El Gouna egypti

Minä

Toukokuussa (vasta :D ) Ollaan lähdössä el gounaan (2vko) ja hotellina Rihana Inn onko jollain kokemuksia kyseisestä paikasta? Ja onko joku ollut toukokuussa egyptissä mikä siellä on silloin lämpötila? Kentis tarkenee? Hurghada on pari kertaa nähty mutta ei kesä aikaan ja on ok paikka ja tää gouna tulla tupsahti vaan eteen ja päätös synty minuutissa että tonne mennään :)

Kommentit (7)

el gouna

hei,

me olimme mieheni kanssa viime vuonna (2011) lokakuussa el gounan rihana inn-nimisessä hotellissa!

Itse hotelli oli varsin mukava, suuret allas alueet sekä altaita oli useita. Laguunirannallakin mukava polskutella, vaikka useammin altailla viihdyimmekin.

Meillä oli hotellissa all inclusive, ja ruuat varsin hyviä. Joskin buffetit olivat aika täysiä.... Joka ilta oli illallisella eri teema, tyyliin american food, barbeque, scandinavian ruuat tms. Joskin kahden viikon matkallamme alkoi jo osua toisella viikolla samat teemat :D.

Itse el-gouna varsin hiljainen ja pieni mesta. Shoppailtavaa ei löydy, ruokaravintoloita löytynee. Tuktukilla helppo ja halpa liikkua el-gounan alueella...

Kävimme hurghadan puolella shoppailemassa, otimme paikallisbussin allemme (joka oli aika mielenkiintoinen kokemus matkustaa paikallisten työläisten kanssa ruuhkaisessa bussissa). Takaisin pääsi hyvin taxilla...

Hotellissa hyvät palvelut. Itse kävin spa-osastolla, jossa otin jonkun hoidon (nimeä en muista) johon sisäty saunassa istumista, hierontaa ja suklaanaamio koko kropalle (teki hyvää palaneelle iholle...). Tunnelmallinen spa-osasto kyllä oli...

Hurghadassa ainakin kesä-aikaan mukavat säät :D. Olemme reissanneet viimeisen kahden vuosen aikana hurghada+el gouna akselilla neljä kertaa(pari kertaa vuodessa).

Taas minä

Oi ihanuus... Miten sitä jaksaa odottaa tonne toukokuulle :) Mua ainakin kauhistuttaa tuola egyptissä taksilla kulkeminen :D Pari kertaa kun on hurghadassa (Mercure Hurghada hotelli) oltu ja taksilla kuljettu niin voi halleluuja että oon ollu kauhusta jäykkänä.. Toi all inc. on ihan ehdottomasti otettava kun egyptiin matkustaa ainakin omasta mielestäni se on paras vaihtoehto.

el gouna

Me emme taas yleensä ota all-inclusivea (edes egyptissä), koska rakastamme kierrellä eri ravintoloita ja maistella erilaisia makuja! :). Kyseinen rihana inn-matkamme oli äkkilähtö, johon kuului ruuat... Ja todella halvalla pääsimme.

Meidän pitäny jo monta kertaa aiemmin käydä maistamassa kamelinlihaa... mutta nyt
El-gounan reissullamme kävimme yhdessä \"hienosto-ravintolassa\" ja siellä söimme ensimmäistä kertaa Kamelia (ja oli muutes hyvää:)). Annokseen tuli niin suklaakastike kuin pippurikastikekkin... Ja me tykkäsimme enemmän suklaakastikkeella höystettynä:).

Minuakin kiinnostaisi tietää, että miksi et tykkää matkustella taxilla?:). Meillä ei taxejen kanssa ikinä suurempia ongelmia ole ollutkaan vaikka lähes päivittäin taksilla matkustimmekin hurghadan reissuillamme :)

Minä taas

Ainakin meidän kohdalla on käynyt sillain että taksikuski on ajanut volumet kaakossa (musiikki) ja kaasu pohjassa.. Ei kauheen mieltä ylentävää oo ollu kun kuskilla 120 lasissa ja ohi muiden autojen vaan torvea soittaen ja valoja vilkuttaen :/ Kyllä siinä on tullut mieleen että jos tästä reissusta pääsee hengissä niin hyvä tulee. Kai siellä rauhallisiakin kuskeja on.. Toivottavasti :D Ja olis se kiva kun sellanen osuisi kohdalle :)

Ja että kamelin lihaa.. No sen verran ennakkoluulonen oon että sitä en varmaan suuhuni laittais missään muodossa :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat