Artikkelista: Salasuhteestako se oikea?

Kommentit (9)

Vierailija

Tässä halutaan sanoa, niin kuin aina, että toinen nainen miehellä on kakkonen, jolla ei ikinä mahdollisuuksia.

Mutta mitä sanotte miehestä, joka sanoo, että jos pitaisin vaimostani, en ikinä tekisi hänelle mitään pahaa ja sitä joka loukkaisi häntä, mutten pidä hänestä ja rakastelen muiden kanssa, koska vihaan häntä.

Vierailija

Kirjoita tähän kommenttisi
"Mutta mitä sanotte miehestä, joka sanoo, että jos pitaisin vaimostani, en ikinä tekisi hänelle mitään pahaa ja sitä joka loukkaisi häntä, mutten pidä hänestä ja rakastelen muiden kanssa, koska vihaan häntä."

Sanoisin, että kyseinen mies on selkeästi tunne-elämältään hyvin häiriintynyt. Vai miten muuten selittää se, että hän haluaa elää yhdessä ihmisen kanssa, jota vihaa?

Vierailija

Kirjoita tähän kommenttisi Luettuani tarinan, totesin, että olin itse samassa asemassa yli viisi vuotta. Kaiken lisäksi suhteeseen kuului pieni lapsi, joka oli tälle miehelle vaimoakin tärkeämpi. Sanoikin monet kerrat, että lapsen vuoksi hän haluaa pitää liittonsa kasassa ja vaimon aikaisemmat lapset kotonaan, vaikka ei vanhemman tytön kanssa juuri toimeen tulekkaan. Lopetimme suhteen kun oli kaksi "läheltä piti" tilannetta tällä miehellä ja vaimo alkoi seurata miehensä liikkeitä ja erityisesti tämän kännykkää. Yhteydenpito oli lähes mahdotonta tapaamisista puhumattakaan. Minulle hän käänsi selkänsä, eikä tohdi ottaa enää riskiä, ettei menetä lastaan. Vaimosta ei niin väliä, kunhan pysyy lapsen kanssa kotona ja huolehtii taloudesta...RAKKAUTTAKO?! Itse jäin kaipaamaan noita hetkiä miehen kanssa ja kaikesta huolimatta olisin halunnut jatkaa. Olen ollut masentunut kaikki nämä vuodet ja odottanut tapaamisiamme aina yhtä rakastuneena. Nyt tunnen niin suurta katkeruutta tästä kaikesta, että mieleni tekisi ilmiantaa tämä mies vaimolleen, että olisi oikein, että tämä mieskin saisi kärsiä menettämisen tuskan, että hänkin saisi ansionsa mukaan!! Onko oikein, että hän pääsee "kuin koira veräjästä" nautittuaan niin kauan kuin se oli "turvallista"? Nimim. Helpottaisiko?

Vierailija

Minun kohdalleni osui erikoinen tilanne, joka alkoi parhaan miespuolisen ystäväni vaimon hakiessa hänestä eron joitakin vuosia sitten.Olin ja ole itse aviossa toisen kanssa.
Olimme tämän toisen miehen kanssa hyviä ystäviä vuosia, ennen tuota hänen eroaan.
Sitten ystävyys muuttuikin rakkauden tunteiksi, ensin minulla, sitten hieman myöhemmin hänelläkin.Tilanne oli kamala.Hän oli keskellä erotilannetta, johon liittyi alaikäisiä lapsia.Mies on hyvä isä, joka huolehti hyvin lapsistaan.Tunnen vaimon, naisen, jolle mikään ei riitä, mitä mies tekee.Jatkuvaa nälvimistä ja kun se ei auttanut, laittoi näyttävästi eron vireille.Olin miehen platonisena ystävänä & tukena ja kävimme pitkiä keskusteluja asiasta.
Tämä ihminen on henkisesti ja ulkoisesti juuri sellainen, jonka kanssa olisin tahtonut elää suhteessa, sen oivaltaminen oli minulle iso asia.Olin siis 2 miehen loukussa, kumpaakaan en tahtonut satuttaa.Selvää oli, että jään liittooni, monestakin syystä.
Sen kertominen satutti toista ja välit viilenivät pitkäksi aikaa.Surimme toisiamme tahoillamme ja koitimme jatkaa elämäämme.Kunnes sitten kaikki alkoi taas alusta
1 sähköpostiviestin kautta.Sama tilanne, mutta mies olikin palannut takaisin exänsä luo, naisen, joka haki hänestä eron ja ei sitten pärjännytkään yksin taloudellisesti.
Yritimme puhua toisillemme ja säilyttää ystävyyden, ei onnistunut.Väiin nousi ääneen lausumaton molemminpuolinen pettymys, miksi emme kumpikaan uskaltaneet ottaa sitä ratkaisevaa askelta..niin monen elämä olisi mennyt pilalle, eli toisten takia päädyimme tähän kipeään ratkaisuun.Hän elää uus- liitossaan lastensa takia, ja minä sen toimivan kulissin.Tuskin kumpikaan meistä enää haikailee toisaan, mutta joskus kun kuulen jotain hänestä, ikävä ja suru valtaavat mielen.
Arkea on helppo elää jokaisen, mutta mikä totuus on ihmisen valintojen takana, onko tämä kaikki koettu sitä elämänkoulua, vai voiko jokaiselle olla jossain se oikea..
Ihmistä voi "paeta" mutta sydäntään ei, se tuli tästä ainakin opittua..

Vierailija

Näissä tapauksissa vaimo vie aina voiton, se salarakas jää tyhjän päälle tyhmyyteensä.
Harvoin mies jättää huvin vuoksi, talo, muksut, kulissi pitää säilyttää tässä yhteiskunnassa.
Käräyttäminen on ihan turhaa, tuskin vaimo siitä hätkähtää, voihan olla, että mies on tehnyt tätä ennenkin.
Kurjaa, kun toisen tunteilla leikitään, mutta niin siinä varatun kanssa käy.

Vierailija

Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita.Jos edellisen kirjoittajan tilanne olisi ollut toinen,
olisivat jo varmasti onnellisina yhdessä.Ystävyys on hyvä perusta onnelliseen suhteeseen.
Vaikutti siltä, että nyt molemmat ovat onnettomia omissa kulisseissaan.
Toivotaan kaikkea hyvää molemmille, kenties luoja vielä joskus tuo heidät yhteen,
jos niin on tarkoitettu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat