Ecuadorin Amazonia

&Beyond

Amazonin sademetsä on oikeasti valtava alue ja lajistoltaan maailman rikkain, niin floran kuin faunankin osalta. Alue alkaa idässä Brasilian rannikolta ja jatkuu lännessä Ecuadorin Andeille asti. Kaksikymmentä Suomen kokoista maapalaa menisi heittämällä alueen sisään!
Vietin viikon Napo Wildlife Center -nimisessä lodgessa Napo-joen varrella, Yasunin luonnonpuistossa. Luontomatkaajalle Amazonin sademetsä tarjoaa jotain ainutkertaista, eläähän alueella noin 40% maapallon lajeista, esimerkiksi vesistössä elää enemmän kalalajeja kuin Atlantin valtameressä! Lodgessa asui kanssani samaan aikaan brittipariskunta - lintuharrastajia - jotka bongasivat viikossa yli 180 lajia... Mun muistoihin tarttui mm. seitsemän apinalajia, pinkki delfiini ja lukematon määrä papukaijoja.
Luontomatkaajalle paikka on varsinainen taivas, mutta kaikille muille täytyy kyllä sanoa pieni varoituksen sana; ainakaan tuolla NWC:ssä ei ole tarjolla yhtikäs mitään muuta aktiviteettia luonnon lisäksi, eli jos luonto ja eläimet eivät kiinnosta, saattaa aika käydä hieman pitkäksi siellä pusikon keskellä.
Jos jotakuta kiinnostaa lukea, niin laitoin vähän pitempää tarinaa ja vähän kuvia sademetsästä tuonne: http://beyondfin.blogspot.com.es
Ja jos ei kiinnosta, niin ei kannata klikata... ;)

Kommentit (3)

Lenna

Hienon blogin olet tehnyt. Mukava,että realistisesti varoittelet paikan sopivuudesta vain luontointoilijoille. Ihan noin innokas en ole,että lähtisin sinne viidakon keskelle, missä eläinten näkeminen on noin epävarmaa.
Paras paikka, missä itse olemme tähän mennessä käyneet on Belize Meksikon ja Guatemalan välissä. Vietimme siellä viikon Duplooy´s Lodge -nimisessä paikassa metsän keskellä. Ei televisioita,ei radiota,ei musiikkia, lintujen ja hyönteisten ääniä ja mölyapinoiden reviirin tarkkailua.
Kävimme erittäin hyvien oppaiden (Belizen kieli on englanti) kanssa Guatemalan puolella Tikalin maya-kaupungissa ja kiersimme turisteista tyhjissä mayakaupungeissa Belizen puolella.
Rauhaa, hiekkateitä lenkkeilyä varten, hyvää ruokaa, kanootteja joella melomista varten,ystävälliset,mutta ei tyrkyt ihmiset.
Lensimme sinne Miamista,jossa vietimme muutaman päivän. Raju vastakohta mayoille!

Vierailija

Mä asun täällä Ecuadorissa Amazonian alueella ja todellakin luonnosta kiinnostuneille täällä on paljon nähtävää. Tuuristaa riippuu paljon mitä eläimiä voi nähdä ja se tekeekin matkasta aina jännittävän ja mielenkiintoisen. Suosittelen lämpimästi kohdetta Ecuadoriin matkustaville. Mä olen matkustanut monesti lähimpään luonnonpuistoon, joka on mulla Cuyabeno. Mun blogia voi seurata täältä http://www.latitudecuador.com/ 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat