Paras Kanarian saarista

Mimosa -76

Olemme ensimmäistä kertaa harkitsemassa jotain Kanarian saarta talven lomakohteeksi. Kertokaa te kokeneet, mikä on saarista paras ja millä perusteella? Tykkäämme luonnosta, patikoinnista, hyväst ruuasta ja kaupunki/kyläfiiliksistä ja aiomme vuokrata auton retkiä varten.

Kommentit (11)

minttu

Mä olen ainoastaan käynyt Gran Canarialla ja tykkäsin kyseisestä saaresta. Olen maaliskuussa lähdössä uudestaan sinne. Gran Canaria ja siellä puerto rico on aurinkovarmin paikka koko saarilla. Ja Gran Canarialla on 3 tai 4 (en muista kumpi) eri ilmastoa samalla saarella ja on paljon nähtävää.

Ile

Olen aikanaan lomaillut lasten ja nuorten kanssa eri saarilla monasti ja nyt on \"toinen kierros\" meneillään.

Ehkä parhaiten tai ainakin hyvin aloittajan toiveisiin voisi vastata Teneriffa. Teide ja sen kansallispuisto tarjoavat hyviä patikointimahdollisuuksia ja mahtavia maisemia.

Santa Cruz\'ssa näkee aitoa kanarialaista kaupunkielämää ja Puerto de la Cruz on myös kaunis kaupunki ja hyvä palvelutaso. Turisteja tosin enemmän.

Saaren eteläosa on aurinkovarmin ja sen myötä myös suurin turistikeskittymä.

Kaikki Kanarian saaret tarjoavat yllättävän paljon nähtävää kunhan vain lähtee pikkukyliin ja vuoristoon.

tupu

Samaa mieltä, Teneriffa ja Puerto de la Cruz.
Kaunis luonto sekä maisemat. Mikä parempi retkeilykohde kuin tulivuori Teide ja sen rinteet.
Se ei ole toki ainakaan talviaikaan mikään rantalomakohde, mutta ei myöskään turistien täyttämä biitsi vaan aito kanarialaiskaupunki.
Jos auton vuokraa, ainahan pääsee etelän
aurinkorannoille. Itse tykkään näistä hienoista
merivesialtaista siellä, eivät tosin ole
lämmitettyjä, eli talviaikaan lämpötila
niissä jää ehkä jopa hiukka alle 20:n asteen.

AjnaAlie

Otimme Kanarian saaret kahden jokavuotisen talvilomamatkan toiseksi vakikohteeksi vasta pari vuotta sitten työelämän jätettyämme. Gran Canaria ja siellä Playa del Ingles, paljon parjattukin, oli eka matkakohteemme, mutta saarelta löysimme paljon kaikkea, mitä tekin toivotte matkaltanne.
so kohde tarjoaa aina enemmän mahdollisuuksia ruokailla eri paikoissa, läheinen Las Palmas on oikea kaupunki museoineen ja ostoskeskuksineen, vuokra-autolla tavoittaa todellisen maalais- ja vuoristokylien tunnelman ja upeat maisemat, tiet ovat hyväkuntoisia ja helppoja ajella.

Majoitusvaihtoehtoja Inglesissäkin on laidasta laitaan, toissa vuonna majoituimme laadukkaaseen hotelliin, huippuaamiaisineen ja useine lämmitettyine uima-altaineen ja tasokkaine palveluineen, täydellinen paikka nauttia lämmöstä ja rauhasta http://www.tjareborg.fi/kanariansaaret/playa-del-ingles/sunprime-atlanti....

Viime vuonna taas varasimme omatoimisesti tuttavapariskunna kanssa rivitalonpätkän uima-altaineen (lämmittämätön) ihan rantabulevardin varrelta, mikä myös oli hyvä valinta (piti laittaa tähänkin linkki, mutta en muista sen nimeä).

Ensi tammikuussa tsekataan sitten Teneriffa Lomamatkojen äitienpäivätarjouksen koukuttamina!

jgr

Mielestäni Teneriffa on saarista paras. Olin siellä (Los Cristianos) v. 2006. Ihastuin saaren siisteyteen, uusittuihin puistoihin, pitkiin ja uusiin kävelykatuihin, sekä pohjoisessa sijaitsevaan Loro Parkkiin. Loro Park on yksi Euroopan suurimmista eläinpuistoista. Siellä on mm. todella kattava haiallas jonka pohjassa pääsee kävelemään tunnellin avulla. Myös ostosmahdollisuudet/tarjonta oli mielestäni laadukas ja kattava Varmastin siis matkustan sinne vielä uudestaan. Jos lämmöstä pitää (niin kuin minä) niin kanattaa matkustaa saaren eteläosaan. Pohjoisosa on hieman viileämpi, vehreämpi ja sateinen. Etelä taas kuuma ja karu. Mutta tuon karuuden mielestäni korvaa hyvin toteutettu infra.
Gran Canarialla, Arguineguínilla, olin v. 2009 ja en pitänyt paikasta. Mielestäni kaikki oli vähän sinne päin ja tosi likaista. En tule uudestaan matkustamaan Gran Canarialle. Ihmetyttää vain se että miten saaret voivat olla noin erillaiset ja ettei niillä ole samaa maisema-arkkitehtuuria.
Nyt jälkeenpäin viisastuneena tulen ottamaan all inclusive hotlan. Saarilla on aika kallista syödä ja ymmärtäähän tuon. Melkein kaikki raaka-aineet tuodaan mantereelta.

La Palma

Teneriffalta voi tehdä retken pienelle naapurisaarelle La Palmalle. Esim pari yötä siellä. Lennot Teneriffan pohjoiselta kentältä, ei ole ollut kallista. BinterCanarias ja toinen yhtiö lentävät. Hotelleja esim booking.com. La Palma on viehättävä saari. Espankan sanakirja mukaan varmuudeksi.

Patikoija

La Gomera !
Omaperäinen luontoparatiisi, jonne pääsee nopeasti lautalla Teneriffan Los Cristianoksen satamasta. Valle Gran Reyn kylä vuorten kainalossa meren rannalla on varsinainen rauhan tyyssija. Ei sovi bilettäjille, mutta hyviä ruokaravintoloita riittää.

Lepolomailijat

Makuja on monia, taas kerran. Meitä kun miellyttää aina välillä kaupunkilomailu, niin nyt on taas tammikuussa kohteena Las Palmas ja sama tuttu hotelli siellä kuin jo useamman kerran aiemmin. Muuten emme yleensä reissaa samaan paikkaan, mutta tämä Gran Canarian juttu on vakiintunut lähes tavaksi. Tällä kertaa on kyllä taas tarkoitus käydä siellä muutamissa uusissa maaseutupaikoissa. Las Palmas on kuitenkin havaittu hyväksi \"kotipesäksi\" siellä. Siisti ja edullinen kaupunki nykyään, eikä lainkaan liikaa turisteja. Menneiden vuosikymmenten Las Palmas oli kai ihan eri juttu!

Tutteli

La Gomera on parasta mitä voi edes kuvitella! Ei biletystä, rauhallista samoilua sademetsän tapaisessa luonnossa, hyvää ruokaa, oleilua mukavien paikallisten seurassa ja ihanassa ilmastossa. Kaunista ja erikoista! Kannattaa harkita, suosittelen!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat