Kommentit (11)

Vierailija

Jalkahoito on ehdoton edellytys. Itse voi toki tehdä paljonkin, käyttää raspia ja rasvata joka päivä. Mutta ammattilaisen tekemä hoito jalkapohjille ja kynsille, varsinkin jos kävelee paljon, on tarpeen. Itse käyn noin parin kuukauden välein, tai useammin/harvemmin riippuen tilanteesta.

Vierailija

Kotitekoinen sokeri-hunajakuorinta saunassa, jonka jälkeen hyvin kosteuttavaa, mutta nopeasti imeytyvää voidetta jalkoihin. Toimii! :)

Vierailija

Päivittäin jalkojen rasvaus jalkavoiteella. Jalkavoiteen valinnassa on otettava huomioon jalkojen ihon kunto. Kuivalle ja halkeavalle iholle paksumpi voide, mahdollisesti jopa halkeamavoide. Voide kannattaa levittää illalla esim. ennen nukkumaan menoa. Hetkeksi puuvillasukat jalkaan,  jotta jalkavoide imeytyy paremmin lämmön vaikutuksesta. Säärille kevyempi voide esim. sääribalsami. Kerran viikossa kylvetys 5-7min., raspaus ja kynsien huolto.

Ammattilaisen tekemä jalkahoito n. 3 kuukauden välein (mikäli jalat ovat terveet ja kykenee itse leikkaamaan kynnet). Ammattilainen osaa suositella ja antaa arvion siitä kuinka usein asiakkaan kannattaa käydä hoidattamassa jalkoja.

Hyvää kesämieltä kepein jaloin! :)

Vierailija

Mökillä saunassa nostan jalat mukaan löylyihin. Käyn makaamaan ylälauteilla ja nostan jalat seinää vasten. Saa myös vihtoa jaloille supisuomalaisesti :) Saunan jälkeen hiekkakivellä, jalkaraspilla yms. kovettumat pois, ja jalat rasvataan ja laitetaan yöksi puuvillasukat jalkaan. Aamulla jalat kiittävät, ja sitten vain kesävärit kynsiin ja rannalle! Kesällä kannattaa olla välillä paljain jaloin, jalat tykkäävät vapaudesta.

Parasta kuitenkin on, kun mies hieroo jalkarasvalla jalkoja, meillä mies on paras jalkojenhoitajani :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat