Lentokoneen jalkatilat

Arja

Iltasanomat kirjoittaa miten Finnair sijoittuu häntäpäähän jalkatilojen kanssa vertailussa muiden yhtiöiden kanssa. Miten on onko ahdasta?
http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288513155972.html

Kommentit (15)

Tirlittan

Täällä on joku joskus nimittänyt suomalaisia naisia hieman rumasti, matala- ja persjalkaisiksi.
Ainakin omalla kohdallani on noista määritelmistä tässä tapauksessa hyötyä, hyvin mahtuu.

kielteistä

On ahdasta. Etenkin pitkillä lennoilla tuo kiusaa.
Mutta jos Finnair asentaa kaksi tai kolme penkkiriviä enempi,niin joka välistä lähtee senttejä pois. Hyöty on selvä yhtiölle. Mitä useampi maksaa 700 e niin katetta jää. Lisäpointtina useampi ottaa tuon luxsuspaikan välttääkseen ahtautta ja maksaa 200e lisää lipunhintaan.
Haitta koskee pitkäraajaisia sekä isokokoisia ihmisiä. Ei ole kiva jos aina kihnaa johonkin ja
pelkästään asennon muuttaminen on vaativa homma ettei edessäistuva häiriinny. Tarjotin mahtuu alas,mikäli elopaino on alle 100 kg

Tirlittan

Älä ole katkera, koripalloilija!
Me alamittaiset joudumme kuitenkin nöyrästi anelamaan teiltä apua saadaksemme lentolaukkumme piippuhyllylle.

Ärsyyntynyt

Olen 174cm ja ahdasta on, varsinkin kun edessä istuva itsekäs idiootti vetää jakkaran alas heti kun turvavyön valot sammutetaan ja pikinhampain nostaa sen ruokailun ajaksi kun henkilökunta erikseen asiasta huomauttaa ja riippumatta siitä onko tarjottimet haettu pois niin penkki läväytetään makuuasentoon kun oma ruokailu on lopetettu, että näinkin on matkustettu yli 10t...pirullista;(

täsmennyksiä

Tarkoitat varmaan selkänojaa tuolla jakkara sanalla.
Myöskään idiootti-sana ei ole asiallinen. Henkilö on voinut terveys-syistä käyttäytyä noin.

&Beyond

Tuota, kun kukaan tuskin kymmentä tuntia syö (silloinhan selkänojat pidetään pystyssä, tietysti) niin on ihan pakko kysyä, että minkäs vuoksi lenskarin jakkarassa se säädettävä selkänoja sitten on, jos sitä ei kerran saa kayttää?

Late

Ilmoittaudun mukaan persjalkaisten suomityttöjen porukkaan. Jalkatilan kanssa olen pärjännyt mutta kyllä minuakin nyppii + olen mielessäni manannut edessäistujaa idiootiksi ja muillakin rumilla nimillä, kun hän on kaatanut jakkaransa ala-asentoon! Kevyt noja on ok tietysti.

Lentokoneen valmistajilla on sattunut iso moka, kun tarjoavat ahtaissa koneissa liian syvälle nojautuvia selkänojia.

ahtaasti ajavat

Nukun yleensä aina lentoreissuissa. Mutta eihän tuota selkänojaa tarvi kallistaa kuin 20 senttiä niin aika tukevasti jo uinahtelee.

Valmistajia ei parane torua. Nämä ahneet tilaajat vaativat että porukka pitää mahtua. Pahiten tämä näkyy lomalennoissa. Ryhmitetään jopa 4-5 penkkiriviä enenpi kuin valmistajan ajatus on ollut. Selkänojaharmi ja selkään töniminen jäisi heti pois kun joka riville annettaisiin 8 tuumaa lisätilaa.

Pitkäkoipinen

On itsekkyys huioussaan. Kun kerran on kallistettava selkänoja, niin minähän kallistan. Vähät siitä, että minun jalkani siellä takana eivät enää mahdu siihen väliin. Ja on aivan turha tulla sanomaan, että voi rahalla oataa luksuspaikan. Ei niitä riitä kaikille halukaille millään rahalla.

Arja

Monenlaisia lentoja on tullut lennettyä, eri yhtiöillä, lomalennoilla yms. Mielestäni lomalennot ovat yksi hirvitys, johon en halua mennä kuin äärimmaisestä pakosta! (lyhyet Euroopan alueen lennot menettelee) Pitkät lennot vuorokoneilla ovat ihan hyviä myös Finnairilla! Parasta lentomatkaa olen tehnyt Singapore Ailinesillä, jossa ruokalistat tuodaan heti ennekuin lento edes alkaa, eikä kyse ole muusta kuin perusturistiluokasta. Vaihtoehtoja ruokalistalla on 4! Ruoka on herkullista ja syödään oikeilla välineillä. Tarjoilu ja palvelu pelaa koko ajan! On tilaa istua!
Wc:t tuoksuvat hyvälle ja ovat puhtaita koko matkan ajan! Pahimmat lomalennot olen kokenut välillä Helsinki- Saigon-Helsinki ja Lento Kuubaan ja takaisin. Molemmat Finnairin lomalentoja. Esim. Kuubasta palatessa, amerikan mantereella sai viimeisen aterian ja aamulla,kun lähestyimme kotimaata, niin ei tarjottu edes aamiaista. Siitä olisi vaikka maksanut ekstraa. Kotimatkaa, oli vielä Helsingistä pari tuntia. Istumatilat melkein tukalat! Isäntä, jolla on hieman vatsaa, ei tahdo saada pöytää eteensä, vaikka hän ei ole edes vatsakkaimmasta päästä!

Igors

Itse olen ratkaissut tätä ongelmaa siten että kun olen ensin löytänyt sopivan kohteen niin seuraavaksi katson millä lentokoneella ko kohteeseen ollaan menossa.

Mikäli konetyyppi on vanhempaa Boeing xxx niin sitten katsellaan muita vaihtoehtoja.

Vastaavasti esim. Airbus 330-300 on mielestäni jo ihan asiallinen. vielä kun tekee lähtöselvityksen itse isuinpaikkoneen tai varaa jo hyvissä ajoin netissä istuinpenkit itselleen niin jalkatilaa on suhteellisen hyvin. Varsinkin kun ottaa niitä kahdenpenkin tiloja sieltä ikkunapuolelta. Vaikka jalkatila on kuitenkin aivan sama kuin keskipaikoilla niin kuitenkin tuntuma on huomattavasti parempi. Tietenkin exit -paikat ovat aivan mainoita jos ei halua mahdottomia maksaa, tosin nämä paikat tahtovat aika pikaiseen loppua.

Matkapoju

Finnair lentää melkeinpä kaikkiin kaukokohteisiin Airbuss A330-340 koneilla,itse pyrin varamaan Exit tai Eturivinpaikan turistiluokasta heti kun on mahdollista niin on tuo matkan teko huomattavasti leppoisampaa,jos vielä mahdollista niin kahden istuttavalta ikkuna paikkariviltä.Itse suivannuin noihin normaaleihin turistiluokan lomalento paikkoihin muutama vuosi sitte kaukokohteeseen lennettyllä lomalennolla kun edessä istunut herra itsekeskisyys ei viitsinyt nostaa selkänojaa ylös kuin ruokailujen ajaksi,tämä tollo ei tajunnut että takana istuvalla voi olla tarvetta esim. veskiin,ei sen puoleen ajatelin että kosto on suloista ja muistin kyllä tasaisin väliajoin kolautta selkänojaa eipähän ainakaan nukkunut silloin kun olin itse valveilla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat