Ns. vanhaa suolaa..

Vierailija

Vuoden verran pidin hauskaa itseäni nuoremman "pojan" kanssa, tunteita oli molemmilla toisiamme kohtaan, mutta emme alkaneet seurustella minun toiveestani. Poika oli liian tärkeä minulle ja tiesin, että tulisin jossain vaiheessa parisuhdetta kuitenkin loukkaamaan häntä - Elin villiä vaihetta, alkoholi maistui ja menokenkä vipatti. En mennyt edes sänkyyn saakka hänen kanssaan, etteivät tunteet nousisi liian mahdottomiksi. Toisaalta kuitenkin rakastin ja ajattelin häntä koko ajan, joku saisi hänestä unelmien miehen.

Löysin jossain vaiheessa miehen, jonka kanssa olen seurustellut nyt puolivuotta (elämäni kukoistaa, olen jopa miettinyt perheen perustamista - MINÄ!!). Kaikki suhteet tähän poikaan katkesivat, koska loukkasin häntä ilmeisesti kuitenkin liikaa valitsemalla jonkun toisen. Hänen mennessään armeijaan emme edes nähneet pitkään aikaan missään, ja jos näimme, hän ei ollut tuntevinaan minua. Sydäntäni viilsi.

Nyt kuitenkin juhannuksena törmäsimme sattumalta ja hän jopa tuli samaan paikkaan kanssani, tunsin sydämessäni omituisen poltteen. Sen vanhan tutun ja omalla tavallaan pelottavan kuumottavan. Tämä poika on ollut mielessäni päivin ja öin juhannuksesta saakka. Tämän takia olenkin ollut sekaisin, koska mieheni tulee parin viikon työreissultaan kotiin ja ajatukseni ovat sekavia.. Olen miettinyt jopa eroamista, mutta kannattaako se hetken mielijohteesta? Kadunko sitä myöhemmin?

Nykyinen mieheni on suhteellisen varakas (pystyy elättämään itsensä ja tarpeen vaatiessa minut) ja meillä oli heti alusta saakka samanlaisia, yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia. Nyt tunnen kuitenkin jo pettäneeni häntä, jos en pystykään siihen kaikkeen suunniteltuun? Onko kaikki tullut liian äkkiä?

Mikä ihme tuossa pojassa vetoaa minuun? Miksi hän saa vatsassani aina perhoset leijailemaan. Hän ei ole edes mikään erikoisen hyvännäköinen, ei mies minun makuuni ulkonäöllisesti, toisin kuin nykyiseni. Mitä ihmettä??

Kommentit (3)

Vierailija

Moikka! Ihan selkeästi tulee sellainen tunne, että koet sileujen sympatiaa suhteessa siihen "poikaan". Ei siinä paljon nykyisen miehesi ulkonäkö ja varakkuus auta, jos hän ei aiheuta sisimmässäsi sellaista tunnetta kuin se toinen.

Olen sinua melkoisen paljon vanhempi varmaankin, ja kokemuksen rintaäänellä sanon, että minusta on hassua, että nuoret ihmiset suunnittelevat kumppaninsa kanssa elämää kovin pitkälle eteenpäin. Vasta ajan mittaan ihmisen oppii tuntemaan niin hyvin, että tietää, onko oikeasti pohjaa millekään yhteisille tulevaisuuskuville.

Miksi sinun pitäisi tässä vaiheessa jättää miehesi? Minusta sinun kannattaa tavata sitä toista miestä muutaman kerran oikein vakavahenkisten keskustelujen merkeissä selvittääksenne, että olisiko teillä oikeasti niin paljon annettavaa toisillenne, että teidän pitäisi jättää nykyiset kuvionne ja alkaa luoda yhteistä elämää.

Vierailija

Kiitos vastauksestasi!

Olen unohtanut ihan täysin mainita ikäni tässä, olen siis kolmekymppinen ja tulevaisuuden miettiminen (perheen perustaminen) alkaa olla aiheellista, en halua tehdä lapsia "vanhana". Olen unohtanut myös mainita senkin, että tämän nykyisen mieheni kanssa olemme tunteneet vuoden verran (enemmän ja vähemmän) ennen kuin aloimme seurustella, emme siis olleet täysin outoja toisillemme. 

Sanavalintasi "sielujen sympatiaa" kolahti minuun täysin, saatat olla oikeassa. 

Mielestäsi minun kannattaisi tavata tätä "poikaa" ja keskustella hänen kanssaan, hmm.. Se kuulostaa jotenkin niin.. Pettämiseltä? Suunnittelisin nykyiseni selän takana ihan kaikkea muuta kuin mitä hän kuvittelee. Ja jos hän saisi tietää asiasta jotain muuta kautta, sota olisi julistettu.

Vierailija

Ei se ole pettämistä, jos kylmän rauhallisesti otat selvää tilanteesta. Tietenkin, jos siltä alkaa tuntua, että aiempi mies vie sydämesi mukanaan, kerrot heti nykyisellesi. Muussa tapauksessa se on turhaa, koska vain "tarkistit" tilanteen. 

Tulevaisuus perheenperustamisineen on niin SUURI asia, että tuollainen noin tärkeä asia mielestäni ehdottomasti kannattaa varmistaa etukäteen. Olisi sääli, jos kävisikin niin, että perustaisit perheen nyksän kanssa, mutta aina mielessäsi haikailisit sitä toista miestä...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat