Kumpi menee paremmin

matkalle tiedon kanssa

Kumpi on mieluisampi laji teille, nettimatkailu vai \"livematkailu\" eli sellainen jossa oikeesti menette jonnekin?
Netissähän on paljon aiheesta kirjoitettua, myös TVssä on matkailuohjelmia.Netissä löytyvät jutut ovat siis matkailuartikkeleita, ei näitä kirjavia keskusteluja.

Kommentit (15)

paheista parhain

Jos lomaesitteen selaus on yhensortin matkailua,niin olkoot.
Töllöttimen matkailusarjat on yleensä kaupallisia pintaraapaisuja. Tki joku kivakin seassa.
Enempi tulee seutattua luonto-ohjelmia eksoottisista kohteissa.
Suosikkini on kuitenkin mennä itse paikanpäälle. Tietää mistä puhuu ja kirjoittaa ettei elä mutu olettamuksien varassa.

himoreissaaja

TV-kanavilla, etenkin maksullisilla, on erittäin hyviä aiheeseen liittyviä ohjelmia.
Niitä tulee valikoiden katseltua. Yksi suosikkini on Henry Cole joka ajelee moottoripyörällä eri maanosissa ja paikoissa. Tietysti mp-firmat sponssaavat mutta merkkien mainonta ei häiritse.
On ajellut pitkin Brittein saaria, Skotlannista kivova paloja, Keksi-Eurooppa koluttu, on ollut Uudessa-Seelannissa jne.
Jotkut naispuoliset juontajat ovat kylläkin ärsyttäviä, huutavat ja meuhkaavat, niitä ei jaksa kuunnella varttia pidempään.
Matkailu livenä eli kaupunkimatkat ovat suosikkejani eli jotain nähtävää pitää olla.
Yllärinä voi pitää sitä että myös joiltain keskustelupalstoilta saattaa löytää hyviä vinkkeä, mutta niitä joutuu etsimään kuin neulaa heinäsuovasta (tämä sivusto ei kuulu niihin hyviin).

Tirlittan

Nettimatkailu ja livematkailu kulkevat käsi kädessä.
Netistä etsin etukäteen tietoa tulevaa matkaa varten, se on yksi hyvin mukava osa matkailua.
Televisio ohjelmat ja lehtien artikkelit ovat usein aika pinnallisia, mutta hauskaa ajanvietettä.
Viimeinen hienosäätö tulee joskus keskustelupalstoilta, täälläkin on luotettavia vakinimimerkkejä joilta olen hyvää ja paikkaansapitävää etukäteistietoa saanut.
Täytyy vain osata eroittaa kirjoittaja joka ei ole koskaan paikassa käynytkään mutta silti kirjoittee ennakkoluulojensa ja kuulopuheiden varassa.

hmmm....

Aivan oikein Tirlittan sanoo että täällä ollaan asiantuntijoita asioissa ja paikoissa joissa ei ole ikinä käytykään. Itse puuttui jokin aika sitten Ranskan proomumatkoihin vaikkei ole itse sellaista koskaan kokenut eikä tiennyt asiasta mitään. Eli olet itse mainio esimerkki sellaisesta joka esiintyy tietävänä ilman mitään pohjaa.

Tirlittan

Hmm... \"jokiproomu\" ketjun aloittaja kyseli ranskan jokiristeilyistä....
Kerroin hänelle että Kristina Cruises välittää jokiristeilyjä, mikä on aivan tosiasia, ei enakkoluuloa eikä huhupuhetta.

Vasta myöhemmin ketjussa aloittaja paljasti että tarkoittaakin proomuristeilyjä
Minä en osannut lukea aloittajan ajatuksia, valitettavasti.

Niin, ja nyt on meneillään mukavat ajat, talven kaupunkilomien suunnittelu, paljon kuluu aikaa netissä.....ja ebookersissa...

minä huomautin

Ei risteilyjä tarvi Kristinalta hoitaa, siitä ei kyllä kysyttyä, muistan selvästi. Kysyttiin KOKEMUKSIA, siis jos joku on ollut sellaisella.
Kristina ottaa palkkion taatusti, ei mitään järkeä maksaa ylimääräistä.

minä huomautin

Seuraavaksi olen LÄHDÖSSÄ kaupunkimatkalle, aika pian. En netissä vaan oikeesti.Kiva kaupunki x jonka nimeä ei uskalla paljastaa... ettei siitäkin saa haukkuja (vaikkei nyt haukku haavaa tee...).

fil mm

Syö sinä kipposi On useampia esitteitä noista jokiristeilyistä. Pitkiä tyylikkäitä aluksia, 150- 250 ihmistä (miehistö mukana) menee kivasti.

Ehkäpä kohtaamme joskus kun tulet proomulla vastaan koksikasan päällä istuen

edelliselle vastaus

Massamatkailu ei kiinnosta eli ei mikään tavallinen risteily jossa 100-200 lihavaa leidiä ahtautuu samoihin tiloihin.
Kyllä jokilaivoille tarvitaan asiansa osaava miehistö, et sinä niitä saisi edes kuljetettvaksesi!!Matkusta vaan massassa.

fil mm

Nimimerkki \" edelliselle vstaus\"

Mitä hittoa hourit, tuohan on aivan sekopäinen vastaus. Lennätkö sinä Jumpoa kun menet \"ihka yksin\" ettei muiden massat kiusaa.

Sivuston kannalta olisi hyvä pysytellä edes sivistystason alaruenalla,nyt pyrkii lipsumaan jo siitäkin.

ihmettelen

Tässä ketjussa kolme ensimmäistä vastausta asiallisia ja pysyivät aiheessa, kunnes porukka alkaa puhumaan jostain pirun risteilyistä ja toisista kirjoittajista! Miten joku voi vetää herneen nenään siitä, että joku sanoo tv:n matkaohjelmia pinnallisiksi ja sen jälkeen sitten muutkin ryhtyy samaa kirjoittajaa haukkumaan? Huhhuh.

virkamiesnainen

Hyvä matkailusarja oli se, jossa eräs brittinäyttelijänainen matkusti Niilillä ja taisi jossain muuallakin matkustaa. En muista nimeä, mutta näyttelijä on esiintynyt mm. nti Marple -sarjoissa.

-lämpötyyny

Virkamiesnainen, se oli Joanna Lumley: hän, joka näyttelee mm. sekopää-Patsya Todella Upeeta -komediasarjassa. Ja totta, Joanna Lumley Niilillä oli tosi hyvä ja tunnelmaltaan kiva matkailuohjelma.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat