Kommentit (14)

Vierailija

Myös meillä syödään kaurapuuro suolattomana ja veteen keitettynä. Makua siihen saa marjoilla tai itse tehdyillä hilloilla. Kun lapset olivat pieniä, lisäsin puuroon teelusikallisen ruokaöljyä. Lisukkeeksi lasi maitoa. Olen ajatellut kokeilla myös raejuuston sekoittamista puuroon - sitä kehuttiin jollain palstalla.

Vierailija

Myös meillä syödään kaurapuuro suolattomana ja veteen keitettynä. Makua siihen saa marjoilla tai itse tehdyillä hilloilla. Kun lapset olivat pieniä, lisäsin puuroon teelusikallisen ruokaöljyä. Lisukkeeksi lasi maitoa. Olen ajatellut kokeilla myös raejuuston sekoittamista puuroon - sitä kehuttiin jollain palstalla.

Vierailija

Kaveri kertoi, että lisää puuroonsa 2-3 ruokalusikallista raejuustoa. Ajattelin, että ei voi olla hyvää. Toisin kävi ja nyt olen koukussa :)

Lisään puuroon 2-3 ruokalusikallista raejuustoa, kourallisen pähkinöitä ja maitoa.

Vierailija

Kokeilkaa lisätä manteleita rouhittuina esimerkiksi, ne ovat terveellisiä. Kaurapuuroa muutoin joka aamu en pysty syömään, tarvitsen vaihtelua. 

Vierailija

Kuntoilijalle voimavinkki: paista 2 kananmunaa pikkutilkassa kookosöljyä,miedolla lämmöllä,käristämättä. Munien seurana viipale tai kaksi jälkiuuniruisleipää pikku voinokareella voideltuina,parit juustoviipaleet sekä esim kalkkunaleikettä.Vihreää salaattia,tomaattia ja paprikaa myös lautaselle. Halutessasi salaattiin pien liraus oliiviöljyä. Juomaksi vettä ja vihreää teetä. Ei tule nälkä tunnin,eikä kolmenkaan kuluttua.

Vierailija

Komppaan protskun lisäämistä puuroon - raejuuston (jossa on usein hitunen suolaa) sijaan kannattaa kokeilla myös rahkaa tms, tosi hyvää :)
Itsekin laitan pähkinöitä tai siemeniä sekaan; marjoja, kuivattuja hedelmiä tai mehukeittoa vielä päälle niin koossa on aika täydellinen paketti.

Vierailija

Siis proteiinin lähde joka aterialle! Heraproteiini, raejuusto, rahka, valkuiaista! Pelkkä puuro on vain hiiihydraattia. Marjat tai hedelmä, ja hyvä rasvan lähde niin se on siinä.

Personal Trainer

Vierailija

Minä laitan kaurapuuroon 2rkl valo mustikka-pellavarouhetta ja reilusti raejuustoa, ainakin desin. Lisäksi silloin kun käyn ahkeraan salilla sekoitan siihen myös proteiinijauhetta 1/2dl. Nälkä pysyy pitkään poissa.

Vierailija

Suolaa ei kannata missään nimessä heittää täysin pois ruokavaliosta jos yhtään urheilee ja juo vettä niinkuin pitäisi. Itsellä tulee puuro syötyä aamulla marjojen ja raejuuston tai paistan 2-4 kananmunaa riippuen millainen päivä on tiedossa. Kananmunia kannattaa syödä ei ihan heti löydy yhtä hyvää proteiini ym muilta arvoilta olevaa ravinnetta(enkä tarkota nyt että keltuaiset jätetään pois koska keltuaisissa on kuitenkin aminohappoja ja protskua enemmän kuin valkuaisessa.)

Vierailija
Vierailija

Minä laitan kaurapuuroon 2rkl valo mustikka-pellavarouhetta ja reilusti raejuustoa, ainakin desin. Lisäksi silloin kun käyn ahkeraan salilla sekoitan siihen myös proteiinijauhetta 1/2dl. Nälkä pysyy pitkään poissa.

 

Miten syöt muuten ? proteiineillä ei tarvitse tai kannata lähtä hulluttelemaan koska proteiinin tehtävä on puhtaasti olla lihasten kaveri.(eli kaikki vähähiilariset ruokavaliot kannattaa heittää romukoppaan jos haluaa kehittyä. Vähähiilariset dieetit oli 70 luvun juttuja ja todettu jo huonoksi metodiksi.)

Vierailija

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 07:44"]

Siis proteiinin lähde joka aterialle! Heraproteiini, raejuusto, rahka, valkuiaista! Pelkkä puuro on vain hiiihydraattia. Marjat tai hedelmä, ja hyvä rasvan lähde niin se on siinä.

Personal Trainer

Ei pidä paikkaansa. THL:n sivuston mukaan kaurapuurossa on 16 % proteiinia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat