassa kaupungissa töissä. Rahaa ei ole paljon, ja avomieskin huolehtii kauheasti rahatilanteestamme, vaikkei meillä nyt suoranaista hätää ole, pärjäämme ihan hyvin ja ruokaan on rahaa.

Päivinä kun olen kotona, masennun ja tunnen itseni eristäytyneeksi. Olen nuori, ja haluaisin elää vauhdikkaampaa ja sosiaalisempaa elämää. Tällä hetkellä vaihtoehdot ovat kuitenkin vähissä, kun haluan asua mieheni kanssa, eikä minulla olisi rahaakaan muuttaa läheiseen kaupunkiin yksin, valmistuin juuri ammattikorkeakoulusta, ja nyt pitäisi saada ote työelämästä.

Olisi kiva kuulla samanlaisissa tilanteissa olevien/olleiden kommentteja, ja muidenkin toki... Ja kertokaa tosiaan, miten ilahdutatte itseänne ja teette arjestanne onnellisempaa? Omassa listassani kärjessä ovat lenkkeily, hyvä ja terveellinen ruoka, ystävien näkeminen, miehen kanssa jonkun positiivisen leffan katsominen, aamupaahtoleipä ja tee hunajalla, värikkäät vaatteet, musiikki (esimerkiksi Jason Mraz tai Jack Johnson), tanssiminen (vaikka nykyään tulee harvoin lähdettyä "joraamaan", kun asun täällä pikkupaikkakunnalla), hieronnat ja hyväntuoksuinen suihkugeeli.

Vinkkejä, ideoita, kaamosmasennuksen karkoitusreseptejä tänne, kiitos!!!

Kommentit (4)

Vierailija

Oma asenne vaikuttaa hurjasti! Jos jatkuvasti surkuttelee omaa elämäänsä, ei huomaa sen hyviä ja mahtavia juttuja vaan kieriskelee vaan siinä synkkyyden tunteessa.
Oma neuvoni onnellisempaan elämään on yrittää muuttaa ajatuksia myönteisempään suuntaan ja etsiä onnea ihan arjesta, usein se löytyy sieltä. Yritä etsiä jokaisesta päivästä jotain hyvää ja mikä onni sinua on kohdannutkaan: sinulla on elämässäsi rakkautta. Itselläni ei sitä ole tahdosta huolimatta, voisin siis hyvinkin kadehtia sinua tuossa asiassa:)

Vierailija

Hei!
Olen muuttanut monta kertaa ihkauudelle paikkakunnalle, ja tuo mitä tunnet on enemmän kuin tuttua. Se on aina taistelu, kun pitää rakentaa elämällä uudella paikkakunnalla tyhjästä. En osaa antaa muuta vinkkiä, kuin että älä naulaudu täysin vanhoihin ystäviisi (he eivät kuitenkaan muuta pikkupaikkakunnallesi) vaan yritä hankkia kontakteja uudelta paikaltasi. Naapurit, joku harrastepiiri, työkaverit... Päivittele lenkkiseuran puuttumista, siihen yleensä joku itsekin yksinäinen tarttuu.

Kaamosmasennuksesta puheen ollen, onko joku kokeillut kirkasvalo herätyslamppua? On meinaan alkanut kiinnostaa näin aamujen pimetessä.

Vierailija

Joskus voi hyväksyä harmauden ja alakulonkin. Toisen puolesta on mahdoton sanoa, mitkä asiat ilahduttaisivat, voi päätellä mutta ei ymmärtää. Vanhempana ei kaipaa vauhtia.

Vierailija

Hei!

Suosittelen sinua piirtämään kuvan, jossa elät omaa unelmiesi elämää. Sen jälkeen voit katsoa kuvaa, ja miettiä, mitkä niistä asioista voit tuoda elämääsi juuri nyt.

Samoin voit tehdä listan asioista, joista saat energiaa. Sen jälkeen hankit aktiivisesti kyseisiä asioita arkeesi ja elämääsi!

Iloista talven odotusta!

Anne

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat