Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Onhan se kiva, että eletään säästeliäästi. Tosin itselläni ei ole tainnut ikinä olla rahaa kuukaudessa käytettäväksi 777 euroa, vaikka olen ollut kokopäivätöissä vuosia.

Vierailija

Niin. Minäkin olen tehnyt aina ahkerasti töitä, enkä ole saanut perintöjä. Työ vanhustenhoitaja 30 vuoden jälkeen antaa 1011kk käteen. Näin on erot Suomessa

Vierailija

Fiksu nainen, joka tekee todella paljon töitä. Ei ole hävittänyt perintöään, eikä tuhlaa sitä

"elämän huvituksiin".

Jollei perintöä tule  niin kannattaa opiskella.Mieheni ja minä opiskelimme opintolainan avulla 6 v kumpikin.

Elintaso riittävän hyvä

Vierailija
Vierailija

Onhan se kiva, että eletään säästeliäästi. Tosin itselläni ei ole tainnut ikinä olla rahaa kuukaudessa käytettäväksi 777 euroa, vaikka olen ollut kokopäivätöissä vuosia.

taisi tarkottaa että viikosas

Vierailija
Vierailija

Vierailija

Fisku nainen, ihailen. Mutta muistutan, että johtajat saavat ilmaiset kahvit, ilmaiset lounaat, ilmaiset viinit jne. Liike-elämässä tämä on aivan tavallista (ja toki näistä maksetaan runsaalla työllä) mutta tavallisen ihmisen kohdalla päivämenoina olisivat vähintään nämä, eikä näitä nolla euroan päiviä syntyisi. Maija/Matti Meikäläinen joutuisi kirjaamaan teen, mehun, näkkärin, pähkinät jne viikkomenoiksi. Juttu antaa hiukan harhaanjohtavan kuvan arjesta.

Vierailija
Vierailija
Vierailija

sepä se

Toisilla ei ole edes kuukaudeksi noin paljon ja annella se meni viikossa

Vierailija

No, ei sentään ostanut tonnin Hervé Légerin legginssejä niin kuin Tuire Me Naisten aiemmassa jutussa:

http://www.menaiset.fi/artikkeli/muoti_ja_kauneus/muoti/uskoisitko_etta_naiden_asujen_hintaero_on_1413_euroa

Kyllä viikossa 777 € on minusta aika paljon kulutettua rahaa, vaikka tässä jutussa sitä pidetään säästeliäänä kulutuksena haastateltavan tulotasoon nähden. Silti, salli mun nauraa.

Vierailija

Vaikka yritystä jatkaisikin, ei se tarkoita, että olisi saanut suuren lahjan tai perinnön. Käsittääkseni yritys oli Anne B.:n aikuistuessa varsin pieni ja aika heikosti kannattava, joten A on saanut tehdä hartiavoimin työtä, jotta yritys on saatu menestymään. Kuten hän kertookin, työltä ei riitä paljoa aikaa tai mielenkiintoa tuhlailuun, nuo tuolla viikolla käytetyt rahat menivät lähinnä perheen ruokaan ja pojan välttämättömiin uusiin vaatteisiin. No toisn itse en maksaisi autonpesusta noin paljon, ja tuon verran on minulla varaa panna kirjoihin tai lehtiin ehkä vuodessa.  Anne B. tuntuu olevan kaikenkaikkiaan järkevä, työteliäs ja tasapainoinen ihminen, jonka ei tarvitse häpeillä menestystään.

Vierailija
Vierailija

Tosin 777 euroa olikin VIIKKOKULUTUS ja sitä on harvalla käyttää vain viikossa.

Vierailija

Ei, vaan kuukaudessa: verojen jälkeen käteen jäävästä osasta kun maksaa pakolliset (lainanlyhennykset/vuokrat, vesi-, sähkö-, jäte-, lämmitys-, puhelin-, netti-, jne -) maksut, meillä kahden keskituloisen, työssäkäyvän ihmisen käteen jäävä osuus on yhteensä n. 800 euroa. Siitä maksetaan bensat, ruoka ja vaatteet. Paljon ei tuhlattavaksi jää.

työtön

Hän onkin maanantain ja torstain yhteenlaskien käyttänyt enemmän rahaa kuin minulla on kuukaudessa asumis- ja muiden pakollisten kulujen jälkeen käytössä. En ole kateellinen. Oli minullakin aika kun 300 euron hukkaaminen viikossa ei saanut aikan  ongelmia, mutta tämä oliin markka-aikaa kun oli vielä töitä. Euron tulemisen jälkeen on töiden määrä vähentynyt dramaattisesti(oikeastaan EU:n tulemisen jälkeen) ja meikäläinenkin on saanut kokemusta työttömänä olemisesta. Me naiset -lehden myyjällekin joutuu toivottelemaan menestystä myyntityössä, nääs kun ei minulta muuta saa.

Aika erikoista ettei edes safk...

Nyt on loikannut aika kauas......
Itseriittoinen , ei kestä kritiikkiä (mitä normaalisti kaikki saavat jossain vaiheessa), umpeutukoon pumpuliinsa missä valtio (kansa) maksaa kaiken.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat