kaveria vailla

Turut ja torit

Olen kyllästynyt pyörimään pienissä ympyröissä, samoja katuja, samojen asioiden parissa! Harmikseni minulla ei ole matkaseuraa. Ei silleen ettenkö voisi yksinkin matkustaa, mutta viikko on pitkä aika höpistä itsekseen tai tarjoilijan/kaupan myyjän kanssa jotain hyvää huomenta ja kiitos paljon. Olen jo eläkkeellä ja vakituinen matkaseurani on vielä töissä. Löytyyko täältä vastavassa pulassa olevia ja mitä olette keksineet ratkaisuksi?

Sivut

Kommentit (28)

Kerro lisää

Oletko mies vai nainen? Oletko aiemmin reissannut? Minkälaisista reissuista pidät, lyhyitä kaupunkilomia, rantapaikkakohteita, pidätkö auringosta vai museoista... jne.

Turut ja torit

Olen reissannut melko paljon sekä yksin että ystävän kanssa sekä porukkamatkalla. Aikuisten interraililla olen ollut kolmena peräkkäisenä vuotena yli 10 vuotta sitten. Ennen sai yksin matkaan lähtevä ostaa ns naispaikan (siis olen nainen) ja aina sain ihan mukavaa matkaseuraa. Nykyään sellaista ei enää tunneta tai en ole siihen törmännyt? Pääasiassa olen matkustanut Euroopassa tai lähialueilla. En oikeastaan vierasta yksin matkustamistakaan mutta juttukaveria kaipaan. Pariskuntien naiset pelästyvät jos alan jutella heidän kanssa, naisena en halua tulla väärinymmärretyksi myöskään lähestymällä miehiä eikä naispareistakaan tiedä haluavatko he porukkaansa ulkopuolista. En tiedä miten pitäisi käyttäytyä kun puheripuli iskee ja kysyn neuvoa teiltä lukijoilta. Miten näette yksin matkustajan? Miten hankkia matkaseuraa? Tottakai matkustaisin mieluiten kaverin kanssa. Olen melko kaikkiruokainen matkakohteen suhteen paitsi etten halua tehdä pitkiä lentomatkoja. Vaeltelen mielelläni haistelemassa ilmapiiriä kohteissa ja pidän ilmaistapahtumista jossa näkee tavallista kansaa. No tätä kirjoitusta voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään mutta lopetan tähän. Toivoisin näkemyksiä teiltä!

nainen 60v.

Hei! Finnmtkoilla vielä naispaikkoja. Olen tehnyt muutaman matkan vaihtelevalla menestyksellä. Olen löytänyt tältä palstalta kaksi mukavaa matkaseuralaista. Yhden henkilön huonelisät joskus isoja. Ennemmin tutustun ennen matkaa seuralaiseen ja suunnittelen matkaa Äkkilähdön hotellistakaan ei tiedä. Mutta säkällä sitten. Olin äsken yksin Madeiralla. Joskus pariskunnista löytyy juttuseuraa. Yksinkin on mukava matkustaa,mutta kivan seuralaisen kanssa myös,sen tuntemattattoman.

yksin matkustellut

Olen myös matkustellut välillä yksin sekä pitkiä että lyhyitä lomamatkoja. Se kyllä asettaa omat rajoituksensa. Kun kaikkialla on vain perheitä, kaveriporukoita tai kaksin kulkevia. Yksin kun menee ulkomailla johonkin istumaan niin tuntee itsensä kovin oudoksi ja erottuu muista. Siksi juuri ulkosyömiset ja ulkokuppilaistuskelut ovat vaikeita, koska ihmiset nyt vain yleensä eivät ole yksin.
On myös totta että monet matkaseurueesta haluavat lomallaan omaa rauhaa eivätkä välitä mukaan tuppautujasta tai puheseuraa hakevasta kolmannesta pyörästä. Joskus sitä yrittää tähyillä jo lähtökentällä näkyisikö sattumalta muita yksinmatkustajia samaan kohteeseen ja sillain saada jo etukäteen jotain tuttuseuraa paikan päälle. Mutta joskus on sattunut niin mukavasti että ystävällinen ja sosiaalinen matkalainen onkin iloisesti vastannut jutusteluun ja siten myös on saanut puheseuraa paikan päällä. ´Nuorena se oli helpompaa, vanhana vaikeampaa.

Turut ja torit

Olen huomenna menossa matkamessuille ja hakemaan inspirointia. En ole koskaan ollut Schweitsissä ja se kiinnostaa kauniiden maisemien takia. Haluaisin myös matkustella siellä junalla. Aika kallis maa eläkeläiselle, joten ehkä joudun harkitsemaan jotain muuta. Hurja ajatus iski, olisiko joku muu matkaseuraa kaipaava tulossa huomenna Messukeskukseen ja tavattaisiinko siellä?

nainen 60v.

Hei! Vastasin kerran ja nyt toisen. En ole aina löytänyt matkaseuraa,joten matkustan yksin. Matkamessut kiinnostaa,mutta asun liian kaukana Helsingistä.

virkamiesnainen

Olen myös matkustellut aika paljon yksin. Olisi mukavaa jos olisi vakituinen kaveri joka aina olisi lähdössä samaan suuntaan. Täälläkin matkaseuraa hakevat ovat pääsääntöisesti menossa ihan eri suuntaan kuin minä. Omassa tuttavapiirissä ei ole ketään yhtä matkustusintoista kuin itse olen. Euroopan maista on enää muutama käymättä.

Turut ja torit

Hei Virkamiesnainen.
Oletko jo käynyt Sweitsissä? Ok-matkojen kiertomatka on melko kallis mutta minua kiinnostaisi maa ja Bernina expressjuna. Voisihan sen tehdä omatoimisestikin mutta vähän suppeampana. Finnair lentää suoraan Geneveen

virkamiesnainen

Sveitsissä olen kai viettänyt pari yötä, mennen tullen Italian matkalla. Suurin osa kyllä näkemättä.
Maista, jotka minulla on Euroopassa vielä näkemättä kiinnostaisivat eniten Islanti ja Irlanti. Muita näkemättömiä maita: Romania, Bulgaria, Albania jostain syystä Kreikassakaan en ole käynyt, en myöskään Kyproksella enkä Maltassa ja sitten niitä entisen Jugoslavian maita... ei niitä kaikkia jaksa muistaa.
Lomalinjalla taisi olla mielenkiintoinen Kyproksen matka? Vai oliko se joku muu jota äskettäin katsoin.
Ok-matkatoimistoa en olekaan käyttänyt.

Jo vapaaherra alle 60v

Olen Kanarialle kaveria vailla ihan kämppis puhekaveri pohjalta. Mieluummin nainen. Lähtö ihan pikaisesti johonkin kaksioon. Kulut puoliks, olisko kiinnostusta? Ei Alko ongelmaisille!

lähdössä

OK käyttää huonompia hotelleja kuin muut.Ja hinta on korkeampi.
Irlannin kiertoja on sekä Matkapojilla että MatkaVekalla, laadukkaammat hotellit.
Olosuhteiden pakosta joudun ehkä lähtemään yksin, mies ei saa lomaa tuolloin jolloin itsellä onnistuu.
Kiertomatkalle kannattaa lähteä myös yksin vaikka onhan se lisä aina aika korkea. Mutta jos hotelli erinomainen, kannattaa harkita.

Turut ja torit

Noista mainitsemistasi paikoista Malta kiinnostaa eniten. Siellä en ole käynyt. Irlannin olen kiertänyt interrailillä pitkin poikin. Minulle hotellit eivät ole niin tärkeät koska käyn siellä oikeastaan vain nukkumassa. Siistiä tietysti täytyy olla. Palveluja ei niinkään ja käsittääkseni monipuolisista palveluista tulee niitä tähtiä. Teemamatkojen Kyprosta en löytänyt. Kanariansaarista minua kiinnostaa tällä hetkellä etenkin Correlejo.

korjaan

Ei ole kyllä Finnmatkoilla naispaikkoja ollut aikoihin, mutta yksinmatkustavalle huone ilman ykköslisää on saatavana määrättyinä aikoina joihinkin hotelleihin.

Virkanainen 60 v. Pohjanmaalta

Kyllä Finnmatkoilla/Teema oli myös naispaikkamatka, ainakin yksi.

Minäkin joudun matkustamaan yksin. Ei ole toista samanlaista reissunaista lähipiirissä. Olen aika hiljainen ja viihdyn omissa oloissakin, mutta kulujen puolittamiseen ja iltakävelyille olisi kiva olla kaveri. Moni matkaunelma on kaatunut hirveisiin lisäkuluihin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat