Vaimon reilu lihominen vienyt seksihalut mieheltä

Vierailija

Heti alkuun pitää sanoa, että vaimo ei ole koskaan ollut mikään langanlaiha enkä selaista naista edes halua itselleni. Eli en koe nyt valittavani aivan turhasta. Vaimo on lihonut yhdessäolomme aikana n. 40kg eli aika reilusti. Tämä on aiheuttanut minulle sen, että olen aika lailla menettänyt seksuaaliset halut vaimoa kohtaan. Miehelle seksuaalisuus lähtee kuitenkin aika paljon sitä kautta mitä silmillä näkee ja kun naiselliset muodot piiloutuvat sinne ylipainon alle niin ei ole enää sellaista seksihalujen sytyttäjää kumppanin ulkomuodossa kuten aikoinaan on ollut. Seksiä on siis aika harvoin ihan sen vuoksi, ettei jaksa innostua asiasta kun ei saa kumppanin ulkomuodosta mitään kiihoketta. Seksi on siis käytännössä vain ajoittaista paineidenpurkua molemmin puolin. 

Mutta toinen puoli tässä on se, että tämä asia vaikuttaa seksinpuutteen kautta sitten myös muuhun elämään. Asiaa en ole voinut ottaa puheeksi vaimon kanssa koska en halua loukata häntä ja aiheuttaa hänelle enää enempää tuskaa lihomisen vuoksi, koska tiedän, että vaimo itsekään ei ole lainkaan tyytyväinen omaan ulkomuotoonsa. Koska asiasta ei voi puhua, huomaan usein olevan vaimoa kohtaan tympeä ja ilkeä vaikka en haluaisi olla. Enkä voi sanoa sitä todellista syytä,mikä ajatuksissani ahdistaa. Itse koen asian siten, että jos seksielämme olisi kunnossa, vaikuttaisi se positiivisesti myös muuhun jokapäiväiseen kanssakäymiseen. Itse asiassa tiedän tämän, koska suhtauduin vaimooni ihan eri tavalla kun hän jossakin vaiheessa väliaikaisesti laihdutti aika reilusti. Olin paljon positiivisempi ja huomaavaisempi vaimoani kohtaan.

Eli itseasiassa tuota seksin vähyyttä enemmän itseänikin harmittaase, että en enää osaa olla vaimolleni sellainen rakastava kumppani joka näyttäisi rakkautensa jokapäiväisessä elämässä sekä sanoin, että pienin teoin kue halauksin yms. Nyt vain pyöritetään arkea lasten kanssa ja itsekseni pohdin päivittäin tätä asiaa.

En tiedä onko tähän asiaa mitään ratkaisua tms.mutta toivoisin järkevää keskustelua asiasta.

Kommentit (6)

Vierailija

Puhuisin sinuna asiasta vaimollesi rohkeasti. Mutta ei kannata niitä omia seksihalujen puuttumisia heti alkuun tuoda esille, vaan vaimon ja perheen terveyden edistämisen. Olette esimerkkeinä lapsillenne hyvistä elämäntavoista ja ansaitsette itsekin terveen kropan (ja seksielämän). Jos vaimosi haluaa pudottaa painoa, miten olet valmis tukemaan häntä siinä? Kannattaa myös selvittää mitkä asiat vaikuttaa lihomiseen esim. stressi, tunnesyöminen...

Vierailija

Samaa mieltä edellisen kanssa. Yritä yhdessä saada vaimosi motivoiduksi kuntokuurille. Vaimosi ei voi korjata asiaa, jos hän ei edes tiedä todellisia tunteitasi.

Jokainen nainen haluaa olla seksikäs ja haluttava. Sinä voinet positiivisesti kannustamalla, tekemällä terveellisempää ruokaa ja lähtemällä hänen kanssaan kuntoilemaan saada hänet ponnistelemaan painon pudostukseen.

Vierailija

Olen nainen, vaimo, äiti - ja ollut myös ylipainoinen. En tosin kymmeniä kiloja mutta kuitenkin.  Mies ei missään vaiheessa sanonut minulle kiloista mitään, mutta kirjoituksesi sai minut miettimään, miten olisin reagoinut jos hän olisi ottanut asian esille. Luulen, että alkuun olisin loukkaantunut siitä että "en kelpaa sellaisena kuin olen". Tässä kohtaa onkin syytä olla todella hienotunteinen ja varovainen. Vakuuttaa, että rakastat vaimoasi olipa hän sitten millainen tahansa. Kerro, että haluat pitää hänet luonasi mahdollisimman pitkään ja että olet huolissasi hänen terveydestään. Mieti sanomisesi etukäteen ja miten tahansa vaimosi tähän ensikeskusteluun reagoikaan: älä itse hermostu tai suutu. Hän saattaa loukkaantua vaikka olisit miten huomaavainen ja silloin iskee halu napauttaa takaisin. Älä anna asian mennä riitelyksi missään tapauksessa! Silloin peli on menetetty pitkäksi aikaa. Jos vaimosi suutahtaa, niin pyydä heti anteeksi että "esitit asian väärällä tavalla" (vaikka olisit kuluttanut viimeiset kaksi viikkoa oikeiden sanojen etsimiseen...) ja että tarkoituksesi ei ollut loukata häntä. Kun pääset tämän avauskeskustelun yli, niin sitten helpottaa. Vaimollasikin on sitten jokin aavistus siitä mistä kenkä puristaa ja sinun on helpompi ehdottaa vaikka yhdessä kävelylle lähtemistä, tai grillimakkaran sijasta salaatin tekemistä yhdessä. Jos olet valmis osallistumaan kilotalkoisiin vaimosi rinnalla ja tukemaan häntä, niin olen varma että projekti onnistuu. Lipsumisia tulee ja takapakkeja ja silloin on tosi tärkeää että vierellä on joku joka sanoo että elämä ei lopu siihen ja että uuden startin voi aloittaa vaikka heti kun huomaa että jossain meni pieleen. Toivon kovasti että onnistutte - tsemppiä sinulle!!

Vierailija

Minulla on sama ongelma miehen kanssa. Kaljamahan kasvattanut sohva-asukki ei sytytä, ikävä kyllä. Eli tilanne suunnillen sama kuin aloittajalla, tosin sukupuolet päin vastoin. Mikään vihjailu / huolestuminen terveydestä tms. ei auta, kalja maistuu ja lenkkiseuraksi ei lähde. :/

Vierailija
Vierailija

Minulla on sama ongelma miehen kanssa. Kaljamahan kasvattanut sohva-asukki ei sytytä, ikävä kyllä. Eli tilanne suunnillen sama kuin aloittajalla, tosin sukupuolet päin vastoin. Mikään vihjailu / huolestuminen terveydestä tms. ei auta, kalja maistuu ja lenkkiseuraksi ei lähde. :/

Sitä saa mitä tilaa. Kun valkkaa sieltä tynnyrinpohjalta niin pohjasakka sieltä käteen jää. Kuka viitsii katsella kaljoittelevaa läskimahaa joka makaa vaan sohvanpohjalla, käsi ylös!

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Puoliso voi muuttua ajan kuluessa. Tuskin kukaan kaljamahajuopon kanssa naimisiin menee. Ainakaan kukaan, jolla on aivot päässä.

Sitä saa mitä tilaa. Kun valkkaa sieltä tynnyrinpohjalta niin pohjasakka sieltä käteen jää. Kuka viitsii katsella kaljoittelevaa läskimahaa joka makaa vaan sohvanpohjalla, käsi ylös!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat