Mihin et mene ikinä enää?

Mutkailija

Itse en mene Intiaan enää koskaan. Delhi on varmasti Helvetian pääkaupunki! Ihmiset roikkuvat kimpussasi.Eläimet tukkivat tien. Alastomat lapset kakkivat tien reunoilla.Alkuiset miehet kuseskelevat jalkakäytävillä. Haju, käry, meteli..Rupioita oltava säkillinen mukana, kun joka paikassa on maksettava jollekin jotakin.
Eteneminen on mahdotonta.Ostosten tekeminen on mahdotonta. Intialaisille olet vain länsimaalainen miljonääri, jonka rahat on saatava pois mahdollisimman nopeasti.

Sivut

Kommentit (24)

virkamiesnainen

Hyvä Mutkailija kun kerroit tuon. Ei kuulosta paikalta jonne haluaisin mennä. Ja vielä päälle tämä naisten huono asema. Taas karmaiseva uutinen tälle päivälle. Tosin Ruotsissakin oli lähes vastaava tapaus.
Itse en mene enää ikinä San Remoon, joka ei vastannut lainkaan ennakkomainontaa. Eli odotin liikaa. Saattoi olla matkanjärjestäjän vika.

Marjuska

Intia on kovin ristiriitanen maa, Delhi on paikka jossa ei monikaan viihdy, likainen ja ruuhkainen, mutta Intia on paljon muutakin. Upeita maisemia varsinkin pohjoisosissa Himalajan lähistöllä ja luonto muutenkin, tiikerit, sarvikuonot ja erilaiset kasvit. Todella hyvää ruokaa, ihania vaatteita mutta toisaalta likaista ja köyhää. Ristiriitainen maa mutta kokemisen arvoinen, voisin käydä uudelleenkin ja ilman muuta kerran kannattaa käydä kuitenkin ja muualla kuin Delhissä tai muissa suurkaupungeissa.
Minulle ei ole mistään paikasta jäänyt kuvaa että en voisi mennä uudelleenkin, tosin ennakkoluuloja joitakin paikkoja kohtaan on ja se ensimmäinen kerta niihin on jäänyt, toistaiseksi, mutta sitähän tässä ei kysytty.

Arja

Intia joko vihastuttaa tai ihastuttaa! Olen käynyt kahdesti ja aion vieläkin palata sinne. Olen kiertänyt Keralassa, joka on kaunista seutua ja vehreää. Lukutaitoprosentti on 90%. Muutenkin Kerala on aika edistyksellinen intialaisittain. Haluan nähdä vielä Delhin, jossa meillä on kummityttö. Olisi kiva käydä tapaamassa tyttöä. Taj Mahal on edelleen näkeättä. Muistan tuon ensikokemuksen Intiaan, aluksi olin kauhuissani ja näin vai likaa, aistin hajua! Olin kuitenkin matkani aikana oppinut näkemään kauneuden, en enään nähnyt vain likaa ja tuntenut hajua. Näin ympärilläni kauniita ihmisiä, värejä, ruoka oli hyvää ja tulista. Ikäviä tietysti nuo naisiin kohdistuneet alistamiset. Siitä syystä meillä on kummilapsena tyttö! Naisten ja tyttöjen toimintaa, koulutusta tulee tukea, että naisten alistaminen loppuu. Minulla ei ole mitään kohdetta mihin en haluaisi mennä, löydän aina jotain uutta.

Kaktus

Matkakohteesta lähtiessäni en ole koskaan ajatellut, että tänne ei ikinä enää.
Delhi on aivan erilainen kohde kuin Goa, siellä vietin ihanan erilaisen kaksiviikkoisen, siitä olen kertonut aikaisemmin.

Paikkaan pettynyt

Iraklionista lähtiessäni, istuessani jo koneessa ajattelin että tänne en palaa koskaan !
Jäi tunne että aina pitäisi olla käsi ojossa antamassa rahaa, hotellin henkilökunta oli harvinaisen epäkohteliasta joukkoa.
Näin minun kohdallani, valitettavasti.

pikkupaikat hui

Ikinä en enää menisi Pargaan. Otettiin joitain vuosia sitten matka, kun valmismatkat aleksandriaan peruuntuivat osallistujien vähäisyyden vuoksi, ihan vain jotain missä on lämmintä ja kirkkaat uimavedet. Tylsääkin tylsempi pieni paikka, ei enää ikinä, ei mitään tekemistä! Auto vuokrattiin kahdeksi päiväksi ja ajeltiin vuoristossa, se oli matkan anti. Ioannina, jossa yövyimme, oli myös hyvin tylsä paikka. Mutta ne vuoristomaisemat ja peraman tippukiviluolat olivat hienot.

Bane

Intia on omalla listallanikin.

Minua ei tuohon tunkioon saa vaikka siitä maksettaisiin. Oikeasti kaikin puolin vastenmielinen paikka josta en keksi yhtään hyvää sanottavaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat