Me Naiset riisui: Tältä näyttää naisen vartalo

Lukittu

Ensin riisuivat mammabloggarit, nyt on meidän synnyttämättömien naisten vuoro. Me Naisten toimitus heitti vaatteet nurkkaan ja paljasti omat muotonsa. Tee sinä samoin!Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (358)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsevarmuus on aina hyvä asia, mut tässä tapauksessa sitä on kanavoitu hieman oudolla ja epäterveellä tavalla. Mikäli ne vartalonormit yms pyörivät jatkuvasti mielessä ja haittaavat elämää niin eikö olisi fiksumpaa tavoitella sitä omaa ihannevartaloa kovalla työllä? Jotenkin en ole ikinä ymmärtänyt sitä, miksi ihmisiä kannustetaan olemaan löysässä/lihavassa kunnossa tai muuten vaan voimaan pahoin.

Sinä vaikutat voivan pahoin kun et normaaliutta kestä, tuskin itsessäsi kun et muissakaan. Sairas pää..

Hävettää olla nätti

Miksi ihmeessä jokainen nainen tässä jutussa haukkuu vartaloaan? Onko tämä muka sitä ”tavallisten naisten oikeutta olla kaunis”? Tässä jutussa ei nähdäkseni tuotu esille ainuttakaan ominaisuutta, josta kyseinen nainen olisi ollut tyytyväinen. Tuntuu kuin kauneus olisi jotakin mistä on syytä olla häpeissään. Nolostuin omasta urheilullisuudestani ja tuntui etten saakaan olla ylpeä kropastani, jonka kunnon olen työn, ihmissuhteiden ja koulun ohella priorisoinut.
Tämä juttu oli täysin päin vastainen kuin mitä kansiteksti antiu ymmärtää (”en ymmärrä miksi minun pitäisi vihata kehoani”). Saisiko kerrankin olla vähättelemättä ylpeä kehon hyvistä puolista sen sijaan että vatvotaan heikkouksia ja kaunistellaan kohtia, joihin emme ole tyytyväisiä? Miksi ei keskityttäisi siihen mihin olemme kehossa tyytyväisiä heikkouksien vatvomisen ja kaunistelun sijaan? Kuvittelisin sen olevan jokaisen naisen itsetunnolle aidosti parempi strategia

Vippe

Lukaisin juuri uusinta Mimmiä, jossa eräs reippaasti ylipainoinen nuori rouva on sitä mieltä, että on ihan hänen oma asiansa kuinka lihava hän on ja kuinka leveä hänen takapuolensa on. Valitettavasti näin ei aina ole. Täällä bussissa viereiseen penkkiin ahtautuneen reilusti ylipainoisen rouvan takapuolen leveys todellakin vaikuttaa myös minun elämääni. Liki neljän tunnin bussimatka liiskaantuneena ikkunaseinän ja hikisen vieraiden läskien väliin, ei suoranaisesti ole nautinto. Bussilipuissa voisi olla ehto, että jos ostaa yhden paikkalipun, on myös mahduttava sille yhdelle paikalle.

Anteeksi että olen kaunis

Vierailija kirjoitti:
Vierailija

Oliko tän jutun pointtina, että avaudutaan jostain (olemattomasta) ongelmasta? Miten te jaksatte?

T. Nainen

No ei selvästikään ollut pointtina vaivoijen valittaminen, vaan vartaloiden esittely ja kaikenlaiset ajatukset, mitä niihin liittyy. Kuvat ovat upeita ja vartalot mielenkiintoisia. Harmittaa vähän niiden puolesta, jotka eivät osaa olla ylpeitä silloin kun on aihetta - kuten tuo peppuunsa tyytymätön istumatyöläinen.

Kaikenlaiset ajatukset? En löytänyt tekstistä muita kuin negatiivisia ajatuksia omasta kropasta. Mielestäni tämä on enemmän itsensä vähättelyä kuin ylpeyttä omista hyvistä puolista. Tämä tuo mieleen ne nuorten tyttöjen Irc-postaukset aikanaan, joissa tytöt valittavat rumuuttaan, jotta kaverit rientävät hätiin kommentoimaan kauneutta.

Tuntuu, että mikäli vahingossa tykkää jostakin osasta omaa kroppaansa, niin se pitää visusti pitää piilossa. Vain ne kohdat joihin ei ole tyytyväinen voi tuoda päivän valoon. Jokuhan voisi muuten potea huonoa itsetuntoa kuvistasi. Kannen lainausta lainatakseni: "En ymmärrä miksi minun pitäisi vihata kehoani".

Mies1989

Uskomatonta touhua. Ette te naiset ihan älykkäimpiä olentoja taida olla? Ette te nyt vaan voi muuttaa tasokkaiden miesten mieltymyksiä ja nuo kuvat eivät olleet vielä edes pahimpia mitä tässä "genressä" on nähty, eivät lähelläkään.

Eli jos minä en ole kiinnostunut ylipainoisesta naisesta, asun kotona enkä ole nähnyt naista kuin tietokoneen ruudulla? Hei, sovitaan niin ja sovitaan myös että ne miehet jotka teidät huolivat ovat niitä tosimiehiä! =D Unohtui mainita että olen itsekin lihava sohvaperuna, tietenkin.

Vierailija

Fitnessmuijan näkökulma kirjoitti:
Kommentti keskusteluun ihannenaisten vartaloista:

Mielestäni on ihan ok, jos mies haluaa naisen olevan timmi ja treenattu. Meillä kaikilla on oma makumme, eikä siitä pitäisi tuntea syyllisyyttä.

Haluaisin kuitenkin miesten ymmärtävän, että fitnessmallilta näyttäminen on suurimmalle osalle naisista vaikeaa ilman kontrollikeskeistä elämäntyyliä ja suurta panostusta ulkonäköön. Terveellisen ja urheilullisen elämäntyylin vaaliminen vaatii aikaa ja vaivaa. Esim. itse olen sen vuoksi jättänyt sokerin ja suurimman osan muista hiilareiden lähteistä, menen joka päivä nukkumaan klo 9-9.30, uhraan vapaa-ajastani ainakin 10 tuntia viikossa liikunnalle (jos kulkemiset yms. lasketaan) ja muutenkin elän kohtalaisen askeettista ja hyvinvointikeskeistä elämää. 

Olen nykyään huomattavasti paremman näköinen ja timmimpi kuin aiemmin mutta poikaystäviltäni olen saanut kuulla naputusta siitä, että elämä kanssani on hiukan tylsää, koska laitan unen, terveellisen syömisen ja liikunnan aina hauskanpidon edelle. Teen näin, koska palaaminen ruotuun yhdenkin baari-illan tai muuten huonosti nukutun yön jälkeen vaatii ainakin kaksi päivää, enkä jaksa palloilla kaiken aikaa kahden eri elämäntyylin välillä. Parikymppisenä se vielä ehkä onnistuikin, mutta sitä iloa ei jatku pitkään.

Olen tavannut muita samankaltaisia naisia ja meitä kaikkia yhdistävät nämä piirteet: kontrollin ja järjestyksen tarve, neuroottisuus ja jatkuva huolehtiminen, lievä minäkeskeisyys, suorittamisen tarve sekä korostunut ihailun ja huomion tarve. Itselleni nämä piirteet ovat olleet ominaisia jo lapsesta lähtien, joten en voi väittää, että nykyinen fitnesskulttuuri olisi tehnyt minusta tällaisen. Sen sijaan väitän, että 99 % fitnessmallin näköisen naisen alta löytyy samankaltainen, neuroottinen ja lievästi narsistinen ylisuorittaja + kontrollifriikki, jonka kanssa elämänpalikat pysyvät hyvin kasassa mutta tuskin tulee tehtyä mitään spontaania ja jännittävää.

Sen sijaan monet tapaamistani ei-urheilullisen näköisistä (mutta tervehenkisistä) naisista ovat usein olleet niitä, joilla on riittänyt energiaa muiden ihmisten aitoon huomioimiseen ja elämästä nauttimiseen. En koe olevani kyseisiin naisiin verrattuna huonompi mutta toisinaan kadehdin heidän kykyään elää hetkessä. 

Joten kehottaisin miehiä muistamaan, että jokaisen naisen mukana tulee mukana painolasti. Joillakin se saattaa näkyä ns. konkreettisena painolastina eli ylimääräisten vatsamakkaroiden ja hyllyvien reisien muodossa, joillakin painolasti on puolestaan enemmän persoonaan liittyvää. Timmi kroppa ei tule ilmaiseksi kropan kantajalle tai siitä nauttivalle kumppanille.

~ Nainen 30

En ole samaa mieltä sun kanssa. Fitnessmalli ja terveellisesti elävä sekä treenava hyvässä kunnossa oleva ei tarvi olla aina fitnessmallin näköinen. Ja sä annat ehkä vähän väärän kuvan hyvässä kunnossa olevasta naisest koska se elämäntapa ei pitä aina olla semmonen tylsä kuten se on sulla. Olen itse myös treenava nainen ja en minä rajoitta mun elämää sillä tavalla. Välillä syön myös ei niin terveellistä, en mene nukkumaan yhdeksältä illalla. Miksi ? Jos tulee nukuttu 8 tuntia niin se on ihan riittävä ja ei ole ikinä jäänyt tekemättä mitään hauskaa. Sinä itse olet laittanut semmoset rajat sun elämässä. Jos sun kohdalla ei ole kyse oikeesti fitnessmallista niin en oikein taju miksi niin rajoitettu elämä.
Ja nyt kuvista, mun mielestä on kuvissa ihan normaalit naiset ja niiten kroppa on ihan normaali vaikka mä muuten inhoan ylipainoisten kuvia missä aina kehutaan miten kauniita ne on mutta tässä tapauksessa on normaalit arki naiset. En taju sitä haukkumista.

Vierailija

Vippe kirjoitti:
Lukaisin juuri uusinta Mimmiä, jossa eräs reippaasti ylipainoinen nuori rouva on sitä mieltä, että on ihan hänen oma asiansa kuinka lihava hän on ja kuinka leveä hänen takapuolensa on. Valitettavasti näin ei aina ole. Täällä bussissa viereiseen penkkiin ahtautuneen reilusti ylipainoisen rouvan takapuolen leveys todellakin vaikuttaa myös minun elämääni. Liki neljän tunnin bussimatka liiskaantuneena ikkunaseinän ja hikisen vieraiden läskien väliin, ei suoranaisesti ole nautinto. Bussilipuissa voisi olla ehto, että jos ostaa yhden paikkalipun, on myös mahduttava sille yhdelle paikalle.

Minä olen istunut bussissa manspreadaaja-äijien vieressä monet kerrat. Pistetäänkö siis tuplahinnat kaikille miehille joukkoliikenteeseen? Vai otetaanko mielummin järki käteen ja hyväksytään, että ihmisiä on kaikenkokoisia, että joukkoliikenteessä matkustamisen ei kuulukaan ole mitään yksityisessä paratiisissa evät levällään lekotettelua, ja että kanssamatkustajien läsnäololle noin vahvasti allergisten on parempi ihan vaan hankkia oma auto.

Vierailija

Tämä nyt on miehen mielipide, mutta löysiltä ja rumilta näyttää näin esteetikon silmään.

Olen naimisissa ranskalaisen naisen kanssa, joka on pitänyt itsestään huolta. Hän noudattaa terveellisiä elämäntapoja ja antaa hyvän esimerkin koko meidän perheelle. Hän liikkuu ja pitää vartalonsa timmissä kunnossa sekä pukeutuu naisellisesti.

Miehet välillä valokeilaan

Seuraavaksi miehet esittelemään takapuoltaan ja anelemaan julkista hyväksyntää? Aina. Naisten. Vartalo. Arvostelun. Kohteen.

Minitubut

LM kirjoitti:
jos ei ole itseensä tyytyväinen niin kipikipi kuntosalille, valittamalla se kun ei parane

Voin kertoa ettei muuten parane silläkään. Kun on saanut syntymälahjaksi leveän rintakehän, leveän vyötärön ja laatikon mallisen vartalon, niin voihan sitä hinkata vuosikaudet salilla ihmetellen, miksei vartalo rupea näyttämään hyvältä. Vaikka ylimääräistä rasvaa ei juuri ole. Minä olen vuosikaudet treenannut ja yrittänyt kaikki mahdolliset treenit ja ruokavaliot, jotta saisin edes vähän vartalooni naisellIia kurveja, jotka noilla kuvan naisilla on ihan tekemättä mitään... Ja arvatkaapa alkaako se "hukkaan heitetty työ" vituttaa kun todellisuus iskee päälle, että ei tästä laatikko vartalosta tullut nättiä vaikka mitä yritti.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat