Lomalainen,miksi pinna palaa

lyhyt lanka

Olen lennon lähtö että tulovaiheessa huomannut,että jos joku vanha ihminen ei ehti nuorempien vauhtiin niin tönintää ilmenee,kiilaamista,kireitä ilmeitä. Miksi ?

Kyse on kuitenkin minuuttitason asiasta, loppuuko viikon loma liian äkkiä.

Laukkuhihnalla tönitään kaikkia,että siellä ei vanhuksia erityisemmin erotella.

Kommentit (13)

kansallinen ylpeys

Suomalaisilla on lyhyt pinna. Heikko hermosia.
Tämän näkee liikenteessä, asiakasjonoissa,joten mihinkä se lomalennolla jäisi.

Vierailija

Tunninkin lento on pitkä jos vieressä joku juttelee ystävälliesti sekavia,toistaa samaa, tönii kylkeen,mitä mieltä olet.
Tosin vielä pahempi on sadankilon keiju. Nämä yleensä vie hapen keuhkoista. 40 cm penkkiin ei pitäisi sijoittaa 80 cm ahteria ja kyynärpäät on
vielä siitä ohi.

hiukan kärjistäen

Nopeasti reissuun

Missä se vanhuus alkaa? Minä olen yli kuusikymppinen, mutta supernopea. Itseänikin ärsyttää hitaus, se ei ole mikään hyve.

Tosin ei niinkään matkanteossa: kaikkien laukut tulevan hihnalle kun tulevat, sitä ei voi nopeuttaa. Ei vaikka olisin eka siinä hihnan vieressä odottamassa, kuten usein käy.

Mitä lentomatkan ärsyttävyyteen tulee, niin tottakai isot lihavuoret penkiinn ahtautuneina ovat kiusallisia. Minua ärsyttävät myös edessä istuvat, jotka laskevat sen selkänojan alas. Itse en ikinä laske, se vie tilaa takanaistuvalta ja sitä tilaa ei herraparatkoon liikaa ole.

Edestakaisin

Selkänojan lasku ei paljoa merkitse laskijalle (vain tyytyväisyys kuinka sujuva olen lentokoneessa noitten junttien rinnalla) mutta takana olevalle lasku on suuri haitta. Mielestäni turha ominaisuus muutaman tunnin lennoilla.

AjnaAlie

Ei pala pinna, mutta ärsyttää joka kerta ilmiö, että matkalaukkuhihnan ympärille pakkaudutaan niin tiiviisti, että hihnalla kiertäviä laukkuja eivät näe muut kuin siinä kiinni seisovat. Asioiden sujuvuutta ja kanssamatkustajien huomioimista voisimme parantaa monessa asiassa pienin keinoin!

Arja

Ei pala pinna, eikä ärsytä selkänojan laskukaan! Lomalennoilla on niin ahdasta, että siellä se pienentää tilaa, mutta vuorolennoilla selkänojan laskua ei juuri huomaa. Mitää kiirettä ei ole edes laukkuja saada hihnalta, odottelen rauhassa, että kiireisimmät pääsevät alta pois, kyllä se laukku siellä pyörii! Nautin lomastani aina viimeiseen hetkeen asti!

Marjuska

Lomalla on lomamieli ei pinna kovin helposti pala, ei hitaampien suhteen ainakaan. Matkalaukkujen odotuksessa ihmetyttää miksi jotkut vanhemmat päästävät kouluikäiset lapsensa hihnan ääreen rynnimään, he eivät jaksa nostaa laukkuja kuitenkaan ja estävät muita näkemästä ja pääsemästä laukkuja noutamaan. Kesällä pinna paloi thaimaalaisten marjanpoimijain kanssa, heitä oli pitkälti toistasataa koneessa ja kaikki ryntäsivät matkatavarahihnalle, siellä lähti omat ja vieraat laukut, omanikin oli lähdössä vääriin käsiin enkä ollut ainoa joka joutui kinaamaan laukustaan. Kyse ei ollut siitäkään että laukut olisivat olleet samanlaisia, hihnalla erottui selvästi heidän matkatavaransa.

Ulpukka

Koneen laskeuduttua kärsivällisyyttä koetellaan.Kaikki ryysivät samaan aikaan ylös.Repusta tulee turpaan joka kerta.Miksi ihmeessä pitää tunkea reput selkään koneessa,kun muutenkin on ahdasta.
Koneen ovi avautuu kyllä aikanaan, mutta reppumiehet pyörii käytävällä välittämättä takaolevista pätkääkään.Samalla vievät käytävällä kaksi paikkaa.
Olen sitä mieltä,että matkustajien kuuluisi poistua koneesta penkkiriveittäin ja rauhassa,eikä hermoillen hosua pitkin koneen käytävää..Se kun ei nopeuta kenenkään koneesta poistumista.

AjnaAlie

Juuri Marjuskankin kertoman tilanteen takia toivoin hiukan väljyyttä siihen laukkuhihnan ympärille. Erään kerran huomasin laukkuni hihnalla (erikoinen väri, omat merkit), kun sitten excuse me, excuse me, yritin päästä hakemaan laukkuani, tajusin sen hävinneen hihnalta. Ei kovin kiva tunne, ajattelin silloin että onneksi se tapahtui paluumatkalla Helsingissä. Pientä paniikkia kuitenkin, vaikka sillä kertaa laukku palautettiin jonkin ajan kuluttua takaisin hihnalle.

Tirlittan

Harvoin lomalla pinna palaa, mutta viimeistään matkalaukkuhihnalla tulee malttamaton olo.
Silloin jokainen minuutti vie kotiinpäin ja kohti karvaturreja joita aina matkalla ikävöin.

Pekka

Kyllä koneesta ulos pääsee, vaikka lähtisi viimeisenä. Laukun saa vaikka odottelisi, että hätähousut saa ensiksi. Toki on niitäkin joilla on joku jatkoyhteys, ja se vähän panikoi.

fatsolady

Edessäolijan penkki laskeutuu niin vähän, että sadankilonkeijukainen mahtuu ainakin ihan hyvin sen alla oleskelemaan. =) Miten on mahdollista, että se kuikeloa ahdistaa?

Penkki ylös

Penkin laskeminen kertoo itsekkäästä ja toiset huomioon ottamattomasta luonteesta.

Ja siinä takana on aika vaikea lukea lehteä tai kirjaa saati kun yrittää mennä sen lasketun penkin takaa vessaan. On niitäkin, jotka eivät nosta penkkiä edes ruokailun ajaksi eikä aina viitsi sanoa, jos edessäistuja näyttää siltä, että on vasta hetkeä aimmin laskeutunut puusta kahdelle jalalle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat