Kommentit (10)

Vierailija

Johan on taas pelkkää itsesääliä ja julkisuuden kipeyttä. Asiat saatiin sovittua, Asioita ei saatukaan sovittua. En soittanut en vastannut isän kirjeisiin mutta se pentele hylkäsi ja jätti minut. Isävainaa sanoi:hoida ihmissuhteesi kuntoon osapuolten eläessä, ettei tarvitse kuoleman jälkeen mennä haudalle suremaan ja selittämään..

Vierailija

Otan osaa suruusi mutta ymmärrän osittain myös isääsi. Hänkin on voinut surra ja pettyä, kun sinusta ei tullutkaan arvoiltaan sellaista tyttöä, jollaista hän toivoi ( antamasi esimerkki lasten kasvatuksessa kynsien lakkaamisesta). Anna isällesikin vapaus ajatella omalla tavallaan, vaikkei se sinua miellytä. Se on todellista rakkautta.

Vierailija

Ihmiset ovat niin julmia, niin käsittämättömän julmia. "Ei tullut arvoiltaan sellaista tyttöä jollaista hän toivoi.." Onko se peruste hylätä oma lapsensa? Mikä on riittävä peruste? Mielestäni ei yhtään mikään. Sitä paitsi, edellä olevat kommentit  viestivät vain ihmisen tyhmyydestä: "Kyllähän minä nyt tuon Anun arvot tunnen kun olen sen pari kertaa televisiossa nähnyt!" Huoh tätä kansaa.

Vierailija

On arveluttavaa ryhtyä ruotimaan julkisuudessa ihmissuhdetta, jonka toinen osapuoli on kuollut. Tilanteesta tulee kuitenkin esille vain toisen näkökulma. Harva ihminen on niin onnekas, ettei lapsuudesta mitään traumoja jää kuten esim. hylätyksi tulemisen pelkoa. Niiden käsittelemiseen onneksi löytyy nykyään monenlaisia keinoja. Kannatettavaa on  ajatus, että ymmärtää elämän rajallisuuden ja pyrkii selvittämään välit läheistensä kanssa kun osapuolet ovat elossa.

Vierailija

Nämä ihmissuhderuotimiset kiinnostavat hyvin harvoja lukijoita. Miksi meitä naislukijoita aliarvioidaan tällaisilla jutuilla. Siksipä en tilaa ns. naisten lehtiä.

Vierailija

Voi, voi näitä julkisuudenkipeitä naisia, jotka yrittävät pysytellä lehtien palstoilla hinnalla millä hyvänsä. Juttu oli harmillinen sinun ja omaistesi kannalta.

Vierailija

Anu kertoi, ettei isä ollut taluttamassa häntä häissä alttarille, mikä "tuntui kamalalta". En halua väheksyä Anun tunteita, mutta en ymmärrä tätä nykymuotia että isän pitäisi taluttaa tytär naimisiin mennessä kirkossa. Nykyään valitaan itse kenen kanssa avioon mennään, eikä lupia kysellä. Miksi pitäisi isän viedä alttarille, kun on itse sinne päättänyt astella? Typerä patriarkaalinen jäänne. 

Vierailija

Minun mielestä juttu oli hyvä ja tarpeellinen. Ihmissuhteista voi aina oppia, olivat ne sitten toisten tai omia. Jokaisen on hyvä tarkastella omaa toimintaansa ja yrittää pitää hyvät välit läheisiinsä, sillä hyvät perhesuhteet antavat turvallisuutta.

Vierailija

Kyllä nimenomaan tällaiset jutut kiinnostavat. Kunhan ovat hyvin tehtyjä. Kovin moni on kärsinyt samantyyppisistä vaikeista ihmissuhteista. Me suomalaiset kun emme ole mitään ihmissuhdetaitureita.

Vierailija

Toivon ettei minusta jää ikävää muistoa päällimmäiseksi. Sen takia pyrinkin aina muistamaan, etten sanoisi pahasti kun lapsiani tapaan. Tiedän omasta kokemuksestani, että selvittämättömät välit jäävät hiertämään sydämessä vuosikausia, ehkä koko loppuelämän.

Tajuan nyt kuitenkin, että jokainen vanhempi tekee parhaansa, omien senhetkisten voimiensa ja ymmärryksensä mukaan. Sitten voi pitää itseään aikuisena, kun pystyy antamaan anteeksi omien vanhempiensa erehdykset.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat