Kommentit (11)

Vierailija

Listasta puuttuu paljon asioita: bändi, koristelu, kukat, valokuvaus, kutsukortit, kiitoskortit ja mahdolliset muut ohjelmanumerot vievät yllättävän paljon rahaa. Ja jos ruuan keskihinta on alle kaksikymppiä per nenä niin siihen ei pääse kuin tekemällä ruuan itse, muutoin sen voi tuplata ja sen jälkeen tuo keskiarvo meneekin jo lähemmäksi 7000-8000€ luokkaan. Mutta ehkä kyselystä käykin ilmi, että suurin osa ei maksa kuluja itse ja heillä ei ole hajuakaan mitä häät todellisuudessa maksoi.

Vierailija

Harvinaisen harva joutui ottaamaan lainaa häihinsä...itse en tunne juuri ketään joka ei olisi lainaa ottanut häitään varten. Tai no ehkä noihin muutaman tonnin häihin ei tarvitsekaan, ja suurin osa niitä näyttäisi olevankin ainakin tämän kyselyn mukaan...

Vierailija

Ihailen kyllä pariskuntia jotka saavat häänsä järjestettyä alle 10 000 eurolla. Itsellä jo pelkkä valokuvaaja kustantaa piirun verran alle 3000e. Ruoka ja juoma taas on puolestaan Helsingin ravintolahinnoissa eli karkkibuffetteineen 9000euroa. Siihen päälle kaikki ylimääräinen niin hinnaksi tulee rapiat 16 000e

Vierailija

Häitä on niin erikokoisia ja erinäköisiä että niitä on vaikea verrata toisiinsa. Meidän häät kustantaa n.4000e. Tuolla summalla saa järjetettyä mukavat hääjuhlat 30:lle  häävieraalle. Tärkeintä meille on hyvä ruoka ja juoma, koristeluihin emme panosta sillä hääpaikka on itsessään kaunis ja koristeellinen. Tanssia ei ole, joten bändiä emme tarvitse. En pidä timaneista, joten sormuksen hinta ei päätä huimaa =). Häämekko on edullinen vintage-löytö. Valokuvaajana toimii ystävä joka harrastaa valokuvausta.

Vierailija

Kyllä noilla hinnoilla saa häät järjestettyä. Pitää olla vaan valmis tinkimään mm. vierasmäärästä, ohjelmasta ja oheishärpäkkeistä. Laatu maksaa ja pk-seudulla tyylikkäät hääpaikat on kalliita. Se on ihan varma. Itse hyvin tarkkana ihmisenä joudun häistäni jonkun roposen enemmän pulittamaan, mutta se on minun valintani, enkä ole koskaan pienemmänkään budjetin häissä vieraana kärsinyt!:) Onnea kaikille muillekin pareille jotka häitään suunnittelevat, oli budjetti mikä tahansa!<3

Vierailija

Olisi hyvä nähdä Suuren Hääkyselyn kysymykset, niin näistä vastauksista voisi päätellä paremmin jotakin. Ellei kysymyksinä olleet tasan nuo mainitut kohteet. Todella monta kustannusta jää noiden mukaan listalta pois, jo mainittujen lisäksi mm. kampauksesta ja meikistä tulee kuluja, kynsien laitosta. 

Marjut Laukia - Me Naiset
Seuraa 
Liittynyt21.5.2015

Hei,

hääkyselyssä tiedusteltiin häiden kokonaiskustannuksia sekä tiettyjen yksittäisten menojen suuruutta. Kaikenkattavaa erittelyä emme kyselyyn vastanneilta pyytäneet. Moni varmasti myös muisteli kulunsa suunnilleen sinne päin, etenkin jos häistä oli ehtinyt kulua jo useampi vuosi.

Terveisin,
Toimitus

v. 2016 morsian

Kyllä kivoja häitä voi pienemmälläkin budjetilla järjestää. Itse hankittiin edullinen pitopalvelu, tehtiin jotakin itse ja saatiin kukat edullisesti. Kaikessa voi säästää. Löysin ainakin vinkkejä http://edullisethaat.fi meidän häihin. Meillä meni n. 3000e yhteensä :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat