Kommentit (4)

Vierailija

Ikävää huomata, että tässäkin on sorruttu vanhaan introvertti=ujo -ansaan. Itsekin introverttinä voin kertoa että ei ujostuta pätkääkään, mutta sosiaalisen vuorovaikuttamisen pakko kyllä väsyttää, minkä vuoksi en aina ole äänessä. Tai en kyllä ole ylipäätään äänessä, ellei ole oikeasti jotain sanottavaa. Ehkä se sitten näyttää joillekin ujoudelta.

Vierailija

Mielestäni artikkeli antaa todellakin valheellisen kuvan introverteista. Olen itse suhteessa itseäni "ekstrovertimman" miehen kanssa. Ei hän ole siis ekstrovertti aivan sananmukaisesti, mutta saa kuitenkin energiansa muiden ihmisten läsnäolosta, toisin kuin introvertti, joka tarvitsee omaa tilaa ja hiljaisuutta ladatakseen akkunsa. 

Poikaystäväni on minua paljon ujompi, itse olen se ulospäinsuuntautuneempi. Lisäksi poikaystävälläni nyt ei vain ole ystäviä paljoa. Parempi olisi tutkia ennen kuin alkaa hutkia, olisi mukavaa lukea jotain aitoja juttuja introverteista. 

Vierailija

Meillä sama eli itse olen introvertimpi, mutta mm. sosiaalinen elämäni on töiden ulkopuolella vilkkaampaa ja extrovertimpi puolisoni on se ujompi, joka ei välimatkojen takia tapaa kovin usein vanhoja kavereitaan eikä ole hankkinut kovin monia uusia koulujen/töiden ulkopuolelta tai ei ainakaan näe työkavereitakaan kovin usein töiden ulkopuolella. Sitten itse saatan viettää vaikka viikonloppua kavereitten kanssa tai ollut rankka ja liiankin sosiaalinen työviikko ja haluaisin vain sunnuntaina maata sohvalla rauhassa ja toinen ottaa itseensä, kun en jaksa olla toisen elämän sisältönä. Eli kun mies suunnittelee mökkireissua kaverin tai parin kanssa niin olen suunnilleen pakkausapuna. Siihen lisäksi se, että töiden takia olemme arjet eri osoitteissa niin välillä tilanne kiristää kummankin pinnaa: minä haluaisin olla viikonlopun rauhassa kotona ja mies kaipaa sosiaalista kontaktia varsinkin minusta hyvin paljon.

Rauhassa vaan

Hyvä huomio.

Olen introvertti ja lisäksi änkytän ja silti olen rohkeampi esim. esitelmänpitäjänä (näitä on tullut pidettyä), kun suurin osa ihmisistä, jotka tunnen.

Introverttiys kohdallani tarkoittaa ihmisiin väsymistä. Kontaktit eivät saa olla intensiivisiä tai kovin pitkiä. Ajatus kyläilystä ahdistaa ja aina tuntuu valtavan helpottavalta, kun sosiaalinen tilanne on ohi. Viihdyn yksin ja omassa rauhassa, mutta sosiaalisesti olen taitava, empaattinen ja en siis ujo.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat