Tälläkö kesäkuntoon?

Vierailija

Heippa! Oon nyt innostunut kuntoiluun uudestaan mooonen vuoden jälkeen. Olen parikymppinen nainen 165/55, ja haluaisin päästä eroon pömppiksestä ja saada vähän lihaksia. 

Kävimpä tossa pari päivää sitten hankkimassa salille kortin, ja innostuin myös lenkkeilemään  (joku menaiset juoksutreeni ohjelma nollasta 5 kilometrin juoksuun viidessä viikossa).

Nyt olen laatinut itselleni kunto-ohjelman, ja haluaisin tietää onko siitä mihinkään.

Päivä 1.  Rinta, Ojentajat, Vatsalihakset

15min crosstrainer, juoksu, soutu, pyörä

Penkkipunnerrus käsipainoilla 3x10

Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla 3x10

Ristikkäistalja 3x8

Ojentajat Ylätaljassa 3x10

Vatsat laitteessa 4x10

Vinot vatsat 3x10

Päivä 2. Selkä, hauikset, vatsalihakset

Ylätalja leveä eteen 3x8 (hitaita)

Ylätalja kapea eteen 3x8

Hauiskääntö käsipainoilla istuen 3x10

Vatsat laitteessa 4x10

Vinot vatsat 3x10

Päivä 3. Jalat, olkapäät, vatsalihakset

Vipunostot sivuille käsipainoilla 3x10

Pystypunnerrus käsipainoilla 3x10

Jalanlähentäjät laitteessa 3x10
Jalanojentajat laitteessa 3x10
Jalanloitontajat laitteessa 3x10

Kyykyt 3x10

Vatsat 4x10

Vinot vatsat 3x10

Käyn siis kolmesti viikossa salilla ja välipäivänä lenkillä. Lisäksi olen ammatiltani (okei tulevalta ammatiltani) rakennusmaalari, joten työ on fyysisesti rankkaa joten töissäkin "treenaa".

Mitä mieltä olette? Mitä lisäisitte? Ja kai nyt saan sen pömppiksen tolla pois :D 

Kommentit (8)

Vierailija

Ainiin lisäisin vielä, että ruokavaliostani olen jättänyt mässyt sun muut pois, ja pyrin syömään paljon proteiineja ja kasviksia ja vähärasvaisia tuotteita. Juon myös törkeen paljon vettä. 

Vierailija

Lenkkeilyn arvoa painonpudotuksessa/kunnon kohotuksessa ei mielestäni voi liikaa korostaa :) Etenkin matalasykkeisen lenkkeilyn, joka polttaa rasvaa. Lenkkeily on yksinkertaisesti helpoin laji, jolla saa niin paljon kaloreita palamaan. Ja siishenhän se kaikki laihtuminen kulminoituu: kuluta enemmän kaloreita kuin syöt.

Proteiinia tulisi syödä about noin 2 g/painokilo päivässä, joka aterialla ja ateriaväli saisi olla noin 3 h.

Jos lenkkeilet, niin hiilareita ei saa jättää pois. Muuten elimistö käyttää energianlähteenä kovalla työllä rakennettuja lihaksia :)

Tässä vain muutamia vinkkejä ja blgistani voit lukea lisää kuntoiluun, juoksemiseen ja kuntoilijan ruokavalioon liittyviä juttuja :) http://kotoisasti.blogspot.fi

Mayyou
Seuraa 
Liittynyt1.5.2013
Vierailija

Ainiin lisäisin vielä, että ruokavaliostani olen jättänyt mässyt sun muut pois, ja pyrin syömään paljon proteiineja ja kasviksia ja vähärasvaisia tuotteita. Juon myös törkeen paljon vettä. 

Ei kannata lisätä proteiinia ruokavalioon. Totuus on että jos tällä mittakaavalla treenaat niin normaalilla monipuolisella ruokavaliolla saat ihan tarpeeksi proteiinia. Lisäravinteita myyvät firmat on onnistunu vakuuttamaan monet siitä että jotain lisäravinteita tarvittaisiin ja ne olisivat terveellisiö mutta totuuis on päinvastainen. Ja tuo vesi on toinen: juo silloin kun on  jano, älä muuten. Kehosi tietää parhaiten milloin tarvitset nestettä, ja ilmoittaa siitä janolla.

Vierailija

Eikö proteiini ole juuri tärkein rakennusaine lihaksille? Mistä tietää että niitä syö riittävästi? Voiko proteiinia syödä liikaa? Itse syön suht normaalisti, 5 annosta päivässä joista lihaa, kalaa tai kanaa yleensä on ainakin kahdessa. Sen lisäksi olen ostanut korkeaproteiinisiä rahkoja. Tai ainakin niin ne itseään mainostaa. Onko joku tietty määrä mitä proteiiniä tulee saada? Missä yksikössä se mitataan?

Vierailija
Vierailija

Eikö proteiini ole juuri tärkein rakennusaine lihaksille? Mistä tietää että niitä syö riittävästi? Voiko proteiinia syödä liikaa? Itse syön suht normaalisti, 5 annosta päivässä joista lihaa, kalaa tai kanaa yleensä on ainakin kahdessa. Sen lisäksi olen ostanut korkeaproteiinisiä rahkoja. Tai ainakin niin ne itseään mainostaa. Onko joku tietty määrä mitä proteiiniä tulee saada? Missä yksikössä se mitataan?

Löysinkin melkeinpä heti vastauksen tuohon, eli näyttäisi olevan 1-2 grammaa kehonpainokiloa kohden. Eli omalla kohdalla se tekisi jotain 60-120 grammaa. Miten paljon te muut olette syöneet proteiinia?

Marik

Hei, ihan hyvältä toi ohjelma näyttää, vaikka kyllä pienetkin tytöt saa tehdä maastavetoa ja leukoja. Muutenkin kannattaa pitää huoli, että teet aina isot perusliikkeet ekana ja sitten loppuun noita eristäviä kikkailuja (ellet tunne todella hyvin omaa kroppaasi). Treenin lisäksi tietty proteiinijauhe (esimerkiksi whey-80 on varma valinta), BCAA-aminohapot ja muista pitää huoli myös, että tulee vitamiineja tarpeeksi. Tarvittaessa monivitamiinitabletit vaikka vielä lisäksi.

Hyvä siitä tulee!

/ Mari

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat